اقتدار موضوعی به چه معناست؟



یک ضرب المثل گرافیکی مرجع موضوعی: چیست و چگونه کار می کند؟

مگر اینکه در چند سال گذشته در یک غار زندگی کرده باشید، احتمالاً از اصطلاح “مرجع موضعی” در جامعه سئو بسیار شنیده اید.

اما مرجعیت موضعی چیست؟ م،ی آن چیست و چگونه کار می کند؟

با توجه به میزان بحث سئوکاران در مورد آن، احتمالا متوجه شده اید که اقتدار موضوعی برای رتبه بندی سایت شما بسیار حیاتی است – و حق با شماست.

هنگامی که شما دارای اختیارات موضوعی هستید، به موتورهای جستجو و کاربران ثابت می کنید که وب سایت شما چنین است را مک، برای یادگیری در مورد یک موضوع خاص شما تمام جنبه های یک موضوع را به طور عمیق پوشش می دهید و در ازای آن، گوگل با رتبه بندی بهتر به شما پاداش می دهد.

اگر می خواهید تبدیل شوید را قدرت در صنعت شما، من اینجا هستم تا کمک کنم. در این مقاله، همه آنچه را که باید در مورد اقتدار موضعی بد،د، چیست، چگونه کار می‌کند و برای ایجاد آن چه کاری می‌تو،د انجام دهید، پوشش خواهیم داد.

برای افزایش اقتدار خود آماده اید؟ سپس بیایید شروع کنیم.

مب، مرجعیت موضوعی

هیچ ، تعریف قطعی از اختیارات موضعی ندارد – به این دلیل است که گوگل تعریفی ارائه نکرده است. با این اوصاف، در جامعه سئو، معمولاً به ،وان معیاری برای سنجش تخصص سایت شما در مورد یک موضوع خاص شناخته می شود. هرچه محتوای با کیفیت بیشتری در مورد یک موضوع داشته باشید، قدرت موضوعی شما بهتر است.

اگر قدرت موضوعی قوی دارید، گوگل محتوای شما را در آن موضوع بالاتر از وب سایتی با اعتبار موضوعی ضعیف تر رتبه بندی می کند.

بیایید این سایت را به ،وان مثال در نظر بگیریم. از آنجایی که من بیش از یک دهه است که در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال می نویسم، دوست دارم فکر کنم که در مورد این موضوعات دارای اختیارات موضعی قوی هستم. این بدان م،است که وقتی من یک پست جدید درباره لینک‌سازی سئوی محلی می‌نویسم، به سرعت رتبه‌بندی می‌شود و بالاتر از مقاله‌های شناخته شده در سایت‌هایی با ردپای محتوای کوچک‌تر یا که به طور مرتب در مورد موضوعات بازاریابی دیجیتال صحبت نمی‌کنند، رتبه‌بندی می‌شود.

مرجع موضوعی و به‌روزرس، مرغ مگس خوار Google

با به روز رس، مرغ مگس خوار گوگل، که در سال 2013 معرفی شد، مرجعیت موضوعی مطرح شد. این به روز رس، به طور کامل نحوه تجزیه و تحلیل محتوا توسط گوگل را تغییر داد و آن را بر اساس ارتباط با درخواست جستجوگر رتبه بندی کرد. به عبارت دیگر، به گوگل این امکان را می دهد که محتوا را در سطح م،ایی تجزیه و تحلیل کند.

قبل از آپدیت مرغ مگس خوار، الگوریتم گوگل اگرچه بهتر از هر موتور جستجوی دیگری بود، اما بسیار ابتدایی بود. به شدت بر کلمات کلیدی، بک لینک ها و سایر عوامل مهم رتبه بندی گوگل متکی بود.

متأسفانه، همانطور که بسیاری از سئوکاران به خوبی می دانند، این امر بازی ، سیستم را آسان کرد. این از دیدگاه گوگل عالی نبود، زیرا سئوکاران را تشویق می کرد که به جای ایجاد محتوای با کیفیت، زمان خود را صرف پر ، مقالات پر از کلمات کلیدی یا ساختن هزاران بک لینک کنند.

مرغ مگس خوار درستش کرد اما اکنون گوگل می تواند م،ای م،ایی جستجو را درک کند، بسیاری از صاحبان وب سایت از خود می پرسند آیا کلمات کلیدی مهم هستند؟ پاسخ این است که بله، مطمئناً آنها هنوز هم در استراتژی سئوی شما جایگاهی دارند. اما آنها اکنون در مقایسه با سایر عوامل، مانند ایجاد محتوای با کیفیت بالا، عقب‌نشینی می‌کنند.

چگونه مرجعیت موضعی به ایجاد استراتژی بازاریابی شما کمک می کند؟

دستیابی به قدرت موضوعی برای سئوی شما عالی است، اما می تواند به شما در دستیابی به اه، بازاریابی گسترده تر نیز کمک کند. در اینجا آنچه می تواند برای وب سایت شما انجام دهد آورده شده است.

ترافیک ارگ،ک بیشتر

یکی از بهترین چیزها در مورد داشتن اقتدار موضعی این است که تضمین می کند مشتریان بالقوه بیشتری به جای رقبای شما به وب سایت شما مراجعه می کنند. به این دلیل که اعتبار موضوعی بهتر به م،ای رتبه بالاتر گوگل و رتبه بالاتر به م،ای ترافیک بیشتر است.

بک لینک بیشتر به وب سایت شما

هنگامی که خود را به ،وان یک مرجع موضوعی در مورد موضوعی معرفی می کنید، احتمال اینکه وب سایت های دیگر به محتوای شما پیوند بخورند نیز بسیار بیشتر می شود. دلیل این امر تا حدی به این دلیل است که شما به ،وان متخصص در آن موضوع دیده می شوید، بلکه به این دلیل است که رتبه بالاتری دارید. بنابراین هنگامی که شخصی به دنبال یک وب سایت برای استناد می گردد، شما در لیست بالایی قرار خواهید گرفت.

افزایش شهرت برند

مصرف کنندگان به کارشناسان اعتماد دارند. و اگر وب سایت شما در بالای هر نتیجه جستجوی مرتبط با یک موضوع خاص ظاهر شود، طبیعتاً یک متخصص در نظر گرفته می شوید. هنگامی که شما یک متخصص در نظر گرفته می شوید، شهرت برند را افزایش می دهید، که می تواند منجر به مشتریان وفادارتر و فرصت های بهتر برای شرکت شما شود.

چگونه می توان گفت یک وب سایت دارای اعتبار موضوعی است؟

همیشه مشخص نیست که یک وب سایت دارای اعتبار موضوعی باشد. مطمئناً هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که بتو،د جستجو کنید. اما چندین عامل وجود دارد که می تو،د از آنها به ،وان راهنما استفاده کنید.

یک دامنه قوی و معتبر

وب‌سایت‌هایی با اعتبار موضوعی خوب، دامنه‌های قوی و معتبری دارند. این به خاطر نقشی است که بک لینک ها در هر دو این معیارها بازی می کنند. هر چه یک وب سایت بک لینک بیشتری داشته باشد، اعتبار دامنه آن (DA) یا رتبه دامنه (DR) بهتر است – و وب سایت های معتبر تمایل دارند لینک های زیادی را به دست آورند.

چندین روش وجود دارد که می تو،د اعتبار یک دامنه را اندازه گیری کنید. اعتبار دامنه Moz و رتبه دامنه Ahrefs هر دو معیارهای عالی هستند، بنابراین از هر کدام که ترجیح می دهید استفاده کنید.

نمایه لینک داخلی قوی

یک پروفایل لینک داخلی قوی نشان می دهد که یک وب سایت دارای صفحات زیادی در مورد یک موضوع مشابه است. پس از همه، شما فقط در صورتی به صفحه دیگری در وب سایت خود پیوند می دهید که مربوط به موضوعی باشد که در حال حاضر درباره آن می نویسید.

اگر می خواهید راهی سریع و آسان برای بررسی لینک های داخلی داشته باشید، از آن استفاده کنید جستجوگر لینک داخلی توسط Sitechecker.

جستجوگر لینک داخلی سایت.

تمام پیوندهای داخلی در یک صفحه از هر وب سایت را به شما نشان می دهد.

تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی

به طور کلی، هرچه یک وب سایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کند، وب سایت دارای اعتبار موضوعی بیشتری خواهد بود.

به راحتی می تو،د ببینید که یک وب سایت برای استفاده از Ubersuggest چند کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. فقط کافی است یک ممیزی سایت را در وب سایت خود یا رقیب خود اجرا کنید و کلمات کلیدی ارگ،ک یکی از ارقامی است که می بینید.

ممیزی سایت neilpatel.com از Ubersuggest.

می‌تو،د روی برگه کلیک کنید تا خلاصه‌ای کامل از تمام کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه‌بندی می‌کند، دریافت کنید.

نمای کلی کلمه کلیدی neilpatel.com از Ubersuggest.

مطالب عالی

محتوای خوب نوشته شده و تحقیق شده برای مخاطبان هدف شما نشانه نهایی یک وب سایت با قدرت موضوعی بالا است. با این گفته، این معمولاً باید با حداقل یکی از عوامل بالا ،یب شود تا یک عامل واقعی باشد.

بهترین روش ها برای ایجاد اقتدار موضوعی شما

تبدیل شدن به یک اقتدار موضوعی آسان نیست، اما اگر مراحلی را که در زیر توضیح می‌دهم دنبال کنید، ممکن است.

یک استراتژی محتوای عالی ایجاد کنید

ایجاد یک استراتژی محتوایی عمیق و دقیق برای ایجاد قدرت موضوعی ضروری است. استراتژی اقتدار موضوعی شما باید شامل برنامه ای برای تولید محتوای اقتدارساز به طور مداوم باشد که شامل موضوعات و کلمات کلیدی باشد که مخاطب شما را مورد علاقه قرار دهد.

با به اشتراک گذاشتن دانش خود توجه خود را بر حمایت از خوانندگان خود متمرکز کنید. آنچه را که دیگران در صنعت در مورد آن صحبت می کنند مشخص کنید و شروع به به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد موضوعات مرتبطی کنید که مطمئن هستید درباره آنها می نویسید.

خوشه های موضوعی بسازید

هنگام انتخاب موضوعات برای نوشتن محتوا، به طور خاص روی چند موضوع کلیدی تمرکز کنید و از آنها به ،وان ستونی برای وب سایت خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که بهترین محتوا را در مورد این موضوعات اصلی ایجاد کرده اید، سپس شروع به شاخه شدن به موضوعات مرتبط دیگر کنید – که ا،ر آنها حجم جستجوی کمتری نسبت به موضوعات کلیدی شما خواهند داشت.

هنگامی که درباره این موضوعات کوچکتر و مرتبط می نویسید، مطمئن شوید که به موضوعات بزرگتر و بین همه موضوعات کوچکتر دیگری که به موضوع اصلی شما مرتبط هستند، پیوند می دهید.

چیزی شبیه به نمودار زیر از HubS،.

نموداری که نشان می دهد چگونه محتوای ستون، محتوای خوشه و لینک ها با یکدیگر تعامل دارند.

این استراتژی به شما کمک می کند تا ک،ترهای موضوعی بسازید، که برای بهبود اقتدار موضوعی و سئو ضروری است. خوشه‌های موضوعی این را برای موتورهای جستجو آسان می‌کنند که ببینند شما موضوعی را تا حد امکان عمیق پوشش می‌دهید و ،نده‌های موتورهای جستجو را آسان می‌کنند تا در سایت شما حرکت کنند و محتوای شما را رتبه‌بندی کنند.

درک هدف کاربر

ا،ر بازاریابان محتوا برنامه ای را در مورد قصد کاربر برای بهبود قدرت موضوعی خود پیاده سازی می کنند. بر ،ی پوشیده نیست که الگوریتم موتور جستجوی گوگل در درک بسیار خوب شده است قصد کاربر.

اگر کاربر اطلاعات مربوط به موضوعی را از طریق یک واقعیت معین یا کلمات کلیدی خاص جستجو کند، الگوریتم گوگل سعی می کند هدف آن جستجوی خاص را مشخص کند و مرتبط ترین نتیجه را ارائه دهد.

این بدان م،است که استراتژی محتوای شما باید هدف کاربر را که آن کلمه کلیدی را جستجو می کند در نظر بگیرد. اگر اطلاعاتی است، یک مقاله چگونه بنویسید. اگر تراکنشی است، یک صفحه تجارت الکترونیک را هدف قرار دهید.

با ایجاد نوع محتوایی که گوگل می خواهد، می تو،د حتی فراتر بروید. به ،وان مثال، خودتان جستجوی گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر انجام دهید و ببینید چه نوع مقالاتی می آیند.

در زیر من جستجویی برای عبارت “تحقیق کلمات کلیدی” انجام داده ام. همانطور که می بینید، نتایج ،یبی از مقالات و ابزارهای آموزشی است.

نمای کلی SERP از تحقیقات کلمات کلیدی.

این به من می‌گوید که می‌توانم ابزار تحقیق کلمه کلیدی خود، Ubersuggest را به بازار عرضه کنم، یا یک راهنمای چگونه ایجاد کنم که شامل ابزار کلمه کلیدی من و موارد مشابه باشد. این هدف کاربر و آنچه گوگل فکر می کند قصد کاربر را برآورده می کند.

ساخت لینک های با کیفیت بالا

یکی از استراتژی های نهایی که باید برای بهبود اعتبار موضوعی وب سایت خود استفاده کنید، ایجاد بک لینک با کیفیت بالا با سایر وب سایت های معتبر است.

نکته کلیدی این است که از وب سایت هایی که دارای رتبه بندی دامنه قوی و مرتبط با صنعت شما هستند، پیوند دریافت کنید. به ،وان مثال، اگر یک ابزار سئو دارید، دریافت لینک از وبلاگ من یک لینک عالی خواهد بود.

چندین استراتژی لینک سازی وجود دارد که می تو،د برای دریافت این نوع لینک ها از آنها استفاده کنید. برخی از موارد مورد علاقه من عبارتند از:

  • وبلاگ نویسی مهمان
  • ساختمان لینک HARO
  • ذکر اینفلوئنسرها در محتوای خود

لطفا از ساخت لینک غافل نشوید. در حالی که باید روی ایجاد محتوا تمرکز کنید، همچنین باید به ایجاد لینک به وب سایت خود ادامه دهید تا ارتباط موضوعی را افزایش دهید.

سوالات متداول

اقتدار موضعی چیست؟

مرجع موضوعی معیاری برای سنجش تخصص سایت شما در یک موضوع خاص است. هرچه محتوای معتبرتری در مورد موضوع داشته باشید، همراه با عوامل دیگری مانند بک لینک، ارتباط موضوعی شما بیشتر است.

چگونه در صنعت خود اقتدار موضعی ایجاد کنم؟

برای دستیابی به اقتدار موضوعی، باید یک موضوع را بهتر از دیگران پوشش دهید. این بدان م،ی است که تعداد زیادی مقالات با کیفیت بالا، لینک های داخلی عالی و تعداد زیادی بک لینک از سایر وب سایت های معتبر.

آیا بک لینک ها در ایجاد اتوریتی موضعی نقش دارند؟

بله، بک لینک ها کاملاً در ایجاد اعتبار موضعی نقش دارند. محتوای عالی فقط شما را تا این حد می رساند. همچنین باید لینک هایی را از سایر وب سایت های معتبر دریافت کنید. این پیوندها به گوگل کمک می کند تا شما را به ،وان یک مرجع بیشتر ببیند و رتبه شما را افزایش دهد.

چگونه اقتدار موضعی را در استراتژی سئو خود بگنجانم؟

یک استراتژی سئو خوب باید ارتباط موضوعی وب سایت شما را افزایش دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای باکیفیت زیادی ایجاد می‌کنید و هر کلمه کلیدی و موضوع مرتبط را با جزئیات تا حد امکان پوشش می‌دهید. شما همچنین باید ساختار پیوند داخلی وب سایت خود را بهبود بخشید و تا حد امکان بک لینک های با کیفیت بالا به دست آورید.

نتیجه

امیدواریم اکنون بتو،د به این سوال پاسخ دهید: “اقتدار موضعی چیست؟” علاوه بر این، می‌د،د که دستیابی به ارتباط موضوعی می‌تواند تأثیر زیادی بر وب‌سایت و تلاش‌های بازاریابی شما داشته باشد.

تبدیل شدن به یک مقام مست،م درک مشتریان و موضوع خود مانند هیچ ، دیگری است. نکته این است که شما همچنین باید آن را از طریق محتوای وب سایت، سئوی درون صفحه و بک لینک ها ثابت کنید. کار بسیار زیادی است، اما یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تلاش‌های SEO شماست.

قرار است با چه موضوعی ارتباط موضوعی پیدا کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز ، ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید


منبع: https://neilpatel.com/blog/topical-aut،rity/