ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش کارایی آژانس شما



امروزه، یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار یک مورد «شاید» نیست، بلکه یک مورد «وقتی» است.

در حقیقت، 93% بازاریابان دقیقاً به دلیل ارزشی که برای برندها به ارمغان می آورد، از یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار در مقطعی استفاده کرده اند. ناگفته نماند که این صنعت ارزش زیادی داشت 16.4 میلیارد دلار سال گذشته، و برندها به طور فزاینده ای بودجه خود را برای اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش می دهند.

این رشد قابل توجه در اینفلوئنسر مارکتینگ درها را به روی آژانس ها باز می کند تا از شرکت ها با استراتژی های خود حمایت کنند. برندها می توانند از تخصص، منابع و ارتباطات آژانس ها برای استراتژی، اقدام و مدیریت کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ در مقیاس استفاده کنند.

برندهایی که با آژانس‌ها شریک می‌شوند می‌توانند ابزارهای تخصصی را به کار ببرند که وقتی با دانش چاشنی آژانس‌ها از فضای تبلیغات ،یب می‌شوند، مزیت رقابتی واقعی به آنها می‌دهد.

با این حال، در دنیای آنلاین اشباع شده، آژانس‌ها برای سال 2023 به یک جعبه ابزار تصفیه‌شده نیاز دارند. صنعت راه‌حل‌های بهینه‌شده‌ای را می‌طلبد که بتواند نتایجی را برای ،ب‌وکارها ارائه دهد، بینش داده‌های واضحی ارائه دهد و به طور مداوم بازگشت سرمایه را ثابت کند.

در اینجا نحوه تغییر اینفلوئنسر مارکتینگ و اینکه چگونه آژانس‌ها می‌توانند با هوشمندانه‌ترین ابزارها در صدر این تغییر باقی بمانند، آمده است.

رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ دست به دست هم می دهند. برای ،ب‌وکارهای کوچک یا در حال رشد، رسانه‌های اجتماعی راه‌هایی را برای حضور در مقابل کاربران و گسترش شناخت برند ارائه می‌دهند. این اساسا بالای قیف برای تبدیل است.

اما با سر و صدای زیادی که باید از بین برود، دیده شدن در رسانه های اجتماعی چالش برانگیز است: محتوا می تواند عالی باشد اما به طور خودکار در زمان من، به افراد من، نشان داده نمی شود.

مدیران رسانه های اجتماعی اغلب می توانند با تاکتیک های محدود رسانه های اجتماعی که نتایج مطلوب را تولید نمی کنند احساس گیر کرده باشند. آنها ممکن است انتخاب کنند که محتوای ارگ،ک را دو برابر کنند.

اما این امر می‌تواند زمان‌بر و همچنین برای برندهای غیر خلاقانه باشد. به علاوه ت،یم بندی در رسانه های اجتماعی همیشه دقیق نیست. بنابراین ممکن است مدیران محتوایی را به مردم نشان ندهند که بیشترین سود را داشته باشد.

به جای تکیه بر مسیرهای سنتی، آژانس‌ها می‌توانند جایگاه رسانه‌های اجتماعی ،ب‌وکار را با تکنیک‌های نوآورانه‌تر و مؤثرتر که از بازاریابی تأثیرگذار استفاده می‌کنند، تقویت کنند.

پیچیده به نظر می رسد؟ اینطور نیست و می تواند گام مهمی برای غلبه بر اضطراب رسانه های اجتماعی باشد که مدتی است بر آژانس ها سایه انداخته است.

آژانس ها و اینفلوئنسرهای اضطراب بازاریابی

آژانس‌ها ذاتاً می‌دانند که کمپین بازاریابی تأثیرگذار چیست: به برنامه‌ریزی اساسی، هدف‌گیری مخاطبان، تحقیقات رقبا و موقعیت‌یابی دقیق برند نیاز دارد. بنابراین آژانس ها باید تعیین کنند که آیا تلاش برای نتایج ممکن برای مشتری ارزش دارد یا خیر. در راس، آنها باید انتظارات واقع بینانه برای محافظت از یکپارچگی خود به ،وان یک آژانس داشته باشند. این می تواند فشار زیادی باشد.

ابزارهای موجودی وجود دارند که به آژانس‌ها کمک می‌کنند، اما این ابزارها می‌توانند گران باشند، از نظر وسعت بسیار کلی باشند، یا منجر به جذب مخاطب کافی نشوند.

برای آژانس های جدیدتر که با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا نیستند، ممکن است مطمئن نباشند از کجا شروع کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است در مورد پیشنهاد یک سرویس کاملاً جدید به مشتریان که نتوانند با اطمینان از آن استفاده کنند، محتاط باشند.

با این حال، مطمئناً فرصتی از دست رفته است که با اینفلوئنسر مارکتینگ پیش نرویم. نه تنها از منظر به حدا،ر رساندن در معرض دید ،ب‌وکارها، بلکه از نظر تقویت قابلیت‌ها و شهرت آژانس‌ها.

نور انتهای تونل اینفلوئنسر مارکتینگ، اما از ابزارهایی می آید که این سه چیز را ارائه می دهند:

  1. ،ب و کارها را با اینفلوئنسرهای من، مرتبط کنید
  2. مدیریت محتوا را در رسانه های اجتماعی ساده کنید
  3. و یک مکان برای پیگیری روند یک استراتژی بازاریابی ارائه دهید.

این نوع ابزارها آژانس ها را قادر می سازد تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. در همان زمان، آنها فعالیت رسانه های اجتماعی را افزایش می دهند و به آژانس ها و برندها درک دقیق تری از تأثیر کمپین ها می دهند.

آیا چنین ابزاری وجود دارد؟ شرط می‌بندید انجام می‌شود—و درست در اینجا در نوک انگشتان شماست.

یک راه حل جامع و هوشمندانه

پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر BuzzGuru آژانس ها را قادر می سازد تا کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر متعدد را در یک داشبورد مدیریت و سازماندهی کنند.

در اینجا، آژانس ها می توانند عملیات کمپین را با ویژگی های اتوماسیون، مانند:

  • گزارش و تحلیل
  • ایجاد طرح های رسانه ای
  • ابزارهای مدیریت کمپین
  • تحقیق اینفلوئنسر

و خیلی بیشتر!

آنها همچنین می توانند از مشتریان دعوت کنند تا کمپین ها را در زمان واقعی دنبال کنند. این به ایجاد اعتماد عمیق‌تر بین آژانس‌ها و برندها کمک زیادی می‌کند.

محک زدن یک استراتژی

تحقیقات بازار اولین قدم ضروری در هر استراتژی بازاریابی است. با داشبورد اینفلوئنسر مارکتینگ، آژانس‌ها می‌توانند نگاهی به آنچه رقبای برندها انجام می‌دهند، بیابند.

در مثال زیر می‌تو،م تلاش‌های تاثیرگذار بازاریابی تأثیرگذار پلی‌استیشن و برخی از نتایجی که تولید می‌کند را مشاهده کنیم:

img-semblog

آنها می توانند مشاهده کنند که کدام رقبا با کدام اینفلوئنسرها همکاری کرده اند و از انواع (و موفقیت) کمپین هایی که اجرا کرده اند الهام بگیرند.

به همین ترتیب، آژانس‌ها می‌توانند از بینش‌هایی در مورد کمپین‌های رقیب بهره ببرند که می‌تواند به آنها در تعیین KPIهای قابل دستیابی و هزینه‌های بودجه منصفانه کمک کند. مثلا:

img-semblog

انتخاب اینفلوئنسرها

انتخاب یک اینفلوئنسر برای یک نام تجاری بسیار شبیه به قرار ملاقات است – موفق ترین و طول، ترین روابط مبتنی بر سازگاری است.

با پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ، آژانس‌ها می‌توانند بهترین تأثیرگذارها را برای برندها بر اساس معیارهایی که وارد می‌کنند مشاهده کنند. به سادگی نام کانال را اضافه کنید و ویژگی هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با برند شما مطابقت دارند:

img-semblog

سپس فهرستی از افرادی که با ارزش‌ها، پیام‌ها و مخاطبان ترجیحی مشتری مطابقت دارند به آنها ارائه می‌شود و می‌توانند این فهرست را برای انتخاب نهایی به مشتریان صادر کنند.

img-semblog

علاوه بر این، آژانس‌ها می‌توانند معیارهای تعامل هر اینفلوئنسر را بررسی کنند تا تأیید کنند که آنها واقعاً با پیروان خود جذابیت دارند.

مشتریان نیازی به نگر، در مورد جفت شدن با یک اینفلوئنسر به ظاهر کامل ندارند تا متوجه شوند که آن گونه که ابتدا فکر می ،د ندارند.

برای مثال نگاهی به کریستیانو رونالدو بیندازیم:

img-semblog

آژانس‌ها همچنین می‌توانند اینفلوئنسرهایی را که با رقبای مشتریان کار کرده‌اند فیلتر کرده و در صورتی که همکاری با شخص کاملاً جدید را قوی‌تر بدانند، آن‌ها را از فهرست اینفلوئنسرهای احتمالی حذف کنند.

از طرف دیگر، اگر یک اینفلوئنسر وجود داشته باشد که کمپین قابل توجهی را با یک رقیب اجرا کرده است، آژانس‌ها می‌توانند از تب «کانال‌ها» برای یافتن پروفایل‌های اینفلوئنسر قابل مقایسه استفاده کنند و به دنبال تکرار موفقیت خود باشند.

مدیریت محتوا

مسلماً سنگین ترین کار در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ مربوط به زمان، مکان و نحوه انتشار محتوا است.

آژانس‌ها باید صفحات زیادی را به‌طور هم‌زمان بچرخانند و اطمینان حاصل کنند که اینفلوئنسرها واقعاً محتوای مورد توافق را به اشتراک می‌گذارند.

اینجا جایی است که داشبورد بازاریابی تأثیرگذار Buzzguru می درخشد. به شما کمک می کند:

1. کنترل فرآیند را حفظ کنید

این به آژانس‌ها اجازه می‌دهد تمام فرآیندهای کمپین، به ویژه متغیرهای خاص برای هر مرحله محتوا مانند تأثیرگذار، تاریخ، زمان، پلتفرم و مخاطبان هدف را شخصی‌سازی کنند. در عوض، آنها یک دید کلی از محتوا و نحوه دریافت آن از طریق رسانه ها و دنبال کنندگان مختلف دارند.

img-semblog

2. اینفلوئنسرها و سازندگان را اضافه کنید

در داشبورد، آژانس‌ها می‌توانند اینفلوئنسرها و سازندگان را به کمپین مربوطه اضافه کنند (حتی اگر در پایگاه داده BuzzGuru نباشند).

img-semblog

3. مراقب KPI ها باشید

همه شرکت‌کنندگان در زمان‌بندی محتوا و عملکرد قابل مشاهده هستند. می تو،د معیارهای کمپینی را که با آن درگیر هستید مشاهده کنید (اگر مشتری قبلاً این شفافیت را تأیید کرده باشد). به ،وان مثال، هزینه هر ثبت نام، هزینه به ازای هر کلیک، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر هزار بازدید و موارد دیگر.

img-semblog

ردیابی متریک و گزارش

از طریق پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ، آژانس‌ها می‌توانند به گزارش‌های عمیق درباره کمپین‌های اینفلوئنسر، از جمله معیارهای کمپین فردی، در کنار معیارهای KPI به‌روزرس، شده خودکار، دسترسی داشته باشند.

آژانس ها می توانند پیشرفت کمپین را دانلود کرده و با مشتریان به اشتراک بگذارند و آنها را در طول مدت کمپین در جریان قرار دهند.

آژانس‌ها همچنین می‌توانند فیلدهای گزارش را ویرایش کنند، بنابراین مشتریان فقط اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که برای آنها مهم‌تر است.

img-semblog

از نقطه نظر گواهی، این گزارش‌ها ارزشمند هستند زیرا آژانس‌ها می‌توانند چشمگیرترین معیارها را برای مشتریان امیدوارکننده در مسیر نقل قول کنند.

آن‌ها همچنین مواردی را که در کمپین‌ها مؤثر بوده و نشده است را برجسته می‌کنند، بنابراین آژانس‌ها می‌توانند تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را اتخاذ کنند که نقش آنها را در کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار به حدا،ر می‌رساند.

آژانس هایی که تأثیر واقعی دارند

اینفلوئنسر مارکتینگ کار می کند زیرا راه واقعی تری برای ارتباط با مخاطبان است. اینفلوئنسرها به جای اینکه برندها بیش از حد تبلیغاتی باشند، طرف های بی طرفی هستند که در حال حاضر پیروان قابل اعتمادی دارند که می توانند با آنها صحبت کنند. این تأثیرگذاران محصولات و خدمات را بر اساس شخصیت موجود خود قرار می دهند و به برندها این فرصت را می دهند که با آنها به ،وان یک گسترش طبیعی تجارت هماهنگ شوند.

پس آژانس‌ها پل بین برندها، تأثیرگذاران و بازاریابی مدرن و تأثیرگذار هستند. با استفاده از منابعی مانند پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر Buzzguru، می تو،د ارتباطات قوی تری با مشتریان و حوزه نفوذ گسترده تر ایجاد کنید. همچنین می‌تو،د عملکرد کمپین را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل و تکرار کنید، و نتایج کمپین را در بلندمدت بهبود بخشید.

برای اجرای استراتژی اینفلوئنسر بازاریابی م،ادار آژانس خود آماده هستید؟


منبع: https://www.semrush.com/blog/influencer-agency-tool