آموزش ساده و عملی نگارش پیشینه تحقیق پایان نامه در 4 گام ژورنال هاب | porseshneshan


آموزش ساده و عملی نگارش پیشینه تحقیق پایان نامه در 4 گام ژورنال هاب | porseshneshan

نقل قول باید با تأمل صورت گیرد و بیشتر برای مقاصد تشریحی و نه استنادی، به کار رود. خلاصه بررسی پیشینه تحقیق، دانش موجود را درباره موضوع مورد بررسی، بیان و کمبودهای آن را مشخص می کند. کمبود ممکن است به علت مشکلات مربوط به روش، فقدان تحقیقات درباره مسئله مورد نظر و یا عدم نتایج قاطع تحقیقات قبلی درباره مسئله باشد.

  • این کار همچنین موجب می­ شود شما دچار دوباره کاری نشوید و تحقیقی انجام ندهید که پیش ­تر صورت گرفته است.
  • این تنظیمات را طبق موضوع تحقیق به چند دسته‌ توصیفی، تبیینی، روشی و موضوعی تقسیم می‌کنند اما نکته‌ مهمتر تجزیه‌ و تحلیل و جمع‌بندی این بخش است.
  • پیشینه تحقیق همه پژوهش ها و تحقیقات مرتبطی است که در گذشته دور و نزدیک در ارتباط موضوع پژوهش شما نوشته شده است.
  • استناددهی و دوری از سرقت علمی برای هرکدام از مطالب یادداشت شده الزامی است.
  • این مقدمه باید تصویر کلی از موضوع پژوهش، اهمیت آن، و سپس وضعیت کلی نوشتارها و پژوهش‌های انجام شده در آن موضوع را در حد یک یا دو بند(پاراگراف)ارائه کند.

وقتی که پژوهشگر در مورد پیشینه تحقیق موضوع خود مطالعه می کند مقداری زمان صرف می شود. اگرچه به نظر می رسد که پروسه وقت گیر پیشینه تحقیق موجب تاخیر در فرایند تحقیقات می شود اما درست نیست. باید توجه داشت که پیشینه پژوهش صرفا به معنای کنار هم گذاشتن تعداد زیادی چکیده تحقیق نیست.

خدمات ترجمه برای بخش پیشینه پژوهش

برای این منظور، در مورد هر مقاله، باید طرح تحقیق آن مورد نظر قرار گرفته، روش اجرای آن به طور انتقادی بررسی شده، یافته های به دست آمده در رابطه با هدف های تحقیق، مورد قضاوت قرار گیرد. همچنین جهت نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله خود می‌توانید از منابعی مانند مقاله‌ها و مطالعات تجربی منتشر شده در مجله‌های معتبر، گزارش‌های تحقیقی، کتاب‌های درسی و برخی پایان نامه‌ها استفاده کنید. مطالعه منابع، به محقق کمک می کند تا دریابد تا کنون چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باید دنبال شود یا آن که چه کارهایی ناتمام مانده که باید کامل شوند. ضمن این که مطالعه منابع، می تواند به عنوان نقطه شروع کار محققان مطرح باشد و در واقع، کار محققان، توسعه کارهای گذشتگان است.

بررسی یکپارچه (Integrative Review)

بار سوم– در مرحله سوم نگارش فصل دوم باید تمامی اطلاعات جمع آوری شده را از زبان خودتان خلاصه نویسی کنید و در مطلب خود با خلاقیت خودتان جدول و اشکالی را که مرتبط با بحث هستند اضافه کنید. این مرحله پایانی نگارش متن شماست بنابراین باید در آن بسیار دقت داشته باشید. پس از یافتن و خلق تمام منابع، یادداشت‌ها، ارجاعات و طرح کلی دقیق، حالا به مرحله بزرگترین سایت پرسشنامه نهایی نگارش می‌رسید. در این گام باید از یک طرح پیروی کنید که قبلاً برای خود ساخته‌اید، و حواستان به ساختار و قالب کلی که در دستورالعمل مطرح شده دقت کنید.