آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه


وقتی قرار است مقاله یا مطلبی را برای وبلاگ خود بنویسید حتماً دقت کنید که محتوای شما همیشگی باشند. یعنی آن محتوا مربوط به موضوعاتی است که مطمئناُ طی دوره زمانی طولانی ارزش و اعتبار خود را (تنها با تغییرات کوچک یا بروزرسانی) حفظ می‌کنند. اگر نگران آن هستید که پست‌های فعلی وبلاگ شما برچسب‌های مشابه زیادی دارند پس باید تلاش کنید که آن‌ها را حذف کنید. ۱۵ تا ۲۵ برچسب موضوعی مهم مربوط به وبلاگ خود را که شباهت زیادی به هم نداشته باشند انتخاب کنید.

  • اگر این امکان وجود نداشت مانعی ندارد، اما حتما در خلاصه محتوا باید یک بار کلمه کلیدی اصلی درج شود.
  • از سویی دیگر هم اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد.
  • در مواقعی که قرار است چندین ویژگی یا مورد را پشت سر هم بیان کنیم، بهتر است از لیست‌های شمارشی یا فهرست‌های گلوله‌ای (بولت پوینت) استفاده کنیم.

خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمه‌های اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ به‌طوری‌که به‌محض انتشارِ محتوا ظاهر می‌شوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامی‌که محتوا از طریق پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود، عالی به‌نظر می‌رسد. از برچسب‌های درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی به‌اشتباه در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نمایش می‌یابد، پیش نیاید.

مرحله 4# : بهینه سازی برای کاربران به سئو محتوا کمک کنید

همینطور ممکن است مقاله شما خیلی جامع و کامل باشد و دارای منابع زیادی باشد. با این کار اعتبار مقاله خودتان نزد گوگل افزایش پیدا خوهد کرد. وقتی کلمه کلیدی تان را در گوگل سرچ می کنید یکسری از عبارات مشابهی که مردم در رابطه با آن جست و جو کرده اند و اتفاقا جست و جوی بالایی هم دارد را می توانید ببینید. به خاطر این می گویم به هر قیمتی محتوای سئو شده تولید نکنید چون بارها دیده ام که محتوای مورد نظر صرفا برای جلب رضایت گوگل تولید شده است. معمولا محتوا کاران فریلنسر جزء افرادی هستند که محتوای صرفا سئو شده تولید می کنند.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ (کامل‌ترین راهنمای موجود)

اگر شما یک محصول در سایتتان دارید، نیازی نیست دسته داشته باشید. اما به هر صورت وقتی صفحه محصولی در سایتتان ایجاد می‌کنید چاره‌ای ندارید جز اینکه آن محصول را در یک دسته قرار دهید. معمولا شرکت‌ها و کسب و کارها، انواع تبلیغات را بررسی می‌کنند… اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید. می‌بینید که عنوان با کلیدواژه (عبارت کلیدی) آغاز می‌شود و در ادامه، با چند پرسش اساسی دنبال می‌شود. طرح این پرسش‌ها در عنوان سبب می‌شود نرخ کلیک افزایش یابد.

گام چهارم تولید محتوای سئو شده: بررسی استفاده از کلمات کلیدی

کپی رایتینگ سئو عبارت است از تولید محتوای تولید شده بر اساس لیست کلمات کلیدی به منظور جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو به صورت همزمان. به عبارت دیگر تولید محتوایی که برای گوگل قابل فهم باشد و از طرفی کاربران تمایل به خواندن و لایک کردن و اشتراک آن با دیگران در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. با قرار دادن این دو مؤلفه در کنار هم می توانیم سئو محتوا را تعریف کنیم.