بعد از گوگل: آیا سئوکارها باید پرش کنند؟



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

یک سن پیش از موتور جستجو وجود داشت. اکنون تصور ، آن سخت است، اما وجود داشت. حتی در روزهای اولیه موتورهای جستجو، زم، که Ask Jeeves، Ya،o و Excite هنوز برای تاج قهرم، رقابت می ،د، می توانم پورتال های وب را به یاد بیاورم. صفحاتی را که در «اتاق کامپیوتر» در مدرسه شروع می‌کردم، تا وب را نه با جستجو، بلکه با کلیک ، بر روی پیوندهای سازمان‌یافته، جستجو و کاوش کنم.

در ابتدا پورتال های اینترنتی وجود داشت. اینترنت بی شکل و خالی بود و تاریکی بر چهره اعماق سایه افکنده بود.

اینها قبلاً مرگ عصر اینترنت قبلی بودند. تسلط بر موتورهای جستجو، و به طور خاص تسلط گوگل، برای چندین دهه متداول برای این نوع سفر بوده است. این همه آن چیزی است که بسیاری از سئوکاران تا به حال می دانند.

اما بعد چه می شود؟

مردم برای مدت طول، در مورد تهدیدات وجودی برای تسلط گوگل، و اغلب، به طور ضمنی، به طور ضمنی، سئو صحبت کرده اند. شما ادعاهایی را شنیده اید که آمازون یا یوتیوب اکنون هستند ارجح موتورهایی برای انواع خاصی از جستجو، یا اینکه گوگل در حال مبارزه با مزایای منحصر به فرد تکنولوژیکی اپل است، چت ربات های هوش مصنوعی، مزایای منحصر به فرد منطقه ای بایدو یا مزایای فرمت منحصر به فرد TikTok. یا شاید شما حتی شنیده اید که مردم ترجیح می دهند تا جستجوهای خود را فقط به Reddit محدود کنند. حتی رسانه های اصلی نیز هستند پیشنهاد می کند که ممکن است کیفیت جستجوی گوگل در حال کاهش باشد.

این پست در مورد سلامت جستجوی گوگل به ،وان یک محصول یا در مورد پیامدهای بهبود محصولات هوش مصنوعی برای استراتژی SEO شما در حال حاضر نیست. (اگرچه، من حداقل یک پست برای این وبلاگ می شناسم که در مورد آن موضوع نوشته شده است!) در عوض، این پست درباره این است که کدام یک از این تهدیدها، در صورت وجود، واقعاً شانس از بین بردن تسلط گوگل را دارند.

در چه مقامی؟

برای اینکه بپرسیم چه چیزی ممکن است نقش گوگل را ایفا کند، ابتدا باید بپرسیم که به چه نقشی علاقه مندیم. گوگل چیزهای زیادی است، و احتمالاً بخشی از دلیلی که اغلب پیش بینی می شود نابودی گوگل این است که ما همیشه در مورد آن صحبت نمی کنیم. ی،ان چیزهای خاص

دقیقاً چه چیزی است که موتورهای جستجو به ،وان یک ژانر و سپس گوگل بر آن تسلط دارند؟ شاید منظور ما این باشد:

  • جایی که شما شروع به پیدا ، یک صفحه وب در سایتی می کنید که هنوز آن را کشف نکرده اید؟ برای مثال، ممکن است هنوز ند،د بهترین سایت برای یک موضوع مشخص چیست.

  • جایی که شروع به یافتن یک صفحه وب در سایتی می کنید که قبلاً با آن آشنا هستید؟ شاید شما در حال جستجو در گوگل هستید امید برای دیدن نتیجه از Reddit یا ویکی پدیا.

  • جایی که شروع به پاسخ دادن به یک سوال معین می کنید؟ بنابراین شاید از یک نتیجه غیر وب تا زم، که به سؤال شما پاسخ می دهد خوشحال باشید.

  • مک، که برای تکمیل یک کار شروع می کنید؟ بنابراین، دوباره، بهترین پاسخ ممکن است اصلاً یک صفحه وب نباشد.

حقیقت این است که واقعیت فعلی این موارد استفاده را تا حدی محو می کند که تفکیک آنها مفید نیست. اما برای اینکه گوگل با چیزی جایگزین شود که این همراستایی نزدیک را حفظ کند، باید یک رقیب نزدیک باشد.

مدعیان آشکار

دو مورد وجود دارد که به ذهن خطور می کند، زیرا شرکت هایی که منابع مشابهی دارند، چیزهای مشابه را از طریق روشی مشابه (شاخص وب) امتحان می کنند: بینگ و اپل.

من نمی‌خواهم بینگ یا ارزش ،ی – هر ، دیگری – را که رقیب مشابهی را حفظ می‌کند تا حدی صادق نگه دارد، نادیده بگیرم. اگرچه بینگ اغلب در محافل سئو مورد تمس، قرار می گیرد، اما بینگ در واقعیت سال ها از گوگل عقب نیست. اما، واقعاً، دیدن اتفاقاتی که می‌تواند منجر به جانشینی بینگ از گوگل در بازی خودش شود، سخت است. این خیلی شبیه است که مردم تغییر دهند. یک احتمال بر اساس اخبار اخیر این است که بینگ کمتر شبیه شود، و یکی از گزینه های دقیقی را که در زیر به آنها خواهم پرداخت، دنبال می کند – اما وقتی به آن رسیدیم بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

از سوی دیگر، اپل در حال انجام کاری مشابه است، اما با برخی از مزایای منحصر به فرد. من باید به همکار سابقم (و سخنران موز، 2023) تام آنتونی اعتبار بدهم که بسیار بوده است پیشگو حرکت‌های اپل در این فضا تا آنجا پیش می‌رود که نتایج جستجوی اپل را که قرار نبود در دسترس عموم قرار می‌گرفت، مهندسی عقب مانده است. اپل می‌تواند کارهایی را انجام دهد که بینگ نمی‌تواند، با استفاده از ا،یستم اپلیکیشن اپل و یکپارچه‌سازی دستگاه‌ها برای ارائه نتایج جستجویی که مراحل خاصی از سفر کاربر را به روش‌هایی که گوگل نمی‌تواند یا نخواهد کرد، رد می‌کند.

مشکل اپل به ،وان یک رقیب جستجوی گوگل آشکار است. مزایای منحصر به فرد، همانطور که گفتم، مربوط به برنامه ها و سخت افزار است. دستگاه‌های اپل گران هستند – بسیار زیاد. (این در بازار متفاوت است – در ایالات متحده، با قیمت پایه قرارداد تلفنی بسیار بالا، برای مثال، آیفون ها خوش طعم تر هستند و سهم بازار به طور قابل توجهی بالاتری نسبت به اروپا دارند. اما، این موضوع برای یک روز دیگر است – یا مسیر…). یک سقف نسبتاً سخت در سهم بازار یک موتور جستجو وجود دارد که فقط بر روی دستگاه‌های پیشرفته برتری دارد، و نه تنها این، بلکه موتورهای یک برند خاص.

بنابراین آیا اپل می تواند سهم بزرگی از گوگل بگیرد؟ بله، ممکن است در حال حاضر بی سر و صدا این کار را با تغییرات مختلف iOS انجام داده باشد که باعث شیوع نتایج جستجوی خود اپل شده است. اما کاملا جایگزین گوگل شود؟ بسیار بعید است.

شما می تو،د همین را برای رقبای منطقه ای مانند Baidu، Yandex یا Naver بگویید. اینها ممکن است به طور مداوم گوگل را در حیاط خلوت خود ش،ت دهند، و شاید حتی به کشورها و مناطق اطراف گسترش پیدا کنند، اما سخت است که آنها را در حیاط خلوت خود ش،ت دهند.

انقلاب نه تکامل

پس در مورد رقبایی که با انجام کاری کاملاً متفاوت جایگزین گوگل می شوند تا مشکلات ی،، را حل کنند، چطور؟ واقعیت این است که بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر با جستجوی وب حل می کنیم، در واقع برای جستجوی وب من، نیستند. این واقعیت که چیزی مانند Google Home اغلب با خواندن یک قطعه ویژه به سؤالات شما پاسخ می دهد، نشانه تسلط Google است، نه نشانه ای از من، بودن جستجوی وب برای آن مورد استفاده. حتی خود گوگل هم این را تشخیص می‌دهد و در ابزارهایی مانند Google Translate، ساعت‌ها، ماشین‌حساب‌ها و غیره که در SERP جاسازی شده‌اند، خیانت می‌کنند. بنابراین چه ،ی ممکن است تهدیدهای م،ب تر باشد؟

یکی از نام‌هایی که در سال 2022 بسیار مطرح شد، TikTok است، و من به شما به این پست عالی لیدیا اینفانته در همین وبلاگ اشاره می‌کنم. برای جمع بندی استدلال او، TikTok می تواند سهم بازار را از گوگل بگیرد، اما نمی تواند به طور کامل جایگزین گوگل شود. TikTok بیش از حد تخصصی است (در قالب ویدیو و برخی از زمینه های موضوعی)، و تضمین کیفیت بسیار ضعیف است. بنابراین، دوباره، ما رقیبی داریم که گوگل را بدون جایگزین ، آن کنار می‌زند.

البته، اخیراً، سئوکاران توییتر به درستی اشاره کرده اند که برای بسیاری از پرس و جوها، ChatGPT پاسخ های بهتری نسبت به گوگل ارائه می دهد. این مثال را در نظر بگیرید، “پرس و جوی ا،ل برای است،اج نام دامنه از یک URL”:

نتیجه ChatGPT در بالا بسیار آموزنده تر و قابل پیگیری است. با این حال، مانند TikTok، این فقط برای موارد خاصی کار می کند. ChatGPT یک موتور جستجوی وب نیست:

بنابراین باید مایل باشید که این فرض را که نتیجه شما باید یک صفحه وب باشد را کنار بگذارید. که در این زمینه به این نتیجه می رسد: آیا اگر نمی د،د چه ،ی آن را نوشته است، آیا به پاسخی اعتماد دارید؟ ChatGPT و فناوری‌های مشابه به «دانش» که از وب منبع می‌شود، مانند Google، دسترسی دارند، اما منبعی را ذکر نمی‌کنند. در واقع، ردیابی منبع ادعاهای مختلف آنها که برخی از آنها کاملاً به نظر می رسد بسیار دشوار است. فرد.

بنابراین، مشابه TikTok، این چیزی است که من ممکن است برای نوع خاصی از پرس و جو در گوگل ترجیح دهم. در این مورد خاص، همان پرس و جوی که قبلاً من را به StackOverflow برد. اما من قصد ندارم از آن برای مشاوره وام مسکن بپرسم.

در بالا اشاره کردم که شایعه شده است که بینگ ChatGPT را با محصول جستجوی خود ادغام می کند. این امر تهدیدی را برای Google افزایش می‌دهد که این فناوری را در دسترس‌تر می‌کند، اما در واقع، همان تردیدها وجود دارد – سؤالات بسیار بسیار زیادی وجود دارد که برای آنها مفید نیست. حتی اگر بینگ بتواند این فناوری‌ها را به «بهترین از هر دو» جستجوی وب سنتی و NLP ،یب کند، خوب – این همان راهی است که گوگل در حال سقوط است.

چالش دیگر با این مدل “ChatAI به ،وان جستجو” یک چالش اقتصادی است. گوگل و آمازون هر دو را دارند قبلا، پیش از این به این نتیجه رسیدند که نوع پرسش‌هایی که از دستگاه‌های دستیار شخصی آنها پرسیده می‌شود، به سختی اجرا می‌شوند، اگر اصلاً مقرون به صرفه باشند – به دلیل فرصت‌های ،ب درآمد محدود برای سؤالات صرفاً اطلاعاتی. شاید تمایز من در بالا، در مورد اینکه منظور ما از جایگزینی Google چیست، در اینجا بسیار مرتبط باشد – برخی از موارد استفاده ما از Google به ،وان یک موتور جستجو در واقع فقط یک رهبر ضرر برای دیگران هستند. به این ترتیب، شاید این بسته بندی استفاده های متفاوت ضروری باشد.

پادشاه مرده است… صبر کن، صبر کن، او هنوز نفس می کشد

تعداد عبارت‌های جستجوی اصلی صریح که توسط موتورهای جستجو در ایالات متحده ارائه شده است تا ژانویه 2022 – از طریق ،تمرد

در نهایت، به نظر می رسد که این تهدیدها در گوگل حذف شوند، نه جایگزین آن. در بدترین حالت، یک انحصار گسترده از بین می‌رود و کوچک می‌شود، و این به نظر شرارت بزرگی نیست. برای سئوکاران، ما باید از این موتورهای جستجوی جدید و این «موتورهای جستجو» جدید و خطرات ناشی از قفل شدن در ا،یستم گوگل آگاه باشیم. اما نمودار بالا را فراموش نکنید: پای اصلی راه به جایی نمی برد. بازی سئو گوگل هنوز هم بازی بدی نیست.




منبع: https://moz.com/blog/s،uld-seos-jump-،p