استفاده از الگوهای گزارش پیشرفت سئو در Semrush



اگر فکر شروع گزارش ماهانه سئوی ماهانه بعدی خود را از ابتدا ترسانده است، شما تنها نیستید!

چند سال پیش، از مشتریان خود که در آژانس‌ها کار می‌،د، درباره بهترین چیزهایی که می‌خواستند در مورد شغلشان خودکار بود، پرسیدیم.

پاسخ برتر با اختلاف زیاد گزارش، جمع آوری داده ها برای گزارش ها و به روز رس، گزارش ها بود.

در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه الگوی گزارش پیشرفت سئو خود را بسازید و فرآیند گزارش گیری خود را خودکار کنید.

ابزار Semrush My Reports به شما امکان می دهد داده ها را از ده ها ابزار جمع آوری کنید، ال،ای گزارش PDF خود را بسازید و ذخیره کنید، و ایمیل های تکرار شونده را تنظیم کنید.

این ابزار همچنین به شما این توانایی را می دهد که:

  • به سرعت فایل های PDF را از قالب های از پیش تنظیم شده ما در یک دقیقه ایجاد کنید
  • یک الگو را متن، با نیازهای خاص خود تغییر دهید
  • نام تجاری و بر،ب سفید گزارش خود (با افزودنی آژانس رشد کیت)
  • ویجت ها، اسکرین شات ها، متن و قالب بندی گزارش Semrush را اضافه کنید
  • داده های Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل و نمایه ،ب و کار گوگل را اضافه کنید
  • یک گزارش به طور کامل از ابتدا ایجاد کنید
  • گزارش های سفارشی خود را به ،وان ال،ای جدید برای استفاده در آینده ذخیره کنید
  • ارسال ایمیل منظم گزارش ها به آدرس ایمیل مورد نظر را برنامه ریزی کنید

چرا باید از ال،ای گزارش SEO استفاده کنید؟

ایجاد ال،ایی برای گزارش‌های خود، چه در داخل یا در یک آژانس، می‌تواند به شما کمک کند:

  • صرفه جویی در زمان
  • اعضای تیم جدید و مشتریان راحت تر
  • ثبات را در گردش کار خود ایجاد کنید

البته، صرفه جویی در زمان همیشه برای ،ب و کار مهم است و استرس شروع یک گزارش از صفر هر بار می تواند ،د کننده باشد.

اما دلیل دیگری که باید از ال،ا استفاده کنید این است که ورود به اعضای تیم و مشتریان جدید را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. به‌جای اینکه اعضای تیم جدید خود را مجبور کنید تا گزارش خود را ارائه کنند، به آن‌ها قالب ساده‌ای برای دنبال ، ارائه می‌دهید تا احساس کنند آماده مشارکت هستند.

در نهایت، مشتریان شما از ثبات قدرد، می کنند. استفاده از یک الگو به هر ،ی که گزارش را دریافت می‌کند این امکان را می‌دهد که بداند چه انتظاری دارد. آنها مجبور نخواهند شد دوباره یاد بگیرند که چگونه در گزارش های شما هر ماه پیمایش کنند، که باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود.

ساختار گزارش SEO شما

هر قرارداد و کمپین مجموعه ای از اه، و KPI منحصر به فرد خود را دارد.

img-semblog

به همین ترتیب، مشتری شما می خواهد که گزارش آنها با راهنمایی خاص احساس شخصی کند.

بنابراین، چگونه می تو،د مشتریان خود را راضی نگه دارید و در عین حال روند گزارش دهی خود را هموارتر کنید؟

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  1. ایجاد قالب های مختلف برای انواع گزارش ها (گزارش حسابرسی SEO، گزارش ماهانه سئو، گزارش تحلیل رقبا و غیره)
  2. گزارش های خود را مشخص و قابل فهم کنید
  3. جمع آوری داده های خود را خودکار کنید
  4. گزارش را با مناطق اختصاصی مبتنی بر متن برای نظرات و تصاویر/برند تجاری مرتبط با برند و مشتری خود شخصی کنید
  5. قالب‌های خود را با بخش‌های واضح بسازید، بنابراین بسته به تمرکز ماه، به راحتی می‌تو،د ،مت‌ها را به داخل و خارج کنید.

خودکارسازی داده ها برای ال،ای گزارش شما

زیبایی استفاده از قالب برای گزارش سئوی شما این است که اتوماسیون به شما زمان بیشتری برای شخصی سازی گزارش می دهد.

در حالی که امکان خودکارسازی برخی KPIهای SEO با داشبوردها و ابزارهایی مانند Semrush وجود دارد، شما نمی خواهید اظهارات آغازین و نظرات خود را خودکار کنید.

KPI ها و داده ها را به ،وان «چی» گزارش و تفسیر خود را به ،وان «چرا» در نظر بگیرید. چرا 15 درصد رشد ترافیک ارگ،ک اهمیت دارد؟ می تو،د در یکی از ،مت های نظرات قالب خود توضیح دهید.

هنگامی که یک الگو را در Semrush My Reports می‌سازید، می‌تو،د ورودی داده‌ها را با ابزارک‌های داده‌های Semrush و Google خودکار کنید.

این ویجت ها می توانند به طور خودکار گزارش شما را با معیارهایی مانند:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی رقیب و ترافیک ،نی از Semrush
  • مسائل مربوط به سلامت سایت و فنی سایت از سمروش
  • مشاهده کلمه کلیدی و اشتراک صدا از Semrush
  • بک لینک های گزارش شده در Semrush
  • تکمیل اه، از Google Analytics
  • کاربران، جلسات، زمان در صفحه و موارد دیگر از Google Analytics
  • عملکرد جستجو از کنسول جستجوی گوگل
  • تعامل کاربر و نماهای نقشه از نمایه های ،ب و کار Google
  • و خیلی بیشتر

شخصی سازی قالب ها با متن و ع،

برای افزودن حس شخصی به گزارش‌های خود، می‌تو،د فضایی برای نظرات و توضیحات خود و همچنین تصاویر و برندسازی در نظر بگیرید.

با Semrush، می‌تو،د ویجت‌ها را برای بلوک‌های متنی بکشید و رها کنید تا نظرات شما در هر بخش از گزارش شما درج شود.

همچنین می‌تو،د تصاویری مانند لوگوی مشتری خود اضافه کنید، یا حتی در صورت ثبت نام برای آژانس رشد، گزارش خود را با موضوعی کاملاً سفارشی کنید.

ZX2IYC2PIPLM3KLH97QCD_MHEUTVRD4I9GHGTUSUVU9AULQSZO2VFCREYUN-BRFLMK_WKTN5PEAS_DFUCWJRHRHNIGXNCNC1RYEUK8YYM16XOXOXOXOXOKZXOKZPBVQVQIN5DKICKRIOCKAOKOXYOUCFIOKAOKOXYOUCFIOKAOK8C1RYRYN-BRFLMK

ال،ای هر نوع گزارش

از آنجایی که زمینه های زیادی از سئو وجود دارد که می تو،د روی آنها کار کنید، موارد مختلفی برای گزارش وجود خواهد داشت.

بنابراین، شما باید ال،ای خاصی برای خدمات مختلفی که ارائه می دهید داشته باشید. به ،وان مثال، می تو،د ال،ای منحصر به فردی را برای خود تنظیم کنید:

  • گزارش های ممیزی SEO (ممیزی اولیه و پیگیری)
  • گزارشات سئو ماهانه
  • گزارش تحلیل سئوی رقبا
  • گزارش های جستجوی ارگ،ک
  • گزارش ساخت لینک/بک لینک
  • و بیشتر

نکته خوب در مورد My Reports این است که ما چندین الگوی از پیش تعیین شده برای شروع داریم.

QxElw16U4C91UwCCI-VPZRlu95IRv8Sy1ibtCmtyKga5Ub36ecDzepN3p5MANHPb7rjhlYLR-tDGaKL3fkZJpCJ1Zezl4CUUcaeX5ZEodSE0GKGWL40000000G1Xw00

فقط یکی را باز کنید و شروع به اضافه ، ویجت کنید تا گزارش PDF را خودتان بسازید.

در اینجا نمونه‌ای از مواردی است که با استفاده از برخی از ال،ای بالا به طور خودکار مشاهده می‌کنید:

قالب ماهانه سئو

این یک نقطه شروع عالی برای گزارش کلی ماهانه در مورد مشتری SEO است. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • مروری بر ترافیک گوگل آنالیتی،
  • جلسات روزانه
  • کانال های ترافیکی برتر
  • بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • صفحات برتر بر اساس بازدید از صفحه
  • کلمات کلیدی جدید و گمشده
  • کلمات کلیدی بهبود یافته و رد شده است
  • خلاصه بک لینک ها
  • بک لینک های جدید و گم شده

ممیزی سایت: الگوی گزارش کامل

این الگوی گزارش ممیزی SEO عمیقاً به نتایج یک ممیزی سایت می پردازد، که می تواند برای مشتریان یا مشتریان بالقوه فنی SEO عالی باشد. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • امتیاز سلامت سایت
  • تعداد خطاها، هشدارها و اخطارهای یافت شده
  • موضوعات اصلی شناسایی شد
  • تفکیک کامل هر موضوعی که در حسابرسی یافت می شود

الگوی کامل تحقیقات ارگ،ک

این الگو به عملکرد جستجوی ارگ،ک هر وب سایتی می رود، که راهی آسان برای ایجاد یک گزارش تحلیل رقابتی در چند دقیقه است. ویجت های از پیش تعیین شده عبارتند از:

  • ترافیک ارگ،ک، کلمات کلیدی و هزینه ترافیک ،ن زده شده است
  • رتبه بندی کلمات کلیدی بر اساس کشور
  • روند ترافیک ارگ،ک در برابر ترافیک پولی (تمام زمان)
  • کلمات کلیدی برتر و توزیع موقعیت
  • رقبای برتر
  • ترافیک ارگ،ک مارک دار در مقابل ترافیک ارگ،ک بدون مارک
  • کلمات کلیدی جدید و گمشده
  • صفحات فرود برتر برای ترافیک ارگ،ک

سفارشی سازی قالب های گزارش Semrush

حال، اگر بخواهید از ابتدا ال،ای خود را بسازید، یا یک الگوی از پیش تعیین شده را تغییر دهید و آن را به ،وان جدید ذخیره کنید، چه؟

این نیز آسان است، با ویرایش هر گزارش در گزارش ساز و ذخیره آن به ،وان یک الگو در صفحه اصلی گزارش های من.

می‌تو،د داده‌های بیشتری از Semrush یا Google به گزارش خود اضافه کنید تا KPIهای خاص خود را برجسته کنید، همچنین بلوک‌های متن، تصاویر و قالب‌بندی را برای اضافه ، فضایی برای نظرات خود در هر بخش اضافه کنید.

jKZQ3Z4PjGViuDQseZ3naDWDkcCqNB56JFz1eA4KhPGBFEiBveAns_mYasN7jaUorMqFpPsrTruIejeZ4Fm1OTdWOzeZOg_sKndaY8SmUrMGkuNfBfWd3

برای افزودن داده‌های Google Analytics به گزارش خود، Semrush در حال حاضر بیش از دوجین ویجت از نسخه ک،یک Universal Analytics GA و تعداد انگشت شماری اتصالات را برای ویژگی‌های GA4 ارائه می‌دهد.

خواص جه،:

  • بررسی اجمالی
  • نمودارهای متریک
  • کانال های ترافیکی برتر
  • جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • تبدیل (تجارت الکترونیک)
  • بازدیدهای صفحه برتر
  • نمودار تکمیل اه،
  • محل
  • زبان و منبع / رسانه
  • ارجاعات
  • منبع / رسانه
  • صفحات فرود برتر
  • کمپین ها
  • دسته بندی دستگاه ها

خواص GA4:

  • بررسی اجمالی
  • نمودارهای متریک
  • کانال های ترافیکی برتر
  • جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
  • بازدیدهای صفحه برتر

برای گام‌های خاص در مورد ادغام Google Analytics با ال،ای گزارش Semrush، از پایگاه دانش ما دیدن کنید.

هنگامی که گزارش خود را در Semrush ساختید، دکمه Generate PDF report را در بالا سمت راست فشار دهید تا آن را ذخیره کنید.

ZQI0OXRIP_825-H3ZCYNVNU6WLHYVFYVFYD2T4SSALZMWU2VD3KFWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWCXYIZHWNIAIZHKTQGPPPB6ZLEKVINKVINWK5MB3VTMVTMVMVMVMN5BQYJJVWWWRYJFWWRICVINKVINKVINKVINKVINKVINKVINIZLEKVINIZLEKIZLESIZHWNI_CCF4ISIZHWNIAIZHWNI_CCF4ISTHKIZHWNIAIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZLIZANISANVAYO2وی

سپس، می تو،د این گزارش را از صفحه اصلی گزارش های من به ،وان یک الگوی جدید ذخیره کنید. فقط نماد چرخ دنده را در کنار گزارشی که تهیه کرده اید پیدا کنید و Create Template را انتخاب کنید.

O5AqUE6s7l3PeHgLwbBtaYaSiKEOmqGOphv2L6EJOVXkIc9PU9COpk80FbR3s6qLSNI5JMg4H-VmNKGGu5CblCCDofmWSq8BdN6x6BZxIFtFtLHGHUTuV6X6BZxIFtFtLHGUTuL66BZxIFTFTW8HGUTu

اکنون آن گزارش در لیست قالب‌های شما ذخیره می‌شود تا بتو،د به آن دسترسی داشته باشید و گزارش جدیدی را برای یک مشتری جدید با شروع از همان ساختار سفارشی کنید.

گزارش خود را ایجاد و برنامه ریزی کنید

پس از آماده شدن گزارش شما، می تو،د برنامه ریزی کنید که این گزارش به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه به ایمیل مشتری ارسال شود.

می‌تو،د یک الگو برای آنچه می‌خواهید در متن ایمیل قرار دهید اضافه کنید و مطمئن شوید که متن ایمیل را قبل از اینکه هر ماه منتشر شود، به‌روزرس، کنید.

ZozidDyHEuzcOCzYy5KsCs-iCKOKP4FGczab8V6Xpc2e6U6iQu-OLPwDOQECKioXnx9jqJPRDJ_o2J1P65BbAkLhFKe4BsAnf_Ex-cVhdrSe6U6iQu0

کامل ، قالب شما

چگونه باید قالب خود را سفارشی کنید؟

حداقل چیزی که می خواهید در گزارش پیشرفت سئو پوشش دهید این است:

  • چه پیشرفت هایی حاصل شده است
  • چه اقداماتی انجام می دهید
  • توصیه هایی برای رشد بیشتر

پس از آن اصول اولیه، ممکن است بخواهید هر پیوندی را به مطالب مرتبط یا مقالاتی که برخی از فرآیندهای شما را توضیح می دهد، اضافه کنید، در صورتی که مشتری کنجکاو برای یادگیری باشد.

ا،ر مشتریان سئو متخصص سئو نیستند، بنابراین ممکن است بخواهید آموزش مشتری را در فرآیند گزارش دهی بگنج،د. وقتی این کار را انجام می دهید، می تواند به ایجاد اعتماد و مشارکت بیشتر در رابطه کمک کند.

برخی از این بایدها و نبایدها را دنبال کنید تا قالب را کامل کنید.

img-semblog

ما یک پست وبلاگ کامل داریم که به آناتومی یک گزارش SEO کامل اختصاص داده شده است تا با مثال‌های بیشتری از نحوه گزارش‌دهی در هر جنبه از سئو، عمیق‌تر شوید.

ارتباط منظم، شفافیت و نشان دادن اینکه به موفقیت مشتری خود اهمیت می دهید می تواند تا حد زیادی به داشتن یک رابطه مثبت با مشتری کمک کند.


منبع: https://www.semrush.com/blog/creating-reports-with-semrush-report-builder