آموزش گام به گام ساخت sitemap نقشه سایت + معرفی نرم‌افزار و افزونه وردپرس کاپریلا-جان مولر


سپس عملکرد نقشه سایت را «فعال» کنید و به افزونه اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد. سپس، تمام آن نقشه های سایت از طریق فهرست نقشه سایت قابل دسترسی خواهند بود. روش‌های زیادی برای ساخت sitemap وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم دو روش آن را برای شما بیان کنیم. در یک طبقه‌بندی کلی می‌توان نقشه‌ سایت را به 5 دسته تقسیم‌بندی کرد. ما در زیر، این دسته‌بندی را بیان کرده‌ایم و سپس به بررسی 2 مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقشه‌ های سایت می‌پردازیم. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود.

  • مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم .
  • همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید.
  • سلام متاسفانه من به اشتباه نقشه سایتم رو از کنسول جستجوی گوگل حذف کردم، بیش از 1500 لینک ایندکس شده بود.
  • با این حال، این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را پیدا کنند، میزان crawl را تنظیم کنند و قابلیت مشاهده وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند.

برای مثال، به شما می‌گوید که چیزی مثل end tag را از قلم انداخته‌اید و به این ترتیب به سرعت می‌توان آن را اصلاح کرد. سعی کنید بر مبنای اهمیت و اولویت ایندکس شدن صفحات، سلسله مراتب صفحات فعلی سایت را بسازید. از آنجا که صفحه درباره ما یکی از مهم‌ترین صفحات هر سایتی است، بنابراین در بالاترین ردیف نمودار قرار دارد.

پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات سپس Insert Headers and Footers بروید و کدی را که قبلاً کپی کرده اید در کادر«Scripts in header» اضافه کنید. به سادگی خط متا تگ را از صفحه کپی کرده و در یک فایل متنی خالی در سیستم خود جای گذاری کنید. پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات سپس به Insert Headers and Footers بروید و کدی را که قبلاً کپی کرده اید در کادر«Scripts in Header » اضافه کنید.

فهرست مطالب

هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” . البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد. شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید.

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد. نقشه سایت هرگز تضمین نمی کند که یک صفحه وب خاص در لیست موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت. همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد.

اکنون که وب سایت خود را اضافه کردید، بیایید نقشه سایت XML خود را نیز اضافه کنیم. گوگل کد تأیید را در سایت شما بررسی کرده و سپس آن را به حساب سرچ کنسول شما اضافه می کند. به سادگی کد موجود در صفحه را کپی کرده و سپس به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید.

در ادامه نحوه راه‌اندازی یک Sitemap … و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را توضیح خواهیم داد. برای رفع این خطا می توانید مطلب ” خطای 404 چیست؟ ” را مطالعه کنید. بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید.

در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید. جاب تیم در زمینه های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می کند. اگر بیش از 1000 URL در فایل وجود دارد، همانند مورد قبل سایت مپ خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کرده و از فایل فهرست نقشه برای مدیریت آن‌ها استفاده کنید.