بازاریابی برتر توضیح داده شده: چگونه مشتریان را جذب کنیم



قیف های بازاریابی بازنمایی بصری مراحلی هستند که مشتری طی می کند، از اولین یادگیری درباره برند شما تا تبدیل شدن به مشتری.

هر قیف بازاریابی به سه مرحله ت،یم می شود:

  • بالای قیف (TOFU)
  • وسط قیف (MOFU)
  • پایین قیف (BOFU)

امروز، ما در مورد بازاریابی برتر صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی برتر چیست؟

بازاریابی برتر به استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی مورد استفاده برای ایجاد آگاهی از برند یا محصول شما اشاره دارد.

TOFU محتوایی است که ایجاد می‌کنید – خواه یک تبلیغ PPC باشد یا یک مقاله وبلاگ – که برند شما را در مقابل مشتریان بالقوه جدید قرار می‌دهد.

قیف بازاریابی

چرا محتوای برتر مهم است؟

محتوای TOFU مهم است زیرا اغلب گسترده ترین استراتژی بازاریابی است، به ،وان مثال، هرچه مشتریان بالقوه بیشتر در بالا باشند، مشتریان بیشتری در پایین (معمولا). علاوه بر این، ایجاد آگاهی در مورد محصول/خدمت شما به ایجاد نیاز به آن کمک می کند.

به ،وان مثال، فرض کنید کنسرو ماهی تن صید شده وحشی را می فروشید. محتوای TOFU شما می‌تواند یک پست وبلاگ در مورد مشکلات ماهی تن پرورش‌یافته در مزرعه باشد، و به اشتراک بگذارد که چرا ماهی تن ماهی‌های صید شده وحشی برای شما و محیط زیست بهتر است.

این پست وبلاگ این بذر را در ذهن مشتریان بالقوه می کارد که ممکن است بخواهند ماهی تن صید شده وحشی را نسبت به ماهی های پرورش یافته در مزرعه ب،ند.

از آنجا، محتوای MOFU می تواند یک پست وبلاگی باشد که در مورد شرکت های مختلفی که ماهی تن وحشی صید می کنند و شیوه های آنها بحث می کند، و محتوای BOFU می تواند پستی باشد که در مورد اینکه چرا شرکت شما بهترین ماهی تن را دارد و مشکلاتی که شرکت های دیگر ایجاد می کنند را برطرف می کند.

با محتوای MOFU و BOFU، شما در حال رقابت با شرکت های دیگر برای جلب توجه مشتریان هستید. اما با محتوای TOFU، شما آنها را قبل از اینکه حتی از رقبای شما آگاه شوند، جلب می کنید و قبل از اینکه به مراحل تحقیق و ،ید برسند، با آنها اعتماد ایجاد می کنید و شانس خود را برای گرفتن فروش نهایی افزایش می دهید.

به همین دلیل است که محتوای TOFU بسیار مهم است – این اولین زنجیره در پیوند است.

پنج تاکتیک برتر بازاریابی که باید امتحان کنید

آیا آماده اید تا TOFU را به منوی بازاریابی خود اضافه کنید؟ در اینجا پنج تاکتیک بازاریابی TOFU وجود دارد که ارزش پیاده سازی در ،ب و کار شما را دارد:

1. نوشتن پست های وبلاگ

قبلاً اشاره کردم که چگونه یک پست وبلاگ می تواند یک محتوای مهم TOFU با مثال ماهی تن باشد. اما این تنها یکی از بسیاری است – تقریباً هر ،ب و کاری می تواند از نوشتن پست های وبلاگ به ،وان محتوای TOFU سود ببرد.

بیایید به یک مثال واقعی نگاه کنیم. من وبلاگی به نام Adventures On The Rock را اجرا می کنم که با بررسی و تبلیغ محصولات زمینی و کمپینگ درآمد ،ب می کند. هدف من این است که خوانندگانم محصولات پیشنهادی من را ب،ند تا بتوانم کمیسیون بگیرم.

در بالای قیف، باید مردم را متوجه کنم که overlanding چیست و چرا مردم ممکن است دوست داشته باشند آن را امتحان کنند. پس نوشتم این مقاله، همه چیز را با جزئیات توضیح می دهد:

نمونه محتوای TOFU: "overlanding چیست؟"

از آنجا، آن مقاله با صحبت در مورد اینکه به چه نوع تج،اتی نیاز دارید و از کجا آن تج،ات را ،یداری کنید، به مراحل دیگر قیف منتهی می شود.

من این موضوع را از طریق تحقیق کلمات کلیدی پیدا کردم.

من با تحقیق در مورد کلمه کلیدی “overlanding” در ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs شروع کردم و متوجه شدم که ا،ر وب سایت هایی که برای این کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند مقاله ای نوشتند که توضیح می دهد که overlanding چیست و چگونه شروع کنید.

نمای کلی برای "فرود،" از طریق Ahrefs' Keywords Explorer

شما می تو،د ایده های مقاله TOFU را به همین روش بیابید. یک کلمه کلیدی گسترده را در ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs (یا ابزار رایگان تولید کلمات کلیدی ما) وارد کنید و نتایج را مطالعه کنید.

2. استفاده از سئو

با فشار دادن تاکتیک پست وبلاگ یک گام جلوتر، می‌تو،د از SEO استفاده کنید تا محتوای TOFU خود را هر ماه به صورت رایگان و خودکار در معرض دید افراد جدید قرار دهید.

به ،وان مثال، من یک مقاله TOFU در مورد نوشتن SEO در این وبلاگ نوشتم. در صفحه اول کلمات کلیدی مانند “نوشتن سئو چیست”، “نوشتن برای سئو” و بیش از 100 مورد دیگر رتبه بندی می شود:

گزارش کلمات کلیدی ارگ،ک، از طریق ا،پلورر سایت Ahrefs

این مقاله هر ماه بیش از 1500 بازدید کننده جدید را به سایت ما می آورد و خوانندگان را به سمت استفاده از Ahrefs برای کمک به آنها در وظایف سئو هدایت می کند.

نمونه های دیگر سئو TOFU عبارتند از:

می خواهید بیشتر بد،د؟ راهنمای اصول سئو ما را مرور کنید.

3. ارسال در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک کانال بازاریابی آشکار برای هر ،ب و کاری است – و برای گسترش آگاهی از برند (به ،وان مثال، محتوای TOFU) عالی است.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد و راه های زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد. من نمی توانم همه آنها را در یک مقاله پوشش دهم، اما می توانم چند مثال برای شما بیاورم.

1. TacomaBeast: اینستاگرام

TacomaBeast از اینستاگرام (و سایر پلتفرم های اجتماعی) به خوبی استفاده می کند. این یک مخاطب خاص بسیار هدفمند (صاحبان تویوتا تاکوما) دارد و محتوای TOFU را تقریباً روزانه ارسال می کند.

پست‌های آن معمولاً به‌،وان یک کل جذاب است – افرادی که مالک تاکوما هستند و می‌خواهند حالت‌ها و بیلدهای جالب تاکوما را در عمل ببینند، و ،، که هنوز برند را نمی‌شناسند.

این پست‌ها به مخاطبان موجود نشان داده می‌شوند، اما همچنین به بسیاری از حساب‌هایی که در حال حاضر آن را دنبال نمی‌کنند، نشان داده می‌شوند و آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند. این امر به ویژه در مورد ویدیوهای Instagram Reels و TikTok صادق است.

2. Duolingo: TikTok

وقتی صحبت از TikTok شد، تعداد کمی از برندها به اندازه Duolingo از آن استفاده می کنند. این برنامه ای است که به شما یاد می دهد چگونه به زبان های دیگر صحبت کنید – اما نمی تو،د از ویدیوهای TikTok آن را تشخیص دهید.

ایده ویروسی بودن را می پذیرد و به سادگی نام تجاری خود را در مقابل مردم در تلاش برای فروش محصول خود با ویدیوهای خود قرار می دهد. به همین دلیل، ویدیوهای آن توسط صدها هزار و حتی میلیون‌ها نفر مشاهده می‌شود – افرادی که به طور بالقوه می‌توانند به کاربران این برنامه تبدیل شوند.

3. The Wandering RV: Pinterest

حساب پینترست The Wandering RV

The Wandering RV هر ماه هزاران بازدید کننده جدید از Pinterest دریافت می کند. در هر پست وبلاگ در سایت خود دارای گرافیکی به اندازه Pinterest است و همیشه هنگام انتشار آنها را به اشتراک می گذارد.

به ،وان مثال، پین هایی در مورد ایده های غذای RV ارسال کرده است. هنگامی که شخصی این مقاله را می خواند، پیوندهایی به وسایل آشپزی و لوازم جانبی RV می بیند. اینها آنها را بیشتر به سمت پایین قیف هل می دهند.

نمونه‌های پینترست The Wandering RV

شما می تو،د با گرفتن یک حساب رایگان Canva و استفاده از الگوی Pinterest پین همین کار را انجام دهید. Canva هزاران قالب دارد که می تو،د به راحتی آنها را تغییر دهید تا متن، با نام تجاری خود باشند.

قالب Canva Pinterest

4. اجرای تبلیغات PPC

گاهی اوقات، برای بازی ، نیاز به پرداخت هزینه دارید، و اجرای تبلیغات PPC یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان جدید است.

شما می تو،د تبلیغات را در بسیاری از مکان ها اجرا کنید:

  • تبلیغات موتورهای جستجو
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • نمایش تبلیغات
  • و غیره

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع این کار، کپی ، چیزی است که برای رقبای شما مفید است. به ا،پلورر سایت Ahrefs بروید، وب سایت رقیب را وصل کنید، سپس روی آن کلیک کنید کلمات کلیدی پولی در منوی سمت چپ گزارش دهید.

گزارش کلمات کلیدی پولی برای Thursday Boots، از طریق ا،پلورر سایت Ahrefs

اغلب کلمات کلیدی مارک دار و کلیدواژه های MOFU/BOFU زیادی را در اینجا می بینید، اما گاهی اوقات با کلمات کلیدی TOFU غیر مارکی روبرو می شوید که می تو،د برای آنها پیشنهاد رقابتی ارائه دهید.

با این حال بهتر است، کلمات کلیدی TOFU اغلب بسیار ارزان هستند، زیرا افراد زیادی برای آنها تبلیغات انجام نمی دهند.

به ،وان مثال، ما گاهی اوقات تبلیغات PPC را برای کلمات کلیدی مانند “،یدن در یک وب سایت” و “ایده محتوا” اجرا می کنیم، که عملاً هیچ رقابتی ندارند و جستجوهای TOFU هستند.

گزارش کلمات کلیدی PPC Ahrefs

اینها همچنین دارای دشواری کلمات کلیدی (KD) بسیار بالایی هستند، به این م،ی که رتبه بندی ارگ،ک آنها در صفحه اول گوگل دشوار است. با اجرای تبلیغات روی این کلمات کلیدی، می تو،م بدون صرف هزینه زیاد، رقابت را دور بزنیم.

راهنمای ما برای بازاریابی PPC را بررسی کنید تا در مورد این تاکتیک بیشتر بد،د.

5. ارتباط مستقیم

آ،ین اما نه کم اهمیت، شما می تو،د از ارتباط مستقیم به ،وان یک تاکتیک بازاریابی TOFU استفاده کنید. این شامل:

  • ارتباط با ایمیل
  • ایمیل مستقیم
  • تماس های تلفنی

در حالی که ایمیل مستقیم و تماس‌های تلفنی می‌توانند برای یافتن مشتریان جدید عالی عمل کنند، دسترسی به ایمیل برای ا،ر مشاغل آنلاین مقیاس‌پذیرترین است زیرا از نظر زمان و هزینه کمترین نیاز را دارد.

من از ارتباط مستقیم برای ایجاد پیوند به محتوای خود، تبلیغ مقالاتم و یافتن شرکای بازاریابی و مشتریان جدید استفاده می کنم. این یک تاکتیک همه کاره و موثر است.

مثلا من اخیرا دویدم مطالعه ای که ایالت های برتر آمریکا را برای کمپینگ رتبه بندی می کند، سپس از ارتباط با ایمیل برای ترغیب رو،مه نگاران به انتشار مقالات خبری با یافته های من استفاده کردم. این مطالعه منجر به بیش از 40 بک لینک جدید به سایت من شد، از جمله برخی از MSN، Ya،o، و TimeOut Magazine.

گزارش بک لینک Ahrefs برای Adventures On The Rock

علاوه بر این پیوندهای پرقدرت، این مطالعه همچنین هزاران بازدید کننده جدید را به وب سایت من فرستاد.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه می‌تو،د کاری مشابه انجام دهید، راهنمای ما برای روابط عمومی دیجیتال را بررسی کنید و درباره نحوه ارسال یک ایمیل ارتباطی خوب مطالعه کنید.

افکار نهایی

بالای قیف معمولاً جایی است که گسترده ترین تاکتیک های بازاریابی در آن قرار دارد. اما چون از جایی که مصرف کنندگان ،ید نهایی خود را انجام می دهند بسیار دور است، واضح ترین انتخاب بازاریابی نیست.

با این حال، محتوای TOFU جایی است که بذرهایی را می کارید که می توانند تجارت شما را در آینده گسترش دهند. اگرچه نباید اولین حوزه ای باشد که برای آن وقت و هزینه می گذارید، اما نباید آن را نادیده گرفت.

سوالات یا نظرات؟ به من پینگ کن در توییتر.




منبع: https://ahrefs.com/blog/top-of-the-funnel/