بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML سئو پونه مدیا


همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند.

  • این اطلاعات داخل این فایل می‌تواند شامل گزینه‌های منو اصلی سایت و همچنین لینک‌های موجود در صفحات باشند.
  • شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید.
  • در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم.
  • آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید.
  • مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند.

در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. این تگ یه تگ اجباریه و در ابتدا و انتهای آدرس تمامی صفحات که در نقشه سایت قرار می دهیم باید وجود داشته باشه. از این برچسب برای شروع و پایان کدهایی که در ساخت نقشه سایت از اون ها استفاده می کنیم استفاده میشه. در فضای بین اون ها داده های ترکیبی ( بقیه کدها ) قرار میگیرن. سلام متاسفانه من به اشتباه نقشه سایتم رو از کنسول جستجوی گوگل حذف کردم، بیش از 1500 لینک ایندکس شده بود. من مطمئنم که اطلاعات را به سایت های ساخت مپ درست میدم.

در این مرحله تب “طبقه بندی ها” یا تکسانومی را انتخاب کنید و مشابه مرحله قبل مواردی که باید در سایت مپ وجود داشته باشند را مشخص نمائید. در یک سناریوی نرمال بایستی “دسته ها” و “دسته های محصولات” در وضعیت “بله ” باشند و سایر موارد مثل برچسب نوشته ها که محتوای تکراری تولید می کنند به صورت “خیر” تنظیم شوند. در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید.

نقشه سایت چیست؟ ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل

سایت مپ یا sitemap در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را دربردارد تا کراولر های موتورهای جستجو بتوانند به راحتی سایت را ایندکس کنند. در مقابل این نوع سایت مپ یا Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد (که با حروف کوچک نوشته می‌شود sitemap )که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران انسانی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود انجام دهید ایجاد نقشه سایت است.

نقشه سایت تصاویر XML

اومدم قالب را به قالب اصلی وردپرس تغییر دادم اما بازم همین ارور را میده. منظورتون اینه که لیست همه سایت هایی که به وبسیما بک لینک دادن رو بنویسم براتون؟! ما هیچ بک لینکی خریداری نکردیم همه رو سایت ها به دلایل مختلف خودشون لینک دادن. لازم به ذکر منابعی خیلی کمی و به صورت دست و پا شکسته اشاره کردن به این مطالب. به عنوان عضوی از وبسیما این پیشنهاد رو از سوی بنده پذیرا باشید. این کار امکان پذیر است ولی تاثیری در ایندکس سریعتر سایت شما نخواهد داشت.

تگ Priority

به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید. اون بخش کلمات کلیدی سایت مپ رو متوجه نشدم دقیقا منظورتون چیه.