Grammarly یک دستیار نوشتن است. بر اساس دادههای ما، وبسایت آن به طور ،نی ۲۲.۲ میلیون بازدید ماهانه از ۲۴۶۸ صفحه منتشر شده دارد.
اگر Grammarly همین ترافیک را از طریق Google Ads ،یداری کند، هزینه آن در هر ماه 5.1 میلیون دلار برآورد می شود.

در این پست، 11 نکته را از بررسی عمیق خود در استراتژی سئوی شرکت به اشتراک خواهم گذاشت.
Grammarly ،ن زده می شود 7.8 میلیون بازدید ماهانه از جستجوهای جستجو حاوی عبارت “گرامری” باشد. این 38.6 درصد از کل ترافیک ارگ،ک آن است.

با این حال، از قضا، حداقل 590 هزار جستجوی ماهانه دیگر برای کلمات کلیدی حاوی غلط املایی برند دریافت می کند.

با توجه به اینکه روزانه 30 میلیون کاربر دارد (بر اساس برآوردهای خود)، این چندان تعجب آور نیست. در واقع، بیش از 37 هزار پرس و جو در پایگاه داده کلمات کلیدی ما در ایالات متحده وجود دارد که حاوی “گرامری” با کل حجم جستجوی ماهانه ،نی 3.1 میلیون است.

صفحه اصلی Grammarly تقریباً 6.6 میلیون بازدید ماهانه از جستجو را دریافت می کند – تقریباً یک سوم کل ترافیک آن.

علیرغم اینکه این شرکت به ظاهر تلاش می کند تا کلمه کلیدی «دستیار نوشتاری» را در صفحه اصلی خود (که در بر،ب ،وان صفحه است) هدف قرار دهد، تقریباً تمام ترافیک آن مارک است.

در واقع، صفحه اصلی آن مسئول 84.6 درصد از کل ترافیک برند آن است.
تنها 277 صفحه از 2468 صفحه Grammarly بخش عمده ای از ترافیک جستجوی ارگ،ک آن را جذب می کند – 20.1 میلیون بازدید ماهانه.

این ترافیک به ،یبی از ابزارهای رایگان، پست های وبلاگ و صفحه اصلی آن می رود.
گرامر در اینجا خیلی از عجیب و غریب است. به لطف اصل پارتو (قانون 80/20) برای ا،ر وب سایت ها توزیع مشابهی خواهید دید.
543 صفحه از 2468 صفحه Grammarly هیچ ترافیک ارگ،کی ندارند.

در اینجا یک تفکیک سریع از این صفحات است:
- 360 پست وبلاگ
- 76 صفحه مشاغل
- 77 مقاله پشتیب،
- 12 صفحه توسعه دهنده/API
- 12 فایل پی دی اف
- 6 دیگر
جدا از پست های وبلاگ، به نظر می رسد هیچ یک از صفحات دیگر با در نظر گرفتن جذب ترافیک جستجو ایجاد نشده اند. بنابراین جای تعجب نیست که هیچ کدام را دریافت نکنند.
در واقع، این مورد برای برخی از پست های وبلاگ نیز صادق است.
به ،وان مثال، 48 پست بدون ترافیک در زیر پوشه /business/ وجود دارد.

به نظر می رسد که بیشتر اینها بیشتر محتوایی از نوع رهبری فکری هستند تا محتوای متمرکز بر جستجو.

Grammarly دارای هفت ابزار رایگان است که در مجموع بیش از 3 میلیون بازدید جستجوی ماهانه ،ن زده می شود.

با این حال، تقریباً تمام ترافیک فقط به دو مورد از این ابزارها می رود: آن چک کننده گرامر و بررسی کننده سرقت ادبی.
جالب اینجاست که 77.4 درصد از این ترافیک بدون برند است. این از کلمات کلیدی مانند “بررسی گر دستور زبان”، “بررسی سرقت ادبی”، “جستجوگر املا” و “جستجوگر نشانه گذاری” می آید – که همه آنها ده ها هزار جستجوی ماهانه ،ن زده می شوند.

آیا می خواهید از این تاکتیک سئو برای وب سایت خود استفاده کنید؟
- به Keywords Explorer بروید
- چند اصطلاح “بذر” مربوط به صنعت خود را وارد کنید
- برو به تطبیق شرایط گزارش
- کلمات و عباراتی مانند اضافه کنید ابزار، ابزار، ماشین حساب، چکر، و ژنراتور به فیلتر «شامل» بروید
- “هر کلمه” را در فیلتر “Include” انتخاب کنید
- روی “اعمال” کلیک کنید
به ،وان مثال، اگر نرم افزار حسابداری می فروشید، ممکن است دانه هایی مانند «مالیات» و «حقوق» را وارد کنید.

Grammarly متعهد به وبلاگ نویسی است. 1699 از 2468 صفحه (69%) آن پست های وبلاگ هستند که بیش از نیمی (~11.2 میلیون) از ترافیک جستجوی ،نی آن را جذب می کند.

ا،ر این صفحات (81.6٪) حداقل مقداری ترافیک جستجو دریافت می کنند، بنابراین واضح است که Grammarly رویکردی متمرکز بر جستجو برای وبلاگ نویسی دارد.
از نظر آنچه که پست ها پوشش می دهند، آنها عمدتاً در مورد اصطلاحات دستوری مانند افعال، اسم ها و غیره هستند.

ا،ر این عبارات تعداد زیادی جستجوی ماهانه را دریافت می کنند و Grammarly برای بسیاری از آنها در رتبه اول قرار دارد – به همین دلیل وبلاگ آن ترافیک جستجوی زیادی دارد.

فقط 256 پست از 1699 پست وبلاگ Grammarly حدود 9.4 میلیون بازدید ماهانه از جستجوی ارگ،ک دارد—تقریباً کل ترافیک وبلاگ آن.

بار دیگر، این توزیع غیرعادی نیست. این در واقع حتی در وبلاگ ما شدیدتر است، به طوری که 6.7٪ از پست های ما 77.9٪ از ترافیک وبلاگ ما را جذب می کند.
با این حال، ما به مقدار ترافیک جستجوی ارگ،ک که Grammarly دریافت می کند، نزدیک نیستیم.

این تا حدی به این دلیل است که اصطلاحات Grammarly targets (و رتبهبندی برای) بسیار محبوب هستند.
برای مثال، ،ن زده میشود که ماهانه 151 هزار جستجو برای «em dash» در Grammarly ایالات متحده که در حال حاضر رتبه 6 را دارد، وجود دارد.

Grammarly مدتی است که وبلاگ نویسی می کند. اولین پست وبلاگ خود را در 22 ژوئن 2012 منتشر کرد.

اگر URL آن پست را به ا،پلورر محتوای Ahrefs متصل کنیم، می بینیم که نوشتن آن احتمالاً تلاش زیادی نکرده است، زیرا تنها 304 کلمه طول، است. با این حال هنوز هم صدها بازدید ارگ،ک ماهانه تا به امروز جذب می کند.

با این حال، این با یکی از بهترین پست های Grammarly فاصله زیادی دارد.
اگر به پست هایی نگاه کنیم که 10 هزار بازدید جستجوی ماهانه یا بیشتر دارند، تنها 24.2٪ از آنها در دو سال گذشته (از نوامبر 2020) منتشر شده اند. بیشتر آنها در سال 2016 یا 2017 منتشر شده اند.

این فقط نشان می دهد که سئو یک استراتژی یک شبه نیست. ممکن است سال ها طول بکشد تا بهره مندی کامل از یک استراتژی سئو قوی را تجربه کنید.
ا،ر پست های Grammarly با عملکرد برتر در چند ماه گذشته به روز شده اند.
مثلا، پست آن در مورد انقباضات به صورت مکتوب ابتدا در ژوئن 2016 منتشر شد. اما این پست را در آگوست 2022 به روز کرد و مجدداً منتشر کرد.

اگر وبلاگ Grammarly را در Content Explorer جستجو کنیم، نمودار “صفحات در طول زمان” نشان می دهد که چگونه استراتژی انتشار و بازنشر آن در طول زمان تغییر کرده است.

بین ژوئن 2016 و ژوئن 2017، 529 پست جدید منتشر کرد اما حتی یک پست را بازنشر نکرد. آن را با دوره ژوئن 2021 تا ژوئن 2022 مقایسه کنید که 185 پست منتشر کرد و 29 پست (13.5٪ از کل پست ها در طول دوره) را بازنشر کرد.
بسیاری از این بهروزرس،ها تأثیر باورن،ی بر ترافیک جستجو نیز داشتهاند.
برای مثال، پست خود را در مورد مشارکتکنندگان در ژوئیه 2022 بازنشر کرد. مدت کوتاهی پس از آن، ترافیک جستجوی ارگ،ک از 1.5 هزار به 16 هزار در ماه افزایش یافت.

زیر دامنه پشتیب، Grammarly تنها حدود 0.7٪ از کل ترافیک جستجوی ارگ،ک شرکت را دریافت می کند. اما وقتی میزان محتوای کم را در نظر می گیریم این کاملاً چشمگیر است.
در حال حاضر، با توجه به ساختار سایت گزارش در Site Explorer، 399 صفحه دارد.

اما بخش قابل توجه این است که حداقل تلاش برای بدست آوردن این ترافیک نیاز است، زیرا بسیاری از این محتوا بسیار کوتاه هستند.
برای مثال، با توجه به محتوای ا،پلورر، صفحه پشتیب، با عملکرد برتر، علیرغم اینکه تنها ۷۷ کلمه دارد، تقریباً ۲۶.۸ هزار بازدید ماهانه دارد.

در واقع، 76.5 درصد از ترافیک جستجوی ارگ،ک بخش پشتیب، تنها از 20 مقاله حاصل می شود که در مجموع شامل 4023 کلمه است.
تقریباً تمام این ترافیک از جستجوی مارک دار می آید (به ،وان مثال، “اضافه ، دستور زبان به کلمه”). اما این قابل انتظار است، زیرا محتوای این زیر دامنه به سؤالات مربوط به ابزار پاسخ می دهد.
Grammarly اخیراً شروع به ایجاد راهنماهای مقدماتی کوتاه برای موضوعاتی کرده است که به پستهای وبلاگ مرتبط پیوند میدهند، که در غیر این صورت به ،وان مرکز محتوا شناخته میشوند.
در اینجا چهار صفحه “هاب” در حال حاضر وجود دارد:
به نظر می رسد تا اینجا خوب کار کرده است. ا،ر این صفحات در حال حاضر چند هزار بازدیدکننده جستجوی ارگ،ک در ماه را جذب می کنند.

افکار نهایی
عملکرد جستجوی Grammarly سالها در مسیر صعودی بوده است و چیزهای زیادی برای یادگیری از آن وجود دارد. جالب خواهد بود که ببینیم تیم SEO آن از اینجا به کجا می رود.
سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر.
منبع: https://ahrefs.com/blog/grammarly-seo/