افرادی که Google Analytics 4 را دوست دارند و چرا



گوگل آنالیتی، 4 بهتر از یونیورسال آنالیتی، است – حداقل، این چیزی است که برخی از بازاریابان به سرزمین موتورهای جستجو گفته اند.

در حالی که پلتفرم جدید مطمئناً دارای سهم عادلانه ای از افراد متنفر است، به نظر می رسد برخی از تبلیغ کنندگان کاملاً آن را می ستایند و این ابزار را با تمجید و تمجید از خود پر می کنند.

اگر سر خود را خار،د و به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانستند به این نتیجه برسند، در زیر، برخی از بازخوردهایی را که از این تک‌شاخ‌ها دریافت کردیم، گردآوری کرده‌ایم. اگر توضیحات آنها می تواند شما را متقاعد به تغییر ناگه، در ذهن خود کند، به ما اطلاع دهید.

1. GA4 ساده تر است (زم، که به درستی تنظیم شده باشد)

تیم بارلو، مدیر عامل Attacat، می گوید که GA4 یک ابزار برتر نسبت به UA است زیرا:

  • “سفارشی ، آسان است.”
  • هنگامی که GA4 به خوبی راه اندازی شده باشد، برای کاربر، که برای اولین بار می‌آیند راحت‌تر می‌توانند با آن برخورد کنند.»
  • GA4 مدل داده بهتری دارد – ،ی که یک پست وبلاگ را به مدت 30 دقیقه می خواند، یک جهش در GA3 است. در GA4 آنها خواننده ارزشمندی هستند که هستند.”
  • GA4 برای بیشتر از وب‌سایت‌ها طراحی شده است، در حالی که GA3 برای دنیای چند دستگاهی/مختلط روی و آفلاین که اکنون در آن زندگی می‌کنیم من، نیست.»
  • رضایت در حال حاضر یک مسئله مهم در اروپا است. به نظر می رسد گوگل تنها شرکتی است که به درستی روی این موضوع سرمایه گذاری می کند – حداقل در دنیای تجزیه و تحلیل رایگان یا مقرون به صرفه.
  • «غیر توسعه‌دهندگان می‌توانند با GA4 به دستاوردهای بیشتری برسند، زیرا GA3 همیشه برای هر شخصی‌سازی به توسعه‌دهندگان نیاز داشت. با GA4 شما هنوز نیاز به یک برنامه‌نویس درگیر دارید، اما نه به این تعداد.»

2. دقیق تر است

به گفته درو بلومنتال، موسس و مدیرعامل Di،al Drew SEM، عدم محبوبیت GA4 صرفاً به این دلیل است که مردم زمان کافی برای یادگیری نحوه کار آن را ندارند، نه اینکه بازتابی از خود ابزار باشد.

GA4 دارای تعدادی ویژگی عالی برای ارائه به صنعت است، زم، که تبلیغ‌کنندگان این شانس را پیدا کنند که چگونه کار می‌کند، او گفت:

  • “من شخصا فکر می کنم رابط کاربری بسیار شیک تر از UA است، اما مهمتر از آن دقیق تر است.
  • “با از دست دادن داده ها از طریق سیاست های حفظ حریم خصوصی، شما به GA4 نیاز دارید تا از ترافیک وارد شده دقیق تر باشد.
  • GA4 همچنین داده‌های برنامه، شخص اول و داده‌های کوکی را ،یب می‌کند که در دراز مدت بسیار بهتر خواهد بود. “

3. GA4 قدرتمند، انعطاف پذیر و خلاق است

استیسی چنس، بازاریاب دیجیتال اذعان می‌کند که تلاش برای درک نحوه استفاده از GA4 در تمام ظرفیت آن قطعاً یک “منحنی یادگیری” بوده است.

با این حال، او خاطرنشان کرد که استفاده از رویدادها در ابزار جدید در واقع همان چیزی است که در سایر پلتفرم‌های تحلیلی مانند Heap وجود دارد و فرآیند را مستقیماً از آنچه که در ابتدا تصور می‌کرد جلو می‌برد.

  • تیم ما ویژگی‌های GA4 را فوق‌العاده قدرتمند و انعطاف‌پذیر یافته است.»
  • هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم، راه‌های خلاقانه و هوشمندانه‌تری برای استفاده از ویژگی‌های آن پیدا می‌کنیم.»

4. از UA بهتر است

تیم AS Marketing اذعان می‌کند که در ابتدا GA4 را کمی دشوار می‌دانستند، اما از آنجایی که برای درک نحوه عملکرد آن وقت گذاشتند، اکنون فکر می‌کنند که این ابزار برتری نسبت به نسخه قبلی است. توضیح می دهند:

  • تیم ما در آژانس بازاریابی من در واقع دریافته است که GA4 بهتر از یونیورسال آنالیتی، است، زیرا بر روی رویدادها در یک مجموعه انبوه از داده‌های پیچیده و بدون م،ی تمرکز می‌کند.
  • با توجه به شرکت‌های زیادی که بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهند، تمرکز بر داده‌های تعامل و ردیابی آن‌ها به‌،وان رویداد بسیار منطقی‌تر است، که GA4 کار درخش، را انجام می‌دهد.»
  • ما همچنین می د،م که داشبوردهای سفارشی تنظیم و درک آن آسان تر است. ما همه مشتریان خود را به GA4 منتقل کرده‌ایم و همه آنها از راه‌اندازی جدید راضی بودند.

اندرو گلن، تحلیلگر تجربه دیجیتال و مدیر سئو در Abbott، می گوید که او از طرفداران بزرگ GA4 است. در واقع، او به Search Engine Land می گوید که ابزار جدید را “دوست دارد”.

او در توضیح اینکه چرا فکر می کند این یک پلتفرم فوق العاده است، گفت:

  • GA4 کاملاً برای بخش‌بندی بهتر مخاطبان، یادگیری در مورد آنها و استفاده از GMP برای ارائه بهتر آنچه که برای آن مخاطبان مهم است هماهنگ است.»

6. GA4 قوی است و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد

توسعه دهنده Freelance Java EE Robert Nowak طرفدار زیادی از رابط GA4 نیست و فکر می کند برخی از بازاریابان ممکن است استفاده از آن را سخت تر ببینند. با این حال، به طور کلی، پلتفرم جدید مجموعه ای از مزایای را ارائه می دهد که در نهایت او را به خود جلب کرده است. او می گوید:

  • “من عاشق گزینه های جدید برای ردیابی رویداد هستم – آنها بسیار قوی تر هستند و انعطاف پذیری زیادی ارائه می دهند.
  • «GA4 برای من یک کیسه بزرگ است – شما تمام داده‌هایی را که می‌تو،د جمع‌آوری کنید در آن قرار می‌دهید، و سپس باید بفهمید که چگونه قطعات را برای فیلتر ، آن کیسه هماهنگ کنید. از نظر تئوری، این بهتر است زیرا می‌تو،د GA4 را با تنظیمات و داده‌هایی که واقعاً به آن نیاز دارید، به جای ۱۰۰ گزارشی که ممکن است هرگز در GA UA استفاده نکنید، متعلق به خود کنید.

7. بردن احتمالات خط لوله به سطح جدیدی

استراتژیست دیجیتال در دکتر مارکتینگ، Richie Moczo و تیمش پس از صرف زمان برای یادگیری نحوه استفاده صحیح از ابزار، اکنون به استفاده از GA4 اطمینان دارند. او شخصاً اکنون این ابزار را به دلیل قابلیت هایی که ارائه می دهد به نسخه قبلی خود ترجیح می دهد:

  • GA4 با ادغام رایگان با Big Query، امکانات لوله‌کشی داده را به سطح جدیدی می‌برد. به ،وان مثال، با GA4 شما به 25 پارامتر در هر رویداد محدود می شوید، اما اگر می خواهید از این محدودیت فراتر بروید، می تو،د پارامترهای اضافی خود را به پرس و جوی بزرگ ارسال کنید.
  • “در UA این ویژگی فقط یک گزینه برای مشتریان Marketing 360 بود!
  • دلیلی برای اجتناب از استفاده از GA4 ایجاد نکنید. برخی از محبوب‌ترین ویژگی‌های UA به کندی به GA4 اضافه می‌شدند، با این حال GA4 جدید افزوده شده است!

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چرا ما اهمیت می دهیم

GA4 پس از غروب UA مورد استقبال زیادی از دنیای بازاریابی دیجیتال قرار گرفته است. اما ابزار جدید گوگل به این زودی ها از بین نمی رود، بنابراین بهتر است همه به آن عادت کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، شاید وقت آن رسیده است که محافظان خود را ناامید کنیم و مزایای بسیاری را که GA4 ارائه می دهد در آغوش بگیریم – زیرا به نظر می رسد تعداد زیادی وجود دارد!

چرا GA4 برای برخی از بازاریابان مشکلاتی ایجاد می کند

اگرچه تبلیغ‌کنندگ، که در بالا با آنها صحبت کردیم، طرفداران پلتفرم جدید تحلیلی هستند، اما آنها اذعان داشتند که درک اینکه چرا برخی از بازاریابان ممکن است آن را دوست نداشته باشند، آسان است.

تیم بارلو، مدیر عامل Attacat، علاوه بر این که عموماً مردم معمولاً به خوبی به تغییرات واکنش نشان نمی‌دهند، فکر می‌کند GA4 قبل از اینکه واقعاً آماده شود، عرضه شده است. علیرغم اعتقاد به این که این ابزار برتری نسبت به UA است، او می گوید که تعدادی از مشکلات با GA4 وجود دارد، مانند:

  • “برخی از زبان های استفاده شده در رابط افتضاح است! به ،وان مثال، “کاربران بر اساس جلسه گروه کانال پیش فرض در طول زمان” – چرا فقط به “منبع جلسه” نمی ،بید؟”
  • “تنظیم خارج از جعبه عمداً تعمیم داده می شود زیرا GA4 برای پوشش دادن بسیار بیشتر از یک وب سایت ساده طراحی شده است. اما این بدان م،است که گزارش های پیش فرض تقریباً بی فایده هستند زیرا معیارهای نامربوط بسیار زیادی دارند.”
  • “تلاش ضعیف برای ترویج AdSense با گنجاندن معیارهای تبلیغاتی باعث سردرگمی بیشتر می شود.”
  • “به دست آوردن سود واقعی مست،م تنظیم / سرعت بخشیدن به توانایی ابزار است و ،، که فقط می خواهند اصول اولیه واقعی را می خواهند طی کنند، این سفر نیست.”
  • “گوگل GA4 را خیلی زود منتشر کرد، بنابراین وقتی مردم به آن نگاه می‌،د، ویژگی‌های زیادی را از دست می‌داد که عملاً غیرقابل استفاده بود. برای مثال ناامیدکننده است که شما فقط می‌تو،د به داده‌های روزانه نگاه کنید تا داده‌های هفتگی یا ماهانه.”

با وجود پرچم گذاری این مسائل، بارلو به این نتیجه می رسد که مطمئن است گوگل اقدامی انجام می دهد و محصول خود را بهبود می بخشد. او می افزاید: هرچند ایمان دارم که همه این ویژگی ها با گذشت زمان به دست خواهند آمد.

شیرجه عمیق

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به GA4، Google’s ‘ را بخو،دنحوه ساخت سوئیچ را بیاموزید‘ راهنما.


منبع: https://searchengineland.com/people-love-google-،ytics-ga4-why-428991