بهینه سازی سایت های خبری با استفاده از گزارش های کنسول جستجوی گوگل



در یک آموزش ویدیویی جدید، د،ل ویزبرگ و Cherry Prommawin م،عان جستجوی گوگل توضیح می دهند که چگونه از گزارش های کنسول جستجوی گوگل برای مدیریت و بهینه سازی وب سایت های خبری استفاده کنید.

این ویدیو اطلاعات جامعی در مورد استفاده از داده های کنسول جستجو برای دستیابی به موفقیت بیشتر در پلتفرم های Google ارائه می دهد.

گزارش عملکرد: کلید تجزیه و تحلیل حضور جستجو

Waisberg با بحث درباره اهمیت گزارش‌های عملکرد کنسول جستجو شروع می‌کند و سه گزارش کلیدی را برجسته می‌کند: جستجو، کشف و اخبار.

هر گزارش مجموعه داده های مجزایی را برای بررسی عملکرد سایت شما ارائه می دهد.

Wasiberg توضیح می دهد: “بهترین راه برای تجزیه و تحلیل حضور جستجوی شما از طریق گزارش های عملکرد کنسول جستجو است.”

کنسول جستجو به شما امکان می دهد داده های برگه اخبار و نتایج اصلی جستجوی Google را مشاهده کنید. می‌تو،د داده‌ها را برای بررسی عملکرد برگه‌های مختلف در جستجوی Google، از جمله وب، تصویر، ویدیو و اخبار فیلتر کنید.

باز ، پتانسیل تجزیه و تحلیل داده ها

Prommawin چند تکنیک برای ارزیابی داده ها از گزارش های عملکرد کنسول جستجو به اشتراک می گذارد.

قابل ذکر است، اگر صفحات مهمی را در گزارش عملکرد نمی‌بینید، ترافیکی از جستجوی Google دریافت نمی‌کنند.

از ابزار URL Inspection برای تعیین اینکه آیا صفحات تکی ایند، شده اند و می توان به درستی ،یده شوند یا خیر، استفاده کنید.

علاوه بر این، Prommawin نحوه شناسایی فرصت ها را با تجزیه و تحلیل ال،ای جستجو توضیح می دهد:

“اگر متوجه شدید افرادی که به دنبال اخبار ورزشی هستند همیشه نام برند شما را به سوالات خود متصل می کنند، می تواند نشانه ای باشد که این محتوا مخاطبان وفاداری را به سایت شما می آورد.”

یکی دیگر از معیارهای مهم در گزارش های عملکرد، نرخ کلیک (CTR) است.

اگر صفحه‌ای تعداد نمایش‌های زیادی داشته باشد اما تعداد کلیک‌های کمی داشته باشد، ممکن است نشان دهد که قطعات جستجو توجه را به خود جلب نمی‌کنند.

بهبود ،اوین و توضیحات می‌تواند به جذاب‌تر ، قطعات کمک کند.

اطلاعات آماری درباره Google News و جستجوی Google

گزارش Google News جدا از گزارش عملکرد جستجو است و داده‌ها را از news.google.com و برنامه Google News در Android و iOS ارائه می‌کند.

این داده ها اطلاعات برگه News در نتایج جستجوی Google را پوشش نمی دهد.

با وجود تفاوت در داده ها، انواع تجزیه و تحلیل های انجام شده با گزارش Google News مشابه آنهایی است که با گزارش عملکرد جستجو انجام می شود.

Prommawin پیشنهاد می کند:

یک تحلیل جالب این است که داده‌های هر دو گزارش را صادر کنید و سعی کنید آنچه را که در جستجوی Google کار می‌کند با آنچه در Google News کار می‌کند مقایسه کنید.

پرداختن به تغییرپذیری زمان

هر دو طرفدار بر اهمیت تجزیه و تحلیل داده های عملکرد در بازه های زم، مختلف تاکید ،د.

یک دوره تجزیه و تحلیل طول،‌تر می‌تواند محتوای همیشه سبز بلندمدت و دسته‌های اخبار اصلی یک سایت را برجسته کند، در حالی که یک دوره کوتاه‌تر ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد اخبار پرطرفدار فعلی نشان دهد.

«نگاه ، به مدت زمان طول،‌تر باید محتوای طول،‌مدت همیشه سبز و دسته‌بندی اخبار اصلی سایت‌های شما را برجسته کند. ویزبرگ توضیح داد که نگاه ، به دوره کوتاه‌تر باید اطلاعات بیشتری درباره اخبار بزرگ‌تری که در حال حاضر جستجو می‌شوند به شما نشان دهد.

استفاده از کنسول جستجو

این آموزش با ترغیب سازمان‌های خبری به استفاده از کنسول جستجو، که راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی حضور یک سایت در جستجوی Google و Google News ارائه می‌دهد، به پایان می‌رسد.

با توجه به توصیه های به اشتراک گذاشته شده در ویدیو، سایت های خبری می توانند عملکرد خود را بهتر بهینه کنند، ترافیک بیشتری جذب کنند و در پلتفرم های گوگل موفق شوند.


منبع: یوتیوب

تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مه ۲۰۲۳.




منبع: https://www.searchenginejournal.com/optimizing-news-sites-using-google-search-console-reports/487826/