قبل از شروع: اگر با اصول ت،یم بندی تست سئوی آماری و نحوه عملکرد SplitSignal آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم شروع کنید. اینجا یا درخواست نسخه ی نمایشی از SplitSignal کنید.
اولین، ما از دنبال کنندگان توییتر خود پرسیدیم رای دادن:
این بار ا،ریت فالوورهای ما بودند درست! اما آیا آنها فکر می ،د که چنین تاثیری روی کلیک های ارگ،ک داشته باشد؟ من شک دارم. برای اطلاع از نتیجه واقعی به خواندن ادامه دهید.
اما ابتدا، بیایید ببینیم که متخصصان سئو در مورد نتیجه این تست چه می گویند:
کریگ مارتین، آژانس سئو پیشرو در شرکای دارایی آنلاین:
با فرض اینکه رتبهبندی مشابهی داشته باشد، انتظار دارم CTR بالاتر باشد. «بهترین» در برابر «60+» ضربهای احساسی اضافه میکند که به نظر میرسد خستگی تصمیمگیری در انتظار وقوع است.
اما کدام یک در مقابل سایر ،اوین موجود در SERP متمایز است؟ این نیز در آن بازی خواهد کرد.
ترور استولبر، بازاریاب دیجیتال در STOLBER.com:
جالب است، من به سمت بهبود جزئی مثبت متمایل هستم. بسته به میزان مطابقت ،وان و صفحه، هدف “بهترین” ممکن است بهتر از 60+ باشد، اما احتمالاً نه. این ممکن است برای زیر مجموعه ای از پرس و جوها به خوبی کار کند. تمایل به بهبود جزئی مثبت
ما را دنبال در لینکدین برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد آزمون بعدی
مطالعه موردی
،اوین صفحه معمولاً اولین چیزی است که کاربران هنگام برخورد با صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو می بینند. این یک ،صر حیاتی در کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحه شما و تعیین ارتباط آن با درخواست جستجوی کاربر است. در جستجو، شما همیشه برای جلب توجه با صفحات دیگر رقابت می کنید، بنابراین نوشتن ،وان صفحه ای که هم مرتبط و هم جذاب باشد ضروری است. این اغلب میتواند به آزمایشها و معاوضههای زیادی بین گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد ،و، نیاز داشته باشد که توجه کاربران را جلب کند و نرخ کلیک شما را بهبود بخشد. یک ،وان صفحه که به خوبی نوشته شده باشد می تواند رتبه صفحه شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد و احتمال کلیک روی صفحه شما را افزایش دهد.
به طور کلی، آزمایش و بهینه سازی ،اوین صفحه به طور منظم ضروری است تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور دقیق محتوای صفحه شما را منع، می کنند و به اندازه کافی قانع کننده برای جذب کاربران هستند. این می تواند به ویژه در فصل تعطیلات که اغلب افزایش ،ید آنلاین و رقابت برای جلب توجه در موتورهای جستجو وجود دارد، مهم باشد. آزمایش نسخه های مختلف ،وان صفحه و تجزیه و تحلیل نتایج می تواند به شما کمک کند موثرترین راه را برای بهبود دید و رتبه صفحه خود در نتایج جستجو تعیین کنید.
یک وبسایت بازار آزمایشی را روی ،وان صفحهها برای بخش هدایای وبسایت خود انجام داد تا ببیند آیا ،یب کلمات کلیدی مرتبط با فصل و پرداختن به هدف جستجوی افراد باعث بهبود دید و ترافیک موتورهای جستجو میشود یا خیر. آنها علاقه مند به تعیین اثربخشی استفاده از زبان فصلی در ،اوین صفحات برای جذب کاربران بیشتر در طول فصل تعطیلات بودند.
فرضیه
وب سایت مورد بحث رفتار جستجو را تجزیه و تحلیل کرد و این فرضیه را مطرح کرد که کلماتی مانند “بهترین” و “ایده ها” در رابطه با هدایا در ،وان صفحه خود باعث افزایش ترافیک ارگ،ک به صفحات آزمایش شده می شود.
افراد در طول فصل تعطیلات بیشتر به دنبال کلمات کلیدی مانند “XXX ایده های هدیه” و “بهترین هدیه XXX” هستند. این به دلیل افزایش ،ید آنلاین و هدیه دادن در این فصل از سال است. در نتیجه، ما معتقدیم که برای ،بوکارها ضروری است که صفحات خود را بهینه کنند تا محتوای صفحات خود را بهتر با جستارهای جستجوی کاربران مطابقت دهند. این می تواند به بهبود ارتباط و رتبه بندی صفحات آنها در نتایج جستجو کمک کند و احتمال کلیک کاربران بر روی صفحه خود را افزایش دهد.
برای تأیید این فرضیه، الگوی زیر را در صفحات فهرست آنها آزمایش کردیم تا ببینیم آیا تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگ،ک دارد یا خیر.
امتحان
برای انجام آزمایش خود، از SplitSignal برای تغییر ،وان صفحه برای منتخبی از صفحات فهرست در وب سایت استفاده کردیم. حدود 9000 صفحه فهرست به ،وان کنترل یا متغیر انتخاب شدند. ما آزمایش را راه اندازی کردیم و 30 روز آن را اجرا کردیم. ما متوجه شدیم که Googlebot 97٪ از صفحات آزمایش شده را بازدید کرده است.
ما از یک اسکریپت برای نظارت بر اینکه آیا گوگل تغییرات مورد نظر را در ،اوین صفحات برای صفحات آزمایش شده در نتایج جستجو نمایش می دهد یا خیر استفاده کردیم. ما توانستیم تأیید کنیم که گوگل تغییرات را نشان داده است.
نتایج
ما متوجه شدیم که تغییر ،اوین صفحات به قالب “بهترین ایده های هدیه XX” منجر به افزایش ،نی 38.4٪ در کلیک روی صفحات آزمایش شده شد. این نتیجه بسیار مثبت و فراتر از انتظار همگان بود. این نشان می دهد که استفاده از این قالب ،وان صفحه به طور موثر تعداد کلیک ها را به صفحات آزمایش شده افزایش می دهد.
تنها پس از یک هفته آزمایش، میتو،م تعیین کنیم که اثری که مشاهده کردیم از نظر آماری م،یدار است. هنگامی که ناحیه سایهدار آبی زیر یا بالای محور x=0 میافتد، آزمون از نظر آماری در سطح 95٪ م،یدار در نظر گرفته میشود. این بدان م،ی است که ما می تو،م مطمئن باشیم که قالب ،وان صفحه جدید تأثیر مثبتی بر ترافیک ارگ،ک به صفحات فهرست وب سایت خواهد داشت.
تأثیر قالب ،وان صفحه جدید با سطح اطمینان 99 درصد در پایان دوره آزمون م،ی دار و م،ادار بود. این امر بیشتر اعتماد ما را به کارآمدی استراتژی ،وان صفحه از نظر بهبود ترافیک ارگ،ک به وب سایت تقویت می کند.
توجه داشته باشید که ما صفحات گروه کنترل واقعی را با صفحات آزمایش شده خود مقایسه نمی کنیم. بلکه یک پیش بینی مبتنی بر داده های تاریخی است. این مدل پاسخ خلاف واقع را پیشبینی میکند که در صورت عدم مداخله رخ میداد. ما این را با داده های واقعی مقایسه می کنیم. ما از مجموعه ای از صفحات کنترل استفاده می کنیم تا زمینه مدل را برای روندها و تأثیرات خارجی ارائه دهیم. اگر چیز دیگری در طول آزمایش ما تغییر کند (به ،وان مثال، فصلی)، مدل آن را شناسایی و در نظر می گیرد. با فیلتر ، این عوامل خارجی، بینشی در مورد تأثیر واقعی تغییر سئو به دست می آوریم.
چرا
نتایج این آزمایش بسیار مثبت بود، با برآورد 38.4 درصد افزایش کلیک بر روی صفحات آزمایش شده. تجزیه و تحلیل داده ها به ما کمک کرد تا عواملی را که در موفقیت استراتژی ،وان صفحه نقش داشتند، بهتر درک کنیم.
دادهها نشان میدهد که تأثیرات این آزمایش به افزایش کلیک روی صفحات آزمایششده محدود نمیشود. ما همچنین افزایش آماری م،یداری در برداشتها در مقایسه با گروه کنترل مدلسازیشده خود با استفاده از این مشاهده کردیم تحلیلگر تست سئو A/B.
تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که این به دلیل موقعیت یابی بهتر و افزایش قابل توجه در دید در طیف وسیع تری از عبارات جستجو است. این نتایج نشان میدهد که قالب ،وان صفحه جدید نه تنها نرخ کلیک صفحات آزمایششده را بهبود میبخشد، بلکه آنها را قابل مشاهدهتر میکند و رتبه آنها را در نتایج جستجو برای طیف گستردهتری از عبارتهای جستجو بهبود میبخشد.
یکی از یافتههای کلیدی این آزمون این بود که قالب ،وان صفحه جدید نه تنها رتبهبندی و نمایان شدن صفحات آزمایششده را در جستوجوهایی که شامل کلیدواژههای «بهترین» و «ایدهها» بودند، بلکه در کلمات کلیدی با هدف مشابه نیز بهبود بخشید. این نشان می دهد که استفاده از این کلمات کلیدی در ،اوین صفحه به تطبیق دقیق تر محتوای صفحات با هدف جستجوی کاربران کمک می کند، که ارتباط و رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو را بهبود می بخشد. علاوه بر این، زبان متقاعدکننده مانند “بهترین” ممکن است به جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک صفحات کمک کرده باشد. این یافته ها اهمیت انتخاب دقیق و ،یب کلمات کلیدی در ،اوین صفحات برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما را برجسته می کند.
با این آزمایش، میتو،م تعیین کنیم که استفاده از کلمات کلیدی فصلی و مرتبط با هدف در ،اوین صفحه، یک استراتژی ارزشمند برای بهبود رتبهبندی و هدایت ترافیک ارگ،ک بیشتر به وبسایت است. تأثیر این آزمایش قابل توجه بود و برای ایجاد تغییرات واقعی در سایت به تلاش نسبتاً کمی نیاز داشت. این نتایج بر اهمیت آزمایش منظم و بهینه سازی ،اوین صفحات برای بهبود دید و رتبه بندی صفحات شما در موتورهای جستجو تاکید می کند.
در هفتههای آینده مطالعات موردی بیشتری در مورد تستهای سئو مربوط به فصل تعطیلات منتشر خواهیم کرد. این مطالعات موردی تجزیه و تحلیل عمیقی از نتایج آزمایشهای مختلفی که برای تعیین مؤثرترین استراتژیها برای بهبود رتبهبندی و هدایت ترافیک ارگ،ک بیشتر به وبسایتها در طول فصل تعطیلات انجام دادیم، ارائه میکند. ما معتقدیم که این مطالعات موردی، بینشهای ارزشمندی را برای ،بوکارهایی که به دنبال بهبود عملکرد خود در این فصل شلوغ از سال هستند، ارائه میکند. برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد مطالعات موردی آینده ما در مورد سئو فصل تعطیلات با ما همراه باشید.
مهم است که به یاد داشته باشید که آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. تنها راه برای تعیین موثرترین استراتژیها برای وبسایت شما، انجام آزمایشها و تجزیه و تحلیل نتایج با آزمایش رویکردهای مختلف و اندازهگیری نتایج برای درک بهتر این است که چه چیزی برای وبسایت و مخاطبان هدف شما بهتر است. این به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد بهینه سازی وب سایت خود بگیرید و ترافیک ارگ،ک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/seo-split-test-result-،le-tags-for-the-،liday-season