توضیح تبلیغات جستجوی پویا (و نحوه استفاده از آنها)



تبلیغات جستجوی پویا چیست؟

تبلیغات جستجوی پویا (DSA) از محتوای وب سایت شما برای تولید خودکار تبلیغاتی که جستجوهای مرتبط را هدف قرار می دهند، استفاده می کند. گوگل و بینگ هر دو DSA را ارائه می دهند.

آنها می توانند راه بسیار خوبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی باشند که کمپین های جستجوی سنتی شما ممکن است از دست بروند.

با این حال، اگر می خواهید سطح بالایی از کنترل روی نسخه تبلیغاتی خود داشته باشید، آنها بهترین انتخاب نیستند.

این مقاله نحوه عملکرد DSA ها، مزایا و معایب آنها و راه های استفاده از آنها را توضیح می دهد.

تبلیغات جستجوی پویا چگونه کار می کنند؟

کمپین های تبلیغاتی جستجوی پویا سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند، کلمات کلیدی مرتبط با ،ب و کار شما را شناسایی می کنند و به طور خودکار تبلیغاتی برای هدف قرار دادن آنها تولید می کنند.

آنها به طور خودکار کلمات کلیدی را پیدا می کنند که ممکن است با کمپین های جستجوی شما هدف قرار نگیرید. و ،وان من، و صفحه فرود برای هر تبلیغ جستجو.

این می تواند کمپین های شما را مقیاس پذیرتر کند.

در اینجا یک نمونه تبلیغات جستجوی پویا آورده شده است:

تبلیغات جستجوی پویا در گوگل

هر چند یک “اما” وجود دارد.

اگر محتوای سایت شما ساختار ضعیفی دارد – یا اگر کپی اشتباه است یا مشکل ساز است – نباید از این نوع کمپین استفاده کنید.

چرا؟

زیرا کمپین های DSA از آنچه در سایت شما پیدا می کنند استفاده می کنند.

آنها ،اوین و محتوای صفحه شما را می گیرند و با آنها تیتر ایجاد می کنند.

بنابراین، اگر سایت شما به درستی بهینه نشده باشد، احتمالاً تبلیغ شما اشتباه خواهد بود.

بیشتر بد،د چگونه سرفصل ها در DSA کار می کنند و چگونه محتوای سایت خود را بهینه کنید.

توجه داشته باشید: تبلیغات جستجوی پویا بینگ به شما امکان می دهد متن آگهی خود را کنترل کنید. Google Ads فقط به شما امکان می دهد توضیحات خود را سفارشی کنید.

چگونه یک کمپین DSA راه اندازی کنیم

برای اجرای کمپین DSA در گوگل، به Google Ads بروید و روی ” کلیک کنیدجدید پویش

برای اجرای کمپین dsa، کمپین جدیدی را در تبلیغات گوگل انتخاب کنید

ابتدا، هدف خود را انتخاب کنید (مانند «فروش» یا «سرنخ ها»).

سپس نوع کمپین خود را انتخاب کنید. برای تبلیغات جستجوی پویا، روی «جستجو ،

گزینه جستجو را برای تبلیغات جستجوی پویا انتخاب کنید

اکنون، استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید. (درباره بیشتر بیاموزید استراتژی های پیشنهاد در گوگل ادز.)

سپس، «تنظیمات کمپین» خود را خواهید دید.

تمام اطلاعات لازم در مورد کمپین خود را وارد کنید: مکان، زبان ها و بخش های مخاطب.

در پایین، یک “تنظیمات تبلیغات جستجوی پویا” جعبه (اگر آن را نمی بینید، روی ” کلیک کنیدبیشتر تنظیمات“)

دکمه تنظیمات بیشتر

باید دامنه خود را تایپ کنید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دامنه خود را تایپ کنید و زبان را انتخاب کنید

هنگامی که تنظیمات خود را به پایان رساندید، روی « کلیک کنیدبعد

سپس، باید گروه های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. کلیک “ايجاد كردن آگهی گروه

ایجاد گروه تبلیغاتی

حالا «پویا آگهی گروه

گروه تبلیغاتی پویا

توجه داشته باشید: اگر ابزار تبلیغی را نشان می‌دهد و شما نمی‌تو،د این گزینه را پیدا کنید، احتمالاً یک گروه تبلیغاتی استاندارد را مشاهده می‌کنید. آن را حذف کنید و یک گروه تبلیغاتی پویا ایجاد کنید.

اکنون، شما باید گزینه های هدف خود را انتخاب کنید.

گزینه های هدف خود را انتخاب کنید

یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید:

  • صفحات وب خاص: این گزینه بالاترین سطح کنترل را فراهم می کند. شما می تو،د URL های دقیق موجود در کمپین خود را انتخاب کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران را به یک صفحه بهینه سازی شده هدایت می کنید.
  • همه صفحات وب: اگر کل سایت خود را هدف قرار دهید، به یاد داشته باشید که صفحات را حذف کنید بی ربط به کمپین های تبلیغاتی شما (مانند صفحه شرایط و ضوابط شما).
  • دسته بندی ها: فهرستی از دسته‌ها و نمونه‌هایی از تبلیغات جستجوی پویا برای هر کدام (با کلمه کلیدی و صفحه مقصد) دریافت خواهید کرد.
چگونه تبلیغ شما می تواند کار کند

(اگر می خواهید توضیح عمیق تری در مورد اه، تبلیغات پویا داشته باشید، به انتهای مقاله بروید.)

پس از اینکه اه، خود را انتخاب کردید، Google Ads به طور خودکار از نسخه سایت شما برای ایجاد سرفصل استفاده می کند.

شما فقط نیاز به نوشتن توضیحات قانع کننده دارید.

هنگامی که سفارشی ، نسخه تبلیغاتی خود را به پایان رساندید، روی ” کلیک کنیدانجام شده

کپی آگهی خود را سفارشی کنید و انجام شد را فشار دهید

به یاد داشته باشید—شما می تو،د چندین آگهی برای یک دسته ایجاد کنید.

نکته حرفه ای: با ابزار تحقیقات تبلیغاتی Semrush، می تو،د تبلیغات رقبای خود را بررسی کنید تا برای نسخه خود ایده بگیرید. به ابزار Advertising Research بروید، دامنه رقیب خود را تایپ کنید و روی ” کلیک کنیدجستجو ،” سپس، به “کپی تبلیغات” گزارش. تبلیغات رقیب خود را خواهید دید. می‌تو،د فیلترهایی را برای محدود ، نتایج، بررسی صفحات فرود استفاده شده توسط آنها و موارد دیگر اضافه کنید.

مراحل نهایی

اکنون که تبلیغات شما آماده است، روی “کلیک کنید”بعد” و به مرحله نهایی بروید.

شما فقط باید خود را راه اندازی کنید دارایی های، بودجه خود را انتخاب کنید و نامی برای کمپین خود انتخاب کنید.

بررسی کنید که همه چیز درست است و آن را به صورت زنده اجرا کنید.

جوانب مثبت و منفی کمپین های DSA

کمپین های DSA برای افزایش پوشش شما در جستجوی پولی عالی هستند. با این حال، اگر به سطح بالایی از کنترل بر روی نسخه تبلیغاتی خود نیاز دارید یا اگر سایت شما ساختار ضعیفی دارد، آنها گزینه خوبی نیستند.

مزایای تبلیغات جستجوی پویا

اگر کمپین‌های جستجوی شما به حدا،ر رسیده باشد، کمپین‌های DSA از دو طریق می‌توانند به شما کمک کنند:

  1. آنها به شما این امکان را می دهند که دامنه دسترسی خود را فراتر از کلمات کلیدی که در حال حاضر در حساب دارید گسترش دهید
  2. آنها به شما اجازه می دهند کلمات کلیدی جدید را از عبارات جستجویی که وارد می شوند شناسایی کنید

نکته حرفه ای: اگر برای یافتن کلمات کلیدی جدید مشکل دارید، ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush نیز یک راه عالی برای ایده‌های جدید کلمات کلیدی است.

به ابزار جادویی کلمه کلیدی بروید، یک کلمه کلیدی seed را تایپ کنید و روی “کلیک کنید”جستجو ،

لیستی از کلمات کلیدی توصیه شده را که بر اساس موضوع گروه بندی شده اند دریافت خواهید کرد. شما می تو،د حجم کل جستجو، هدف و سایر داده های ارزشمند آن را تجزیه و تحلیل کنید.

ابزار جادوی کلمه کلیدی

درباره ابزار جادویی کلمات کلیدی و هر کاری که می تواند برای شما انجام دهد بیشتر بیاموزید.

معایب تبلیغات جستجوی پویا

دو نقطه ضعف اصلی برای DSA ها وجود دارد. هر دوی آنها از کنترل کمتر تبلیغ‌کننده ناشی می‌شوند.

  1. اگر به درجه بالایی از کنترل روی نسخه تبلیغاتی نیاز دارید، DSA ها می توانند مشکل ساز باشند
  2. تبلیغات پویا دامنه وسیعی دارد که گاهی اوقات می تواند ناکارآمد باشد. مهم است که هدف گذاری خود را اصلاح کنید و موارد استثنا را اضافه کنید.

چگونه کمپین های DSA را هدف قرار دهیم

راه های مختلفی برای هدف قرار دادن کمپین های DSA وجود دارد. بهترین گزینه بستگی به مورد استفاده فردی شما دارد.

1. فقط URL های خاص را هدف قرار دهید

شما لیستی از URL هایی را که می خواهید برای آنها ترافیک ایجاد کنید انتخاب می کنید. گوگل تبلیغات شما را برای جستارهای مرتبط با آن صفحات نشان می دهد.

اگر فقط می خواهید ترافیک را به لیست خاصی از URL ها بیاورید، این گزینه خوبی است.

هدف قرار دادن URL های خاص در شرایط خاص مفید است.

به ،وان مثال، اگر یک وب سایت بزرگ دارید اما فقط می خواهید از DSA برای چند محصول یا خدمات استفاده کنید.

2. هدف قرار دادن دسته های خاص

شما یک یا چند دسته را انتخاب می کنید. موتور جستجو لیستی از پرس و جوهای مرتبط را شناسایی می کند و برای هدف قرار دادن آنها تبلیغات ایجاد می کند.

Google Ads صفحه فرود هر تبلیغ را به طور خودکار انتخاب می کند.

اگر گروه بزرگی از صفحات دارید که می خواهید هدف قرار دهید، این می تواند مفید باشد. در این موارد، راه‌اندازی کمپین‌های شما در طول زمان می‌تواند زمان‌بر و مدیریت آن دشوار باشد.

هدف قرار دادن یک دسته کامل این مشکل را حل می کند.

3. هدف قرار دادن ،اوین یا محتوای خاص صفحه

از نظر فنی، این شامل دو روش مختلف برای هدف (،وان یا محتوا) است. اما هر دو روش عملکرد مشابهی دارند.

شما می تو،د صفحاتی را با یک عبارت خاص در ،وان یا محتوای آنها هدف قرار دهید.

این ابزار آن صفحات را تجزیه و تحلیل می کند و تبلیغات پویا را برای پرس و جوهای مرتبط ارائه می دهد.

اگر می خواهید کمپین شما دقیق تر باشد، این کار مفید است.

4. لایه بندی اه، اضافی

اگر در مورد آزمایش DSA ها مردد هستید، یا اگر DSA ها را آزمایش کرده اید و احساس می کنید که هدف گذاری بسیار گسترده است، همیشه می تو،د مخاطبان را به ،وان “هدف گیری” (به جای “مشاهده”) قرار دهید.

این به شما امکان می دهد تا کاربر، که تبلیغات شما را می بینند، واجد شرایط بهتری باشند.

به ،وان مثال، می تو،د تبلیغات خود را به مخاطب، که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند نشان دهید.

برای انجام این کار، به تنظیمات کمپین خود بروید، روی ” کلیک کنیدحضار بخش ها“، و سپس ” را انتخاب کنیدهدف گذاری

گزینه هدف گذاری در تنظیمات کمپین

اضافه ، موارد استثنای DSA

اگر صفحاتی وجود دارد که نمی خواهید در کمپین خود وارد کنید، اضافه ، موارد استثنا بسیار مهم است.

برای مثال وبلاگ شما. ممکن است ترجیح دهید ترافیک ارگ،ک را به آن بیاورید (نه ترافیک پولی).

(البته این واقعاً به اه، شما بستگی دارد. برای برخی از تبلیغ کنندگان، مانند ناشران، ممکن است منطقی باشد که ترافیک را به وبلاگ هدایت کنند.)

همچنین می‌تو،د گزارش URL را در طول زمان نظارت کنید تا ببینید هر URL چگونه عمل می‌کند.

سپس، اگر مشاهده کردید که URL هایی که قصد تبلیغ آن را نداشتید ظاهر می شوند، می تو،د موارد استثنا را اضافه کنید.

اضافه ، کلمات کلیدی منفی

DSA ها می توانند برخی از شرایط نامربوط را به همراه داشته باشند که معمولاً ممکن است برای آنها پیشنهاد نکنید.

به شدت توصیه می شود که کمپین DSA خود را با انتقال کلمات کلیدی منفی موجود از سایر کمپین های خود شروع کنید.

گزارش عبارات جستجو پس از راه اندازی را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که در صورت ،وم کلمات کلیدی منفی را اضافه می کنید.

از کمپین های PPC خود بیشترین بهره را ببرید

اگر می‌خواهید کمپین‌های جستجوی پولی خود را افزایش دهید، تبلیغات جستجوی پویا گزینه خوبی هستند.

اما در اینجا متوقف نشوید. اگر به دنبال ،ب اطلاعات بیشتر در مورد کمپین های PPC هستید، این منابع را بررسی کنید:

دوره اصول PPC [Free video course on Semrush Academy]


منبع: https://www.semrush.com/blog/dynamic-search-ads