به روز رسانی هسته چیست؟ – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

ضبط شده در SearchLove لندن در ماه اکتبر – در پی سه به‌روزرس، Google – تام برداشت متفاوتی از به‌روزرس،‌های اصلی را در جمعه این تخته سفید ارائه می‌کند.

اینفوگرافیک نکات تام برای فکر ، به به‌روزرس،‌های اصلی Google را تشریح می‌کند

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

جمعه مبارک، طرفداران Moz. بنابراین من اینجا در SearchLove لندن هستم و این جمعه تخته سفید را ضبط می کنم. من نمی دانم چه زم، به دست شما می رسد، اما این یک برداشت متفاوت در مورد نحوه فکر ، در مورد به روز رس، های اصلی است. پس بدیهی است که من در ماه اکتبر این فیلم را فیلمبرداری می کنم. ما به تازگی سه به‌روزرس، پشت سر هم و پشت سر هم داشته‌ایم.

من فکر می کنم بسیار جالب است که ما سه به روز رس، داشتیم و آنها به روش های بسیار متفاوتی توصیف شدند. بنابراین ما یک به‌روزرس، محتوای مفید، یک به‌روزرس، اصلی، و یک به‌روزرس، محصول یا یک به‌روزرس، بررسی محصول داشتیم. جالب است که گاهی اوقات گوگل در مورد به روز رس، ها بسیار خاص صحبت می کند. بنابراین فکر می‌کنم بهترین نمونه‌ها مواردی مانند HTTPS یا Core Web Vitals، به‌روزرس، تجربه صفحه هستند، جایی که آنها در مورد کاری که قرار است انجام دهند، چگونه آن را انجام می‌دهند و چگونه می‌خواهند انجام دهند، کاملا مشخص هستند. آن را اندازه گیری کنید، و اینکه چگونه روی الگوریتم تاثیر می گذارد.

سپس به‌روزرس،‌های اصلی دارید، جایی که آنها چیزهایی می‌گویند، اما تمایل دارند هر بار همان چیزی را بگویند. بنابراین هر به‌روزرس، اصلی، آنها گفته‌اند محتوای خوبی بسازید، روی تخصص، اعتبار و اعتماد خود کار کنید. این خیلی مشخص نیست این خیلی مشخص نیست که آنها در این زمان خاص چه چیزی را تغییر داده اند.

در واقع، اگر سایتی هستید که تحت تأثیر این به‌روزرس،‌ها قرار گرفته‌اید، ممکن است کاملاً تصادفی به نظر برسد. ممکن است احساس کنید که فقط به سمت بالا یا پایین می روید. قافیه یا دلیل خاصی وجود ندارد. پس چگونه می تواند باشد؟ بنابراین می‌خواهم راه‌های متفاوتی برای فکر ، در مورد آن به شما ارائه کنم.

یک تجدید

بنابراین دو روش متفاوتی که من می‌خواهم روی آنها تمرکز کنم، یکی از آنها این مفهوم تجدید است. بنابراین گوگل قبلاً در مورد تجدید کننده های الگوریتم صحبت می کرد. این موضوع تا سال 2012 ادامه دارد. منظور آنها این بود که این چیزی است که با به روز رس، الگوریتم متفاوت است. پس اسمش آپدیت نبود. آن را یک تازه ، نامیده می شد، به ،وان متمایز. آنها سعی داشتند بگویند که این به نوعی مانند یک تنظیم مجدد کوچک از نحوه تفکر الگوریتم در مورد چیزهای خاص است.

اگر به نحوه صحبت آنها در مورد به روز رس، های اصلی در اسناد خود نگاه کنید، چیزهایی مانند این می گویند: “بنابراین سایت شما ممکن است تا به روز رس، اصلی بعدی بازیابی نشود.” بنابراین شما موقعیت هایی دارید که این رتبه بندی شما به رنگ آبی است. این رتبه بندی رقیب شما با رنگ قرمز است. شما به نقطه ای می رسید که آنها سایت خود را در طول زمان به تدریج بهبود بخشیده اند. آنها برای آن شناخته نشده اند، و سپس یک به روز رس، اصلی می آید و ناگهان آنها بالا می روند. بنابراین موقعیت شما، پایین می‌روید و به این فکر می‌کنید که “اوه، این کمی تصادفی بود.” اما، البته، تصادفی نبود. فقط این بود که آنها به تدریج برای چیزهایی که روی آنها کار کرده بودند یا به طور ناگه، برای چیزهایی که به تدریج در طول زمان روی آنها کار کرده بودند شناخته می شدند.

آزمایش ،

مفهوم دیگری که می خواهم در مورد آن صحبت کنم میزان آزمایش گوگل است. آنها به طور مکرر در طول زمان آزمایش می کنند. باز هم در مستندات خودشان در این مورد صحبت می کنند. مقاله ای وجود دارد که من چندین بار به آن بازگشته ام، در سال 2018، احتمالاً در زیر پیوند داده شده است، جایی که آنها برخی از رو،مه نگاران را به جلسه تیم مهندسی جستجوی خود دعوت ،د. در آن جلسه، آنها در مورد اینکه چگونه در مورد تغییراتی که در SERP ایجاد می‌کنند، صحبت می‌،د، و در مورد اینکه چگونه برخی چیزها را به ،وان یک آزمایش اجرا می‌،د و به معیارهای خاصی نگاه می‌،د، صحبت می‌،د تا ببینند چگونه بهبود یافته‌اند. . بنابراین مهم است که فکر کنید که گوگل معیارهای خاص خود را دارد که آنها در حال تکرار آن هستند و ،وماً نمی گویند: “اوه، سایت شما بد است” یا “مشکلی در سایت شما وجود دارد.” آنها ممکن است بگویند، “اوه، خوب، هدف ما در این مرحله می تواند تأثیر مفیدتری بر برخی سایت ها داشته باشد تا سایرین. در نهایت، اگر ،ی بالا بیاید، شخص دیگری باید پایین بیاید.”

در واقع، در داده‌های MozCast، اگر به سایت‌هایی نگاه کنیم که حداقل تحت تأثیر چهار به‌روزرس، قرار گرفته‌اند، بنابراین از Medic به‌نظر می‌رسد، از نظر فنی برخی به‌روزرس،‌های اصلی قبل از Medic وجود داشته است، اما من فکر می‌کنم صنعت از زمان Medic روی این موضوع بسیار متمرکز بوده است. اگر به به‌روزرس،‌های اصلی، که اکنون 12 مورد از آن‌ها وجود دارد، و سایت‌هایی که حداقل 4 مورد از آنها را تحت تأثیر قرار داده‌اند، نگاه کنیم، ا،ریت قریب به اتفاق داده‌های MozCast دارای حرکات مثبت و برخی حرکات منفی عمده هستند. بنابراین این برش سبز کوچک نشان دهنده سایت هایی است که فقط حرکات مثبت دیده اند و این برش قرمز، سایت هایی که فقط حرکات منفی را دیده اند. بنابراین حرکت تک جهتی فوق‌العاده غیرعادی است، که فقط نشان می‌دهد که مردم در حال برنده شدن و ش،ت خوردن هستند، زیرا گوگل چیزهای مختلف را آزمایش می‌کند. ،وماً این نیست که برخی از سایت‌ها فقط برای به‌روزرس،‌های اصلی من،‌تر هستند و هر بار برنده می‌شوند. این خیلی خیلی نادر است.

بلند مدت

من همچنین می خواهم کمی در مورد بلند مدت صحبت کنم. من فکر می‌کنم مهم است، وقتی به این به‌روزرس،‌ها فکر می‌کنیم، آن را کوچک‌نمایی کنیم، زیرا این اثرات کوتاه‌مدت می‌توانند تصادفی‌تر، توضیح دادن سخت‌تر، و پیش‌بینی سخت‌تر به نظر برسند. بنابراین من به مرور زمان به بسیاری از سایت‌ها در داده‌های MozCast و اینکه چگونه تحت تأثیر هر به‌روزرس، قرار گرفته‌اند، نگاه کردم.

بنابراین این یک مثال است و بدیهی است که روی یک تخته سفید کشیده شده است، بنابراین خیلی دقیق نیست. اما این مثالی که من سعی کردم در اینجا نشان دهم، در واقع رویترز، سازمان خبری است. من آنها را انتخاب کردم زیرا این سایتی است که به وضوح محتوای اصلی زیادی تولید می کند. خیلی معتبره به سختی می توان آن را از احترامی که گوگل دوست دارد در بحث ها و اعلامیه های به روز رس، اصلی خود صحبت کند، مورد انتقاد قرار داد. این میله‌ها نشان می‌دهند که چگونه توسط هر به‌روزرس، اصلی در یک دوره زم، تحت تأثیر قرار گرفته است. بنابراین چندین ضربه منفی بزرگ داشت، نه دستاوردهای جدی زیادی از این به روز رس، ها. بنابراین این خیلی خوب به نظر نمی رسد. اما اگر نحوه افزایش ترافیک آنها یا افزایش دید آنها در MozCast در طول زمان را دنبال کنید، کمی متفاوت به نظر می رسد. بنابراین با گذشت زمان به تدریج رشد می کند. بنابراین م،ای آن این است که حتی در روزهایی که به‌روزرس،‌های خاص انجام می‌شد، گاهی اوقات بازدیدهای منفی داشتند، مثلاً اگر به هفته قبل و هفته بعد نگاه کنیم، گاهی اوقات آنها بازدیدهای زیادی داشتند. بدیهی است که دوره های زم، طول، بین این به روز رس، ها وجود دارد، بنابراین ممکن است هنوز هم بتوانند رشد کنند.

بنابراین بگویید ممکن است سه ماه بین این میله‌ها فاصله باشد، و با وجود اینکه ضربه بزرگی به اینجا وارد شد، در سه ماه آینده رشد خواهند کرد. شاید در اینجا، آن‌ها این ضربه بزرگ را دریافت کنند، اما تا زم، که به آپدیت بعدی می‌رسند، بیش از آن را بازیابی کرده‌اند، این ضربه را می‌گیرند، تا زم، که به آپدیت بعدی برسند، بیش از آن را بازیابی کرده‌اند. این می تواند به این دلیل باشد که تیم SEO آنها در پشت صحنه جادویی کار می کنند، اما این یک روند کاملاً ثابت است. برای بسیاری از سایت ها این اتفاق می افتد. چیزی که من گمان می‌کنم واقعاً اتفاق می‌افتد، گوگل است، زم، که آنها به‌روزرس، اصلی را راه‌اندازی ،د، تا حدی چیزهای خاصی را بازنش، می‌کنند، به چیزها نگاه می‌کنند، و معیارهای مختلف را ارزش‌گذاری می‌کنند. سپس با گذشت زمان، هر آنچه که از نظر تاریخی باعث اجرای آن سایت شده است، دوباره به داخل ،یده و دوباره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پس امیدوارم جالب بوده باشه این فقط چند راه متفاوت برای فکر ، درباره به‌روزرس،‌های اصلی است، علاوه بر پیام‌های معمولی که دریافت می‌کنیم، که به طور مداوم فقط EAT، محتوای خوب است. من نمی گویم شما نباید این کارها را انجام دهید. اینها مهم هستند. این روند طول،‌مدت که با بسیاری از سایت‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند دریافت می‌کنید، نشان می‌دهد که چقدر اهمیت دارد. اما من فکر می‌کنم وقتی به به‌روزرس،‌های فردی نگاه می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که ،وماً گوگل به طور ناگه، برای این موارد بیشتر بهینه‌سازی نمی‌کند. آنها فقط با گذشت زمان در حال تکرار هستند. این همه از من است. با تشکر.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/what-is-a-core-update-whiteboard-friday