آموزش کاربردی و جامع نقشه سایت-جان مولر


پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید. مجموعه شامل متخصصین دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی است و همه روزه سعی می شود که آموزش های جدیدی برای بهبود وب فارسی ارائه گردد. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید.

  • برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود.
  • با استفاده از آن گوگل می‌تواند متوجه محتوای سایت شما بشود.
  • موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند.
  • برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست.

این مورد هم یکی دیگر از افزونه مطرح وردپرس برای ساخت سایت مپ است که قابلیت تولید خروجی‌های XML، HTML، و RSS را دارد. با استفاده از XML Sitemap Generator می‌توانید به سادگی و تنها با تنظیماتی اندک، سایت مپ خود را ایجاد کنید. این افزونه همچنین از قابلیت پینگ کردن خودکار موتورهای جستجو برخوردار است و می‌تواند صفحات و پست‌هایی که آپدیت می‌کنید را به سرعت برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو اطلاع دهد.

آموزش فعال سازی عضویت و ثبت نام در وردپرس

به‌عنوان‌مثال، نقشه سایتی که در تصویر مشاهده می‌کنید حاوی 116 لینک از صفحات وب است. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی. برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر.

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید. سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند. در چنین شرایطی اگر مشاهده می‌کنید که صفحات مختلف به یکدیگر ارجاع داده نمی‌شوند می‌توان آن‌ها را در سایت خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که گوگل آن‌ها را نادیده نمی‌گیرد. یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com. خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید.

موتورهای جستجو در یافتن نقشه سایت کاملاً هوشمند عمل می کنند. هر زمان محتوای جدیدی منتشر می کنید، یک پینگ برای گوگل و بینگ ارسال می شود تا آنها را در مورد تغییرات نقشه سایت شما مطلع کند. دو بخش بعدی از صفحه تنظیمات افزونه به شما امکان می دهند محتوایی را به نقشه سایت وردپرس خود اضافه یا حذف کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه الکترونیکی را اداره می کنید، می خواهید نوع محتوای “Products” را در نقشه سایت خود قرار دهید. با این حال، وقتی نوبت به ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو می رسد، فقط باید پرونده اصلی فهرست نقشه سایت را ارسال کنید.