ترافیک ارگ،ک چیست؟
ترافیک ارگ،ک به بازدیدهایی از یک وب سایت از نتایج موتور جستجوی بدون پرداخت (در مقابل نتایج پولی) اشاره دارد.
برای افزایش ترافیک جستجوی ارگ،ک وب سایت خود، باید به رتبه های بالاتری در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید. این را می توان از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انجام داد.
نوع دیگر ترافیک جستجو، ترافیک جستجوی پولی است: بازدیدهایی که از کلیک بر روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در صفحه نتایج حاصل می شود.
علاوه بر ترافیک جستجو، وب سایت ها می توانند انواع ترافیک زیر را نیز جذب کنند:
- ترافیک مستقیم: بازدیدهایی که مستقیماً با وارد ، URL در نوار جستجوی مرورگر انجام می شود
- ترافیک ارجاعی: بازدیدهایی که از طریق پیوندهایی در سایر وب سایت ها انجام می شود
- ترافیک اجتماعی: ترافیکی که از پست های سایت های رسانه های اجتماعی (ارگ،ک یا پولی) می آید
این دسته بندی ترافیک وب سایت معمولاً در ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics استفاده می شود.
مزایای ترافیک وب سایت ارگ،ک
برخی از مزایای ترافیک ارگ،ک عبارتند از:
- رایگان است
- می تو،د به افرادی دسترسی پیدا کنید که قبلاً نام تجاری شما را نشنیده اند
- شما می تو،د بازدیدکنندگ، را با هدف مرتبط و خاص به سایت خود بیاورید
- شما می تو،د به مردم در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید
- می توان آن را با یک استراتژی محتوا/سئوی هدفمند و مقیاس بندی کرد
- می تواند اعتبار شما را ایجاد کند
- را بازار موتورهای جستجو در حال رشد است
با این حال، ترافیک ارگ،ک نیز دارای معایبی است:
- رشد ترافیک ارگ،ک می تواند در مقایسه با ترافیک جستجوی پولی کند باشد
- هر جستجویی به یک کلیک ختم نمی شود (جستجوهای با کلیک صفر)
- اگرچه ترافیک رایگان است، اما هنوز سرمایه گذاری هایی وجود دارد که باید برای مشاهده نتایج، چه از نظر سئو و چه از نظر تولید محتوا، انجام شود
ارزش ترافیک ارگ،ک در مقابل ارزش ترافیک پرداختی
یکی از تفاوت های کلیدی بین ترافیک ارگ،ک و پولی هزینه است.
کمپینهای جستجوی پولی میتوانند بسیار گران باشند، زیرا برخی از کلمات کلیدی با ارزش صدها دلار به ازای هر کلیک هزینه دارند. این می تواند به سرعت جمع شود و برای تعداد نسبتاً کمی کلیک هزینه بالایی را به همراه داشته باشد.
در مقابل، ترافیک ارگ،ک این پتانسیل را دارد که حجم زیادی از کلیک ها را بدون تحمیل هزینه های مستقیم ایجاد کند.
شما می تو،د ارزش کل ترافیک ارگ،ک هر وب سایت را در ابزار تحقیقات ارگ،ک Semrush ،ن بزنید.
دامنه را وارد کنید و «هزینه ترافیک» را جستجو کنید:
این عدد به ما می گوید که تقریباً 27.9 میلیون دلار هزینه برای تکرار ترافیک ارگ،ک ماه مه 2023 ebay.com با پرداخت همان تعداد کلیک از آن کلمات کلیدی از طریق Google Ads خواهد بود.
چگونه ترافیک ارگ،ک را افزایش دهیم
برای افزایش ترافیک ارگ،ک خود، باید یک استراتژی سئو ثابت داشته باشید و بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید.
در اینجا چهار حوزه کلیدی سئو وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید تا رتبه خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگ،ک بیشتری به یک وب سایت دریافت کنید:
- تحقیق کلمات کلیدی: یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی که افراد برای هدف قرار دادن آنها با محتوای شما استفاده می کنند
- تولید و بهینه سازی محتوا: تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط که برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو بهینه شده است
- سئو فنی: بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای کمک به موتورهای جستجو در ،یدن و فهرست بندی سایت
- لینک بیلدینگ: دریافت بک لینک با کیفیت بالا برای بهبود اعتبار و دیده شدن سایت
وقتی از سئو برای هدف قرار دادن عبارات جستجویی که مخاطبانتان در گوگل استفاده می کنند استفاده می کنید، می تو،د در لحظه ای که به دنبال چیزی خاص هستند به آنها دسترسی پیدا کنید. بدون پرداخت هزینه برای هر کلیک.
بیایید به سه مرحله خاص که می تو،د بردارید نگاه کنیم امروز برای شروع سفر ترافیک ارگ،ک خود:
- وب سایت خود را برای مسائل فنی بررسی کنید
- کلمات کلیدی را برای هدایت استراتژی سئو خود پیدا کنید
- یک نمایه ،ب و کار Google تنظیم کنید (در صورت وجود)
بیایید آنها را یکی یکی بشکنیم.
مرحله 1. وب سایت خود را برای مسائل فنی بررسی کنید
گوگل باید بتواند به سرعت و به راحتی محتوای وب سایت شما را ب،د و فهرست کند.
این به پایه فنی سایت شما می رسد، که می تو،د در عرض چند دقیقه با استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush آن را بررسی کنید.
یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید که به شما امکان می دهد تا 100 صفحه را بررسی کنید.
سپس ابزار حسابرسی سایت را باز کنید. دامنه خود را وارد کرده و “شروع کنید حسابرسی“
ممیزی را در پنجره “تنظیمات حسابرسی سایت” که ظاهر می شود تنظیم کنید. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، این راهنمای تنظیم دقیق را بررسی کنید.
هنگامی که پیکربندی حسابرسی خود را تمام کردید، روی “کلیک کنیدحسابرسی سایت را شروع کنید” دکمه.
پس از اتمام ممیزی، با معیار “سلامت سایت” یک نمای کلی از سلامت سایت خود دریافت خواهید کرد.
به «مسائل” را برای مشاهده لیست کاملی از تمام مشکلاتی که ابزار شناسایی کرده است، برگه کنید.
برای کشف تصاویر ش،ته، لینک های ش،ته، ،اوین تکراری، صفحات کم بارگذاری و بسیاری مسائل دیگر.
به علاوه، با کلیک ، بر روی “چرا و چگونه آن را رفع کنیمپیوند کنار هر مشکل، نکاتی در مورد نحوه رفع مشکل دریافت خواهید کرد.
نکته: راهنمای دقیق ما برای انجام ممیزی فنی سئو در 10 مرحله را بخو،د.
مرحله 2. کلمات کلیدی را برای هدایت استراتژی سئو خود پیدا کنید
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا موضوعاتی را برای نوشتن و انتشار در وب سایت خود شناسایی کنید تا ترافیک ارگ،ک بیشتری را افزایش دهید.
سپس، می تو،د یک لیست کلمات کلیدی بسازید و محتوای بهینه سازی شده برای هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی ایجاد کنید.
یک راه محبوب و آسان برای یافتن بهترین کلمات کلیدی این است که به رقبای خود نگاه کنید — با ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند شکاف کلمات کلیدی Semrush.
ابتدا دامنه خود و دامنه های رقبای خود را وارد کنید. کلیک “مقایسه کنید“
این ابزار کلمات کلیدی را که توسط همه حوزه های مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند مقایسه می کند.
روی دو دسته از کلمات کلیدی تمرکز کنید:
- گم شده: همه کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما این کار را نمی کنید
- ضعیف: همه کلمات کلیدی که رقبای شما در رتبه های بالاتر از شما قرار می گیرند
احتمال زیادی وجود دارد که در اینجا چند فرصت عالی برای کلمات کلیدی پیدا کنید. به هر حال، اگر همه رقبای مستقیم شما یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهند، احتمالاً به وب سایت شما نیز مرتبط است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی، این سه معیار را در نظر بگیرید:
- جلد: حجم جستجوی کلمه کلیدی (ی،ی افراد به طور متوسط چند بار در ماه کلمه کلیدی را جستجو می کنند؟)
- KD %: دشواری کلمه کلیدی – رتبه بندی کلمه کلیدی در مقیاس 0 تا 100 چقدر سخت است
- قصد: هدف جستجو در پشت کلمه کلیدی (ی،ی، مردم انتظار دارند چه نوع محتوایی را ببینند؟)
هدف شما یافتن ،یب من،ی از حجم جستجوی بالا و دشواری کلمات کلیدی کمتر است. و این کلمات کلیدی را با نوع محتوای من، هدف قرار دهید تا هدف جستجوگر برآورده شود.
برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن بهترین و موثرترین کلمات کلیدی برای وب سایت خود، راهنمای دقیق تحقیق کلمات کلیدی ما را بخو،د.
هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر را که با اه، تجاری شما همسو هستند را شناسایی کردید، بسیار مهم است که محتوایی ایجاد کنید که هدف جستجو را نشان دهد و برای خواننده ارزش ارائه کند.
با تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که نیازهای کاربر را برآورده می کند، می تو،د در جایگاه خود اقتدار ایجاد کنید، بک لینک ،ب کنید و بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید.
در نهایت، منجر به تبدیل بیشتر می شود. همانطور که ترافیک ارگ،ک بیشتری را به سایت خود وارد می کنید، می تو،د این ترافیک جدید را به صفحات پول خود هدایت کنید تا بازدیدکنندگان را به فروش تبدیل کنید.
تعدادی نکته:
- هنگامی که محتوا را به وب سایت خود اضافه می کنید، از پیوندهای داخلی زیادی برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحات پول خود استفاده کنید
- از ابزار On Page SEO Checker برای تجزیه و تحلیل صفحات با عملکرد برتر خود و یافتن ایده های بهینه سازی جدید برای بهبود رتبه آنها استفاده کنید.
- ردیابی کلمات کلیدی را تنظیم کنید تا بد،د چه زم، تلاشهای سئو شما نتیجه داده است و سایت شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما قابل مشاهده میشود.
نمایه ،ب و کار Google خود را تنظیم کنید (در صورت وجود)
اگر ،بوکاری دارید که شخصاً با مشتریان در تعامل است، از داشتن نمایه ،بوکار Google سود میبرد.
این یکی از مراحل کلیدی در سئوی محلی است، زیرا به شما امکان می دهد در نتایج جستجوی محلی مانند Google Map Pack ظاهر شوید:
تنظیم نمایه ،ب و کار Google زمان زیادی نمی برد. برای شروع، راهنمای نمایه ،ب و کار Google ما را بررسی کنید.
نحوه بررسی ترافیک ارگ،ک
اگر صاحب وب سایت هستید، می تو،د آمار ترافیک ارگ،ک سایت خود را به صورت رایگان با استفاده از:
با استفاده از این ابزارها، فقط می تو،د ترافیک ارگ،ک را برای یک دارایی تأیید شده بررسی کنید – وب سایتی که مالک آن هستید.
اگر میخواهید ترافیک ارگ،ک به هر وبسایتی را بررسی کنید – مثلاً یک وبسایت رقیبتان – میتو،د از ابزار تحقیقات ارگ،ک Semrush استفاده کنید.
اکنون بیایید نحوه بررسی ترافیک ارگ،ک را با ابزارهای مختلفی که ذکر کردیم کشف کنیم.
ترافیک ارگ،ک را با Google Analytics بررسی کنید
Universal Analytics:
- برو به تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل حساب
- رفتن به ،ب – همه ترافیک – کانالها – جستجوی ارگ،ک
Google Analytics 4:
- به حساب Google Analytics 4 خود بروید
- روی ” کلیک کنیدگزارش ها”
- رفتن به اکتساب-اکتساب ترافیک-جستجوی ارگ،ک
ترافیک ارگ،ک را با کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید
- برو به حساب کنسول جستجوی گوگل
- باز کن “نتایج جستجوگزارش زیر «عملکرد»
ترافیک ارگ،ک را با ابزار تحقیقات ارگ،ک Semrush بررسی کنید
Semrush به شما این امکان را می دهد تا رتبه بندی کلمات کلیدی ارگ،ک هر وب سایت را کشف کنید و ترافیک ارگ،ک آنها را بر اساس آن رتبه بندی ها ،ن بزنید.
به ابزار Organic Research رفته و دامنه را وارد کنید.
عدد “کلمات کلیدی” در بالای این گزارش به شما می گوید که سایت چند رتبه کلمه کلیدی ارگ،ک را در 100 نتیجه برتر در گوگل دارد.
عدد «ترافیک» در بالای این گزارش ،ن میزند که کلمات کلیدی چند بازدید ماهانه (ترافیک ارگ،ک) به سایت میآورند.
اگر روی ” کلیک کنیدترافیکبخش “، نموداری با “روند ترافیک ،نی” ظاهر می شود.
شما همچنین می تو،د موقعیت های وب سایت را برای کلمات کلیدی ارگ،ک با رفتن به ” بررسی کنید.موقعیت هابرگه ”
در “صفحاتبرگه ”، می تو،د به صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند نگاه کنید.
مطالعات موردی ترافیک ارگ،ک
مطالعه موردی 1: آرکادیوم، یک شرکت بازی، با اجرای یک استراتژی SEO که کلمات کلیدی بهتری را برای تجارت خود هدف قرار می دهد، شاهد افزایش بسیار زیادی در ترافیک ارگ،ک بود.
مطالعه موردی 2: Voe Tranquilo، شرکتی که به مردم در مسائل حمل و نقل هوایی کمک می کند، ترافیک ارگ،ک را تا 588٪ افزایش داد و با تولید محتوای با کیفیت بالا، هزینه جذب مشتری خود را به نصف کاهش داد.
مطالعه موردی 3: JustPaddles، یک ،دهفروش آنلاین ورزشی، یک وبسایت جدید راهاندازی کرد و با طرح سئوی خود در نه ماه، درآمد ارگ،ک را تا 124 درصد افزایش داد.
مراحل بعدی
ترافیک ارگ،ک یک کانال عالی برای رشد ،ب و کار آنلاین شما، به ویژه برای موفقیت طول، مدت است. برای افزایش آن، باید نگاهی جامع به سئو و جنبه های مختلف آن بیندازید.
فراموش نکنید که یک حساب کاربری رایگان Semrush ایجاد کنید تا از ابزارهای سئوی ذکر شده در این پست حدا،ر استفاده را ببرید. در اینجا روش های دیگری وجود دارد که می تو،د از حساب رایگان برای افزایش ترافیک ارگ،ک خود استفاده کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/،ic-traffic