تغییرات نتایج SERP YouTube و ویدئو 2022



وقتی به نتایج ویدیویی در Google در سال 2022 (و بهینه‌سازی ویدیو) فکر می‌کنید، ممکن است به چیزی شبیه به این فکر کنید (از جستجوی «فوتبال پرچم»):

در اواسط اکتبر، ما متوجه افت این نوع از نتایج ویدئویی شدیم و این کاهش تا اوا، اکتبر چشمگیر شد. آیا گوگل این نتایج ویدیویی را حذف کرده یا سیستم ما ،اب شده است؟ همانطور که مشخص است، هیچکدام – نتایج ویدیو به حداقل سه نوع مجزا ت،یم شده است (بسته به نحوه شمارش شما).

(1) بسته های ویدئویی (ساده و پیچیده)

مثال بالا بسیار ساده است، به استثنای “لحظه های کلیدی” (که در سال 2019 عرضه شد)، اما حتی بسته های ویدیویی آشنا نیز می توانند بسیار پیچیده شوند. در اینجا یکی از جستجوهای هنرمند گوستاو کلیمت آمده است:

هر سه ویدیوی اینجا دارای لحظات کلیدی هستند، از جمله یک بخش از پیش بزرگ شده برای ویدیوی برتر با تصاویر کوچک برای هر یک از لحظات. برخی از SERPهای خاص نیز دارای تغییرات جزئی هستند، مانند ویژگی “Trailers & clips” در این جستجو برای “شیر شاه”:

بسته های ویدیویی هنوز اغلب بسته های 3 تایی هستند، اما می توانند بین دو تا چهار نتیجه متفاوت باشند. در حالی که در اینجا فقط هدر واقعاً تغییر می کند، احتمالاً گوگل از یک الگوریتم اصلاح شده برای نمایش این نتایج تری، استفاده می کند.

(2) چرخ فلک های ویدیویی مارک دار

برخی از ویدیوها در قالب چرخ فلک نمایش داده می شوند که به نظر می رسد برای نتایج مارک در YouTube معمول است. در اینجا یک مثال برای جستجوی “Dave and Busters” آورده شده است:

در حالی که ا،ر این چرخ فلک‌های «برند» (با تعریف ضعیف) از YouTube هستند، استثناهایی وجود دارد، مانند این چرخ و فلک ویدیوی دیزنی برای «لایتنینگ مک کوئین»:

مانند همه نتایج مبتنی بر چرخ فلک، می‌تو،د برای مشاهده ویدیوهای بیشتر به صورت افقی پیمایش کنید. فلسفه طراحی اولین موبایل گوگل در طول زمان بیشتر این قالب را هدایت کرده است، زیرا ،یب اسکرول عمودی و افقی در دستگاه های تلفن همراه طبیعی تر است.

(3) نتایج ویدئویی تک/تصویر کوچک

قبل از ت،یم ویدیو به ویژگی‌های جداگانه، Google معمولاً نتایج ویدیو را به ،وان نتایج استاندارد با یک تصویر کوچک از صفحه نمایش نمایش می‌داد. در ماه گذشته، به نظر می رسد گوگل این قالب را احیا کرده است. در اینجا یک مثال برای جستجوی “longboarding” آورده شده است:

اگر ماوس را روی تصویر کوچک نگه دارید، یک پیش نمایش مانند این (ویرایش شده برای اندازه):

در برخی موارد، چندین نتیجه ویدیویی را در یک صفحه می‌بینیم، و به نظر می‌رسد که هر یک از آنها به ،وان یکی از «10 پیوند آبی» که معمولاً با نتایج ارگ،ک استاندارد از وب مرتبط می‌شوند، به حساب می‌آیند.

همچنین یک نوع در قالب تک ویدیویی وجود دارد که مخصوص یوتیوب به نظر می رسد:

این نوع همچنین زم، که ماوس را روی آن می‌برید، پیش‌نمایش را نشان می‌دهد. ولی این یک تجربه مشاهده ساده از یوتیوب را راه اندازی می کند که به نظر جدید است (و احتمالاً در طول زمان تکامل خواهد یافت).

(4) پاداش: مگا ویدئوها

این فرمت برای مدتی وجود داشته است و نسبتاً نادر است، اما برخی موارد خاص، از جمله آهنگ‌های موفق، ممکن است یک فرمت ویدیویی در مقیاس بزرگ را بازگردانند، مانند این قالب برای «ضد قهرمان» تیلور سویفت:

قالبی مشابه گاهی برای پرس و جوهای «چگونه» (و سؤالات مشابه) ظاهر می شود، مانند قالب زیر برای «چگونه ضربه زدن به دور خانه» انجام شود. به متن زیر ویدیویی که گوگل از فایل صوتی است،اج کرده توجه کنید…

در حالی که هیچ یک از این فرمت‌ها جدید نیستند و به نظر نمی‌رسد در ماه گذشته تغییر قابل‌توجهی داشته‌اند، انواع مهمی از نتایج ویدیویی گوگل هستند.

(5) پاداش: نتایج TikTok

در نهایت، گوگل شروع به نمایش فرمت خاصی برای ویدیوهای TikTok کرده است، که معمولاً شامل مجموعه ای از پنج ویدیو است که وقتی ماوس را روی آنها می روید، پیش نمایش می شوند. در اینجا نمونه ای از یکی از شخصیت های مورد علاقه من در TikTok آورده شده است:

به طور معمول، اینها توسط جستجوهایی که شامل «TikTok» در پرس و جو هستند، انجام می شود. در حالی که این یک فرمت ویدیویی استاندارد نیست و خارج از TikTok در دسترس نیست، جالب است بد،د که چگونه گوگل در حال آزمایش نتایج ویدیویی غنی از سایر پلتفرم‌ها است.

آیا یوتیوب همچنان تسلط دارد؟

در سال 2020، ما مطالعه‌ای را روی 10000 جستجوی رقابتی Google انجام دادیم که نشان داد YouTube 94٪ از نتایج ویدیوی صفحه اول را در اختیار دارد. آیا این با تغییر فرمت اخیر تغییر کرده است؟ در یک کلام: نه. در بین سه فرمت اصلی ویدیویی که در این پست مورد بحث قرار گرفته‌اند، یوتیوب همچنان 94 درصد از نتایج این مجموعه داده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و فیس‌بوک با 0.8 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. این نتایج تخصصی مانند نتایج TikTo بالا را در نظر نمی گیرد.

این برای شما چه م،ایی دارد؟

اگر نتایج ویدئویی را دنبال می‌کنید و تغییرات عمده‌ای را مشاهده کرده‌اید، توجه داشته باشید که ممکن است ناپدید نشده باشند – به احتمال زیاد به فرمت دیگری تبدیل شده‌اند. این زمان خوبی است که به SERP های خود (در دسکتاپ و موبایل) نگاه کنید و ببینید که درخواست های مورد نظر شما چه نوع فرمت های ویدیویی را نشان می دهند. گوگل نه تنها با فرمت‌های جدید، بلکه با نشانه‌گذاری‌ها و قابلیت‌های جدید مخصوص ویدیو (مانند است،اج متن مستقیماً از موسیقی متن فیلم‌ها و پاد،ت‌ها) را آزمایش می‌کند. می تو،د انتظار داشته باشید که همه اینها تا سال 2023 به تکامل خود ادامه دهند.


منبع: https://moz.com/blog/2022-youtube-video-serp-result-changes