آموزش تولید محتوای سئو شده نکات مهم سئو در تولید محتوا-جان مولر


فرصت های زیادی برای بهینه سازی در یک وب سایت وردپرسی وجود دارد، مخصوصا اگر … به عنوان مثال فرض می کنیم که یک اینفوگرافیک عالی ایجاد کرده و قصد انتشار آن را در وبلاگ سایت دارید. تنها به انتشار اینفوگرافیک بسنده نکرده و حتما مقداری محتوای متنی مرتبط با موضع اینفوگرافیک نیز به پست اضافه نمایید. تقریبا اغلب شما می دانید که می بایست از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هدینگ H1 آن استفاده کرد. نکته مهم در اینجا اینست که استفاده حداقل یک بار از همین کلمات کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن نیز به همان اندازه مهم است. در مورد سئو فروشگاهی چطور باید عمل شه؟ ایا تحقیق کلمه کلیدی به همان میزان میتونه تاثیر گذار باشه؟ ممنون میشم اگر مطلبی در این باره ارائه کردید عنوانش رو برام بنویسید.

این کار علاوه بر اینکه اعتبار نوشته شما را افزایش می‌دهد، کاربران را داخل سایت به مدت بیشتری نگه می‌دارد و آن‌ها به مطالعه مطالب مرتبط بیشتری تشویق می‌کند. توصیه می‌شود بین مقالات بنیادی و فرعی ارتباطی منطقی ایجاد کرده و در هریک به دیگری لینک بدهید. با این کار به سادگی می‌فهمید که رقبا روی چه عبارات کلیدی تمرکز کرده‌اند، در چه حوزه‌ای و به چه میزان فعالیت دارند.

  • جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است.
  • موتورهای جستجو به طور کلی در تجزیه و تحلیل و درک محتوای متنی صفحات وب خوب هستند، اما موتورهای جستجو با شکل‌های دیگر محتوا مانند عکس ها، ویدئو ها و کلیپ های صوتی با مشکل مواجه‌اند.
  • در وبسایت‌ها با توجه به نوع فعالیت، صفحات مختلفی برای پوشش خدمات و محصولات در نظر گرفته می‌شود.
  • ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم.
  • استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود.

کلمه کلیدی اصلی می بایست در یو آر ال، عنوان صفحه و هدینگ H1 آن وجود داشته باشد. محتوا و جستجو با یکدیگر گره خورده اند، به نحوی که اگر تمامتکنیک های سئورا رعایت کرده باشید، اما سایت شما دارای محتوای به در به خوری نباشد، شانس زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت. گوگل تنها به سایت هایی اهمیت می دهد که دارای محتوای ارزشمند باشند.

انواع بهینه سازی محتوا چیست؟

همه اینها به شما کمک می کند تا بتوانید با اشراف بیشتری محتوای خود را تولید کنید. هر صفحه از وب که به شما لینک می دهد یک”رای” سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید.

همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن را با یک نگاه فهمید. بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمه‌ای را پیشنهاد می‌کنند. این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است. سعی کنید برنامه نویسی سایت خود را همیشه به روز نگه دارید و سرعت نمایش صفحات سایت را بهینه سازی کنید. باید سعی کنید به روش های مختلف لینک بیلدینگ، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید.

۸. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید

قدرت به‌کارگیری کلمات کلیدی هم‌خانواده و مترادف در طول متن را نیز نباید نادیده گرفت. در این شرایط، موتور گوگل به شکل موثرتر و بهینه‌تری موضوع نوشتار شما را شناسایی خواهد کرد. سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود و سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد.

تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست. آپدیت محتوا یک استراتژی خوب برای افزایش رتبه صفحات شما در گوگل است. بهترین راه کار استفاده از استراتژی انتشار محتوای ناقص است.

از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم. از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید. با سلام، ممنون از نظرتون، بله استفاده زیاد از کلمه کلیدی به اصطلاح keyword stuffing گفته می شود که توسط الگوریتم پاندا شناسایی و باعث جریمه شدن سایت شما می شود. برای اطلاعات کامل تر در مورد این موضوع به مقاله الگوریتم گوگل پاندا مراجعه نمایید. در زیر نحوه بهينه سازي محتوای يك صفحه از سایتتان را به طور کامل شرح خواهم داد. اما اولين چيزي كه در آموزش سئو محتوا بايد به یاد داشته باشید، اين است كه مهم نيست چقدر يك صفحه را بهينه و سئو می كنيد، اگر محتوايتان بد باشد، این بهينه سازي مفت نمی ارزد!

مخاطبان وب، محتواهای متنی را نمی خوانند بلکه آن ها را اسکن می کنند! یعنی به جای این که کلمه به کلمه و خط به خط، کل متن را بخوانند، سعی می کنند به صورت کلی نگاهی به محتوا بیندازند و اگر بخشی از محتوا توجه آن ها را جلب کرد، آن بخش جذاب تر را مطالعه کنند. پس یادتان باشد ما نباید صرفا محتوای خود را برای رضایت گوگل بهینه کنیم. اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. گاهی اوقات نیاز است یک مطلب را عینا و یا ترجمه یک متن که به زبان دیگری در سایت های دیگر منتشر شده را بر روی سایت انتشار داد.