اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده یکتانت-جان مولر


یکی از روش های بهینه سازی محتوای بلند، به کار بردن جدول عناوین محتوا در بالای پست است تا کاربران بتوانند به سادگی به بخش های مختلف آن هدایت شوند. همچنین با اینکار این شانس را به دست می آورید که گوگل عناوین بخش های مختلف محتوای بلندتان را به صورت سایت لینک در نتایج جستجو نمایش دهد. تولید محتوا یک تخصص بازاریابی است که بر ایجاد محتوای جذاب و مخاطب پسند با هدف تبلیغات، اطلاع رسانی یا آموزش تمرکز دارد. امروزه با توجه به آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها، تولید محتوا یونیک یا به عبارتی تولید محتوای حرفه ای، به یک استراتژی بسیار مهم برای بسیاری کسب و کارها محسوب می شود.

  • عنوان هر محتوا باید یک چکیده و عصاره ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط معنایی خاصی باید بین عنوان و متن وجود داشته باشد.
  • گاهی اوقات نیاز است یک مطلب را عینا و یا ترجمه یک متن که به زبان دیگری در سایت های دیگر منتشر شده را بر روی سایت انتشار داد.
  • محتواهای طولانی (محتوایی که بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارد) تمایل دارند که در نتایج جستجو رتبهٔ بهتری داشته باشند.
  • قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت.

لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما، به معنای معرفی سایت شما به گوگل توسط دیگران است و ارزش و اعتبار سایت شما در نظر گوگل را افزایش خواهد داد. به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید، به سئو نیاز خواهید داشت. به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است. حتی اگر مقاله هم نباشد و فقط یک صفحه توضیح خدمات داشته باشیم باز هم ما در آن صفحه به سوالات متداول موجود در ذهن مشتری پاسخ می دهیم.

اما بگذارید این را ابتدا بیان کنیم تولید محتوا یونیک، تولید محتوای حرفه ای، و تولید محتوا جذاب کار هر کسی نیست و نیاز است به تجربه فراوان در این زمینه. پر واضح است که تمامی افراد و تیم هایی که در زمینه تولید محتوا، سئو سایت، طراحی گرافیکی سایت، و … فعالیت می کنند بر این اعتقادند که بهترین هستند و رقیبی ندارند در این بازار کسب و کار.

مطابقت با واقعیت یعنی اگر فردی آماری در اختیارتان قرار داد تا زمانی که منبع او را پیدا نکرده‌اید گفتهٔ او را نپذیرید. گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکس‌ها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. طبق مطالعه‌ای که توسط SEMRUSH انجام شده ۳۶ درصد از مقالاتی که دارای h2 , h3 هستند دارای عملکرد بهتری از نظر ترافیک، میزان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بک لینک دارند. توانایی گوگل در تمایز قائل شدن بین کلمات جستجو شده را جستجوی معنایی می‌نامند. این توانایی با انتشار بروزرسانی‌های رنک برین و مرغ مگس‌خوار در الگوریتم گوگل انعکاس بیشتری پیدا کرد.

جدا از المان هایی که باعث جذابیت محتوا می شود، موضوع و روایت گری شما در محتوا نیز مهم است. داستان سرایی در محتوا باعث می شود محتوا جذاب تر به نظر برسد. داستان ها ابزاری قدرتمند برای آموزش و ترغیب مخاطب به خواندن کامل محتوا هستند.

چگونه یک محتوای متنی را سئو کنیم؟

منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است.

یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است. محتوای سئو شده دقیقا همان چیزیست که باعث می شود سایت ما ترافیک بالایی را بتواند از گوگل دریافت کند. ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد. معمولا برای اینکه یک کلمه کلیدی بسیار زیاد در محتوا تکرار نشود، باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود. این کلمات معمولا معنی همان کلیدواژه اصلی را دارند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند. با توجه به اینکه چگالی کلمه کلیدی مجاز از نظر سئو بین 0.5 الی 2.5 درصد از کل متن است، لذا برای یک محتوای 1000 کلمه ای میتوان حداقل 5 و حداکثر 25 بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

این ابزار کلمات کلیدی متشابهی را به شما پیشنهاد می دهد که از آنها می توانید در متن محتوا استفاده کنید. این ابزار بر خلاف بسیاری از ابزارهای معروف در این زمینه، از کلمات کلیدی فارسی نیز پشتیبانی می کند. شما از نوع محتوایی که کاربران به دنبال آن بوده و آنها را راضی می کند، آگاهی خواهید یافت. از یک طرف اگه هر رنگ رو تبدیل به چندتا محصول کنم احتمالا تجربه کاربری سایتم میاد پایین و توی محتوا نوشتن دچار مشکل میشم چون تفاوت محصول مثلا شمع شیشه ای اسکلتی فقط توی رنگش هست. آقا من یه سایتی جدید طراحی کردم با ی قالب و صفحه ساز خوب.

المان های موثر در محتوای مبتنی بر سئو

در انتخاب کلمات کلیدی هدف، زمان انتشار هر مطلب، ویژگی‌ها و جزئیات هر پروژه، کاربران و جامعه موردنظر و چگونگی بهره‌وری و تبلیغ محتوا به خوبی تحقیق و برنامه‌ای روشن تعریف کنید. اگر سایت شما خبری است و هدفتان فقط تولید مقاله است، پس باید برروی تولید محتوا با ارزش تمرکز کنید و بیشتر در بهینه سازی محتوای بخش مقالات خود فعالیت نمایید. بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود. یکی دیگر از نکاتی که باید در تولید محتوا seo شده رعایت شود، کپی نبودن محتواها است. در صورتی که محتوایی کپی باشد، از نظر گوگل سرقت تشخیص داده می‌شود و در جست‌ و جوها نشان داده نمی‌شود.

اطمینان حاصل کنید که محتوای پست را به طور دقیق توصیف کرده اید. بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند. و طبق تجربه ما CTR بیشتر معمولاً منجر به رتبه بندی بالاتر می شود. برای مثال من عبارت «مربا آلبالو» را سرچ کردم و متوجه شدم که بیشتر افراد به دنبال طرز تهیه آن هستند.