تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-جان مولر


حالا ممکن است یک کلمه کلیدی دم‌بلند، طولانی هم باشد یا نباشد. بهترین راهکار این است که هدف کاربر از جستجوی یک عبارت را دقیقا متوجه شوید و سپس محتوایتان را طوری درست کنید که به بهترین شکل ممکن پاسخگوی جستجوی کاربر باشد. در واقع؛ سیستم رتبه بندی گوگل از الگوریتم‌های متعددی تشکیل شده است که عوامل مختلفی مانند ارتباط، اتوریتی و تجربه کاربری را در نظر می‌گیرند. این خدمات به شما کمک می‌کند محتوا را بر اساس کلمه کلیدی و استراتژی محتوای خود ایجاد کنید.

  • که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد.
  • تفاوت اصلی بین Rich Card و Rich Snippet این است که Rich Snippet در سلسله مراتب نتایج جستجو تغییری ایجاد نمی‌کند؛ در‌حالیکه Rich Card نتایجی است که در قالب کارت‌هایی، بالای سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.
  • ممکن است برای اجرای توصیه‌های سئو به پشتیبانی مداوم وب سایت نیاز داشته باشید و بسیاری از شرکت‌های سئو این مورد را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند.
  • به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود.
  • اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای شرکت خلاقیت وبسیما برتر محفوظ میباشد. کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای شرکت وبسیما برتر محفوظ است. شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد. در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت.

عوامل افزایش سرعت سایت

اتفاقا یکی از ساده‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها این است که لینک جویس داخلی سایت را مدیریت کنیم. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا با وجود تاثیر منفی این پاپ‌آپ‌ها، وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. پاپ‌های مزاحم معمولا تمام یا بیشتر صفحه را اشغال می‌کنند و به صورت ناگهانی و بدون درخواست کاربر؛ در صفحه ظاهر می‌شوند. صفحات بینابینی همان پاپ‌آپ‌ها هستند و چنانچه اصولی و طبق قوائد گوگل استفاده نشوند باعث آسیب به سئو می‌شوند. شاید تنها Cyrus Shepard در سایت moz به این موضوع پرداخته است و کلیک پایانی را یکی از سیگنال‌های حیاتی سئو می‌داند. ضمن اینکه موارد دیگر تخصصی‌تری هم هستند (و نیاز به توضیحات بیشتر دارند) که در دوره جامع سئو سفینه به آن پرداخته‌ام.

✔️ بک لینک

این ربات اگر بخواهد سایتی را مورد بررسی قرار دهد تنها صفحات سایت شما را بررسی نمی کند؛ بلکه تمامی صفحاتی که به سایت شما لینک شده اند نیز در این بررسی حضور دارند. به طوری که اگر درسئو تکنیکالشما مشکلاتی وجود داشته باشد، احتمالاً تلاش‌های سئوی شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نخواهند کرد. البته هر سئو کار یک ترفندی دارد و نسبت به نیازش و رقبای سایت های مورد نظر ، درصد بندی هارا تغییر میدهد. نرخ پرش یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که روند موفقیت سئو سایت شما را نمایش می‌دهد. در واقع صرف نظر از جزئیات ریزی که در هر بخش از SEO سایت وجود دارد، با سه بخش کلیدی روبرو هستیم که توانایی وب سایت شما در هر یک از این سه مورد می‌تواند منجر به اعتماد ربات‌های خزنده به سایت شما شود. یکی از بزرگترین اهداف سئو جذب کاربران جدید و افزایش بازدیدکنندگان است.

سئو به یک وب‌سایت کمک می‌کند تا در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد و علاقه‌مندان را جذب کند. اسپم اسکور سایت فروشنده لینک چک کنید، و اگر حجم زیادی بک لینک‌ غیرمرتبط دارد، حتی با اسپم اسکور کم خریداری کنید. زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود. متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد.

اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند. بیش از 36 درصد تمام وبسایت‌های موجود، از ورد‌پرس استفاده می‌کنند.

در نهایت بازخورد کاربران را از نتایج جستجو می‌گیرد و نتایج را اگر نیاز بود تغییر می‌دهد. الگوریتم رنک‌برین ساختاری کاملا متفاوت از سایر الگوریتم‌ها دارد و تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی نتایج جستجو دارد. بنابراین الگوریتم‌های گوگل در وهله اول باید دقیقا بفهمند کاربر چه چیزی را جستجو کرده و چه هدفی از جستجو دارد. ساختار URL های وب‌سایت باید به گونه‌ای تنظیم شود که ربات‌های گوگل و کاربران به راحتی متوجه بخش‌های مختلف وب‌سایت شوند. مثلا در یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، احتمالا مهم‌ترین صفحات، صفحات دسته‌بندی هستند که باید آدرس آن‌ها در منو قرار گیرد. منظورم این است فقط آدرس صفحاتی در نقشه سایت قرار گیرد که ارزش سئو و رتبه‌بندی در گوگل داشته باشند.

حدود چهارسال بعد پارامتر کافئین به عنوان نقش اصلی در سئو معرفی شد که هدف آن افزایش سرعت بود. در سال 2000 که یاهو همچنان از الگوریتم آلتاویستا استفاده می کرد تصمیم به ترک آن گرفت و به پیروی از الگوریتم گوگل روی آورد. رویت رتبه صفحات وب سایت ها نیز در سال 2001 از طریق منوی ابزار نشان داده شد و در سال 2005 نیز یک الگوریتم جدید با اسم تگ no follow ارائه شد. به این سبک از بهینه سازی “فنی” گفته می‌شود چرا که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغات خارجی آن وب سایت ندارد. دومین بخش از وب سایت شما که قدرت کلی سایت را در فرایند بهینه سازی به گوگل نمایش می‌دهد، میزان اعتبار محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) است. سئو یا بهینه سازی وب از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization برگرفته شده است که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوست.