آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل


همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد. اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده.

  • همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است.
  • اگر چند آدرس برای شما ساخته باید هر کدوم رو جداگانه در وبمستر معرفی کنید.
  • این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود.
  • در ادامه نحوه راه‌اندازی یک Sitemap … و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را توضیح خواهیم داد.
  • با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند.
  • این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است.

میتونید نمونه کار وبسیما رو در سایت فروشگاه رفاه و بخش عاملین فروش مشاهده کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که با ساخت نقشه سایت XML صفحات شما بهتر ایندکس شوند، ولی با داشتن نقشه سایت یا سایت مپ شانس بیشتری خواهید داشت. صفحات سایت روی نقشه سایت اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته است، بعد از ساخت نقشه سایت وقت معرفی آن به گوگل است.

آیا Sitemaps برای سئو سایت اهمیت دارند؟

با درنظر داشتن اینها، اکنون می‌خواهیم چگونگی ساخت نقشه سایت و بهینه‌کردن آن برای سئو را به شما آموزش دهیم. سایت مپ یک فایل xml هست که به ربات های موتور جستجو کمک میکنه بهتر بتونند قسمت های مختلف سایت شما را شناسایی کنند. اگر سایت تان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارد و به طور خودکار هم هیچ افزونه ای برای ساخت سایت مپ در آن تعبیه نشده، کمی کارتان ساخته شده و باید به سراغ راهکار بعدی بروید. سایت مپ خبر نوعی دیگر از نقشه سایت است که اغلب توسط سایت های خبری استفاده میگیرد. این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند.

اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید، سایتتان فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. مثل XML-Sitemaps.com .این ابزارها یک فایل XML بعنوان خروجی به شما خواهند داد که می‌توانید بعنوان نقشه سایت از آن استفاده کنید. پس هرگاه یک صفحه جدید به سایتتان اضافه کنید (فرقی ندارد پست بلاگ باشد یا صفحه تجاری یک محصول)، لینک مربوط به آن صفحه، بصورت اتوماتیک به سایت مپ شما اضافه خواهد شد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید. اگر سایت با صفحات جدیدی دارید که هنوز به آن‌ها لینک‌دهی درستی داده نشده باشد. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

نقشه سایت یا سایت مپ Google News (خبری)

هنگامی که مقاله‌ها بیش از دو روز قدیمی‌تر شدند، آن URL‌ها را از نقشه سایت News حذف کرده و یا را از URL‌های قدیمی‌تر حذف کنید. مقالات برای یک دوره عادی 30 روزه در فهرست باقی خواهند ماند. همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید یک سایت مپ با استفاده از افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. مرسی از توجهتون بررسی کردیم ارور 403 میده یعنی گوگل این بخش رو برای ایران تحریم کرده! بهتره برای ساخت نقشه سایت از این طریق راههای میانبر رو استفاده کنید و با آی پی غیر از ایران برید. داشتن دو نقشه سایت ضرورتی نداره ولی مهم برای گوگل اون چیزی است که بهش معرفی میکنید از طریق اکانت وبمستر. فقط کافیه که sitemap.xml رو توی فیلد آدرس نقشه سایت وارد کنید.