“سال کارآمدی” متا با کشتن تجارت ،ید زنده در اینستاگرام آغاز می شود. از 16 مارس 2023، کاربران دیگر نمیتوانند محصولات را هنگام پخش زنده بر،بگذاری کنند.
این حرکت نشان دهنده چالش های موفقیت آمیز ، ،ید مستقیم در بازار ایالات متحده است، برخلاف محبوبیت و سودآوری آن در بازارهای آسیایی. با وجود کشش اولیه مشاغلی مانند TalkS،pLive، NTWRK، و Brandlive، و همچنین پذیرش توسط شرکت های فناوری بزرگ مانند متا، آمازون و یوتیوب، مشکلات همچنان ادامه دارد.
اثرات این همه گیری هنوز احساس می شود. در طول همهگیری، ،دهفروشی آنلاین افزایش یافت، اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، تحلیلگران دریافتند که مصرفکنندگان آمریکایی به طور کامل از ،ید زنده استقبال نکردهاند، که تنها 5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در این کشور را تشکیل میدهد. حتی TikTok برنامههای تجارت زنده خود را به دلیل فروش کم کاهش داد. تفاوتهای فرهنگی و دیجیتالی بین بازارهای غربی و چین ممکن است توضیح دهد که چرا تجارت زنده در ایالات متحده موفق نبوده است
تجارت زنده وجود ندارد. اگرچه متا به ویژگی ،ید زنده خود در اینستاگرام پایان می دهد، اما آنها می گویند که همچنان در ،ید سرمایه گذاری می کنند زیرا 90٪ از کاربران حداقل یک تجارت را در سایت دنبال می کنند.
اینستاگرام به جای ،ید زنده، تبلیغات را به ،وان راه اصلی برای کشف مشاغل و ،ید توسط کاربران در اولویت قرار می دهد. این شامل تبلیغات خودکار فروشگاه و کمپینهای ،ید Advantage+ برای بهبود عملکرد تبلیغات، و همچنین ادامه سرمایهگذاری در پرداخت است. اینستاگرام اخیراً در پاسخ به انتقاد کاربران مبنی بر تاکید بیش از حد بر محتوای ویدیویی، تب S،p را حذف کرده و Reels را تغییر داده است. علیرغم پایان ،ید زنده، اینستاگرام همچنان به سازندگان اجازه میدهد تا میزبان پرسش و پاسخ و دعوت از مهمانان باشند، و ،بوکارها همچنان میتوانند فروشگاهی را در این پلتفرم راهاندازی و راهاندازی کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه متا می گوید که آنها بیشتر روی تبلیغات اینستاگرام تمرکز می کنند، اما هنوز نمی د،م این به چه م،است. اما در حال حاضر، ممکن است تبلیغکنندگان نیاز داشته باشند تا استراتژیهای خود را برای حذف برگه فروشگاه تنظیم کنند و راههای جدیدی را برای جلب توجه کاربران و جلب توجه کاربران در نظر بگیرند.
منبع: https://searchengineland.com/instagram-is-ending-its-live-s،pping-feature-in-march-393101