تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-جان مولر


واقعیت این است که هرگونه فعالیتی که ما در سایتمان انجام می‌دهیم در انتها قرار است به توسعه کسب و کارمان منتهی شود. بنابراین زمانی که مشغول بهبود سئو سایت خود هستید هرگز از هدف اصلی که در واقع افزایش درآمد و مشتریان است، غافل نشوید. موتورهای جستجو به وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که محتویات دیگر سایت‌ها را طبقه‌بندی می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است هر سایتی که محتوای کامل‌تر و درست‌تری داشته باشد را در رتبه‌های برتر نشان دهند.

  • همچنین میزان دانش و تجربه متخصص یا کارشناس سئو و همچنین سوابق کاری مرتبط او نیز می تواند در قیمت خدمات سئو تأثیرگذار باشد.
  • آموزش سئو و استفاده از افزونه های سئو دو تا از این روش ها هستند.
  • شما می توانید به صورت آنلاین آموزش های خود را در زمینه سئو فرا بگیرد و مدرک دانشگاهی ضرورتی ندارد.
  • با سیگنال‌های تجربه کاربری است که گوگل متوجه می‌شود کاربر از حضور در صفحه راضی است یا آزار می‌بیند.

سئو داخلی یا آن پیج به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که درون سایت صورت می‌گیرد تا بتوانیم به محبوبیت بیشتری نزد موتورهای جستجو دست پیدا کنیم. از مهم‌ترین مواردی که در مبحث سئوی آن پیج قرار می‌گیرد، می‌توان به مباحث فنی، تولید محتوا و البته رابط کاربری و ظاهر سایت اشاره کرد. اگر می‌خواهید سایت شما در دراز مدت نیز رتبه‌ی خوبی داشته باشد و همیشه در نتیاج جستجو سایت شما نشان داده شود باید روی سئو داخلی On-page Seo سایت خود به صورت مداوم کار کنید. یکی از دیگر فاکتور های مهم در بهبود رتبه SEO لینک سازی یا Back-Link است.

معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند. زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، رتبه‌های صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل می‌کنند. در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود. تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند.

۳. بهینه‌سازی لینک‌های داخلی محتوایی

در مقابل لینک خارجی لینک از یک سایت دیگر به سایت شما است. کاهش حجم عکس نباید تا آنجایی پیش برود که از کیفیت تصاویر به شدت کاسته شود و محتوای تصاویر بی ارزش شود. تفاوت این دو حوزه در این است که در سئو آن پیج شما روی سایت خودتان کار می‌کنید، اما در سئو آف پیج شما تنها یک هدف دارید و آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ارجاعی به سایت شما از سایر سایت‌ها است. با وجود رایج بودن این روش معایب بیشتری نسبت به سایر روش های تعیین قیمت دارد، برای مثال یکی از این معایب را می توان میزان فشار و استرسی که به متخصص سئو وارد می کند دانست. به علاوه برای هیچ چیزی تضمینی وجود ندارد و سئوکار نمی تواند قول صد در صد برای بهبود رتبه بدهد.

به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود.

داشتن کلمه کلیدی

“کسانی که از تاریخ عبرت نمی گیرند محکوم به تکرار اشتباهات خود هستند” – این نقل قول برای بهینه سازی… سئو تکنیکال چیست و چطور آن را اجرا کنیم؟ دیگر وقت آن رسیده که با مسائل فنی‌تر سئو آشنا شویم. آچار و پیچ گوشتی به دست گرفته و دستی به سر و روی سایت بکشیم! شما را در یک سفر علمی، با سیرک حیوانات گوگل آشنا می‌کنیم. جای تعجب نیست گوگل، این موتور قدرتمند پر از رمز و راز باشد. در این جلسه شما را با زبان و سبک کار گوگل بیشتر آشنا می‌کنیم تا بدانید در دنیای گوگل چه خبر است.

اگر می خواهید بدانید که آیا سایت شما با استانداردهای الگوریتم mobile friendly مطابقت دارد یا نه می توانید از گوگل کمک بگیرید. گوگل ابزاری به نام page speed insights را منتشر کرده است که به شما کمک می کند تا سایتی هماهنگ با استانداردهای این الگوریتم داشته باشید. در واقع، این ابزار تعیین می کند که سایت شما چقدر با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد. وبمسترها می توانند از این ابزار برای بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات استفاده نمایند. علاوه‌ بر تولید محتوای جدید و ارزشمند، ویرایش محتواهای قبلی نیز لازم و از چند نظر حائز اهمیت می باشد. از جمله آن، نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود بلکه با حذف نکات غیرضروری، افزودن مطالب و لینک‌ های جدید به محتوا در وقت و انرژی صرفه ‌جویی می ‌شود.

سئو داخلی چیست

به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی.

با سئو کردن سایت می توانید هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی خود را کاهش دهید. تمام سفارشات سئو دارای یک ماه پشتیبانی به منظور بررسی گزارشات سایت و بهبود هرچه بیشتر پارامتر های سئو را دارا میباشد. رتبه الکسا واقعی برای هر سایت یک مقدار مشخص است که بر اساس موضوع آن سایت و میزان سرچ محتوا و ورودی آن سایت تعیین میشود. علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید. یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد.