آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-جان مولر


این روش برای کاربرانی که نمی خواهند از ویژگی سایت مپ یواست سئو استفاده کنند، توصیه می شود. برای تأیید اینکه Yoast SEO یک نقشه سایت XML ایجاد کرده است، می توانید بر روی نماد علامت سوال در کنار گزینه XML Sitemap در صفحه کلیک کنید. امروزه نقشه های سایت به جای HTML در قالب XML منتشر می شوند و مخاطبان آنها موتورهای جستجو هستند، نه افراد. در حالی که امروزه برخی از وب سایت ها هنوز دارای نقشه سایت HTML هستند، اما به طور کلی استفاده از نقشه سایت پیشرفت کرده است.

به کمک این افزونه‌‌ها می‌توان موارد نامطلوب را حذف یا exclude کرد. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود.

  • سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد.
  • باتوجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت که استفاده از سایت مپ برای هر نوع سایتی با هر اندازه ای مهم است.
  • افزایش احتمال قرار گرفتن محتوای تصویری در GOOGLE IMAGE و GOOGLE VIDEO و جذب بیشتر مخاطب.

در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید. از آنجا که گوگل دارای بخش اخبار نیز می باشد، وقتی نیاز به یک فهرست بندی سریع دارید، استفاده از این بخش می تواند بسیار مفید باشد. گاها پیش میاد که گوگل سرچ کنسول در لحظه نمیتونه سایت مپ تولید شده رو فراخوانی کنه و این خطا دیده میشه. در اینجا بایست اطمینان حاصل کنید گه گزینه نقشه سایت XML بر روی فعال قرار دارد.

آموزش گام به گام و رایگان طراحی با المنتور

در نتیجه گوگل با سرعت بهتر و بدون مشکل به آنالیز و بررسی سایت شما می‌پردازد که این خود تأثیر مطلوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت. روش‌هایی که در این مقاله برای ساخت sitemap مطرح شد، می‌تواند نیاز شما را به این موضوع برطرف کند. اگر وبسایت وردپرسی دارید و بحث سئوی آن برای شما مهم است، از دوره آموزشی زیر استفاده کنید. خبر خوش اینکه در نسخه 5/5 وردپرس می‌توانید به سادگی بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای فایل XML سایت مپ بسازید.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

این برچسب که به برچسب ماد نیز معروف است برای این است که محتوای لینک هر صفحه از وب سایت در آن قرار گیرد. در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. سپس در پایین همان صفحه مانند تصویر زیر در بخش Submitted sitemaps نقشه سایت ثبت شده خود را مشاهده خواهید کرد.

همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند. این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد.

محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. هدف ما در مدیر دِو ارائه محتوای غنی و کاربردی در جهت آموزش طراحی و توسعه وب با رویکرد کسب و کار اینترنتی می باشد. تمام تلاشمان را می کنیم که این آموزش ها از کیفیت لازم برخوردار باشد.