تولید محتوای متنی، گرافیکی و سئو سئو محتوا-جان مولر


قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده ­روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید. عنوان شما مانند درب ورودی مقاله شماست که هرچه بهتر انتخاب شود عامل جذب کننده خیلی بهتری برای مخاطب شما خواهد بود. البته باید توجه کنید که این عنوان هم باید مخاطب را کنجکاو کند و هم تا حدودی از محتویات درون صفحه مطلع شود.

  • این ابزارها فقط کلمه کلیدی اصلی یا نهایت 5 تا عبارات مشابه به کلمه اصلی را نشان می دهند.
  • به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.
  • توضیحات متای شما قرار است اطلاعاتی را درباره محتوای مطلب وبلاگ به موتورهای جستجو و خواننده‌ها ارائه کند.
  • اگر دارای وب سایت وردپرسی هستید آیا می دانید چگونه کلیدواژه ها و توضیحات متا…
  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.

اسکیماهای متنوعی برای مطالب، ویدئوها، پادکست ها، محصولات، دستور تهیه غذا، نقدها و دیگر انواع محتوا وجود دارد. کلمات کلیدی بلند می توانند در عنوان زیرشاخه ها مورد استفاده قرار گیرند. این کار درسته؟ یک مقاله برای کیورد برنامه ریزی تعاملی بنویسم و برای رتبه اون تلاش کنم و در اون مقاله لینک بدم به خدمت مون تا از اونجا بفروشیم.

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

از لیست کشویی و لینک های لنگری برای تیترهای داخل مقاله استفاده کنید. با اینکار می توانید مخاطب را دقیقا به همان قسمتی از محتوا که نیاز دارد ارجاع می دهید. با کلیک روی عنوان آن مستقیما به همان بخش از صفحه ارجاع داده می شود. در کنار لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات گاهی اوقات لینک دادن به صفحاتی که خارج از سایت شما هستند هم لازم است. البته لینک دادن به خارج سایت معمولا در مقالات سایت اتفاق می افتد.

مرحله 11# : برای سئو محتوا ساختار سایت را بهینه کنید

مطمئن شوید که صفحه بنیادی و صفحات فرعی مرتبط با آن، همگی در جاهای مناسب به یکدیگر لینک شده باشند. هدف این است که شکاف‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را با محتوای معتبر، مرتبط و با کیفیت پر کنید. در اینجا منظور از شکاف، هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شده‌اند، اما در محتوای شما موجود نیست. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. با انتشار یک راهنمای طولانی در سایت، نباید انتظار افزایش فالوور در اینستاگرام را داشته باشید. یک ویدیوی جذاب و آموزشی قطعا بر افزایش تعداد دنبال کنندگانتان در اینستاگرام تاثیر بیشتری می‌گذارد.

بناربراین پست ها را از طریق هر کانال و مخاطبی که دارید تبلیغ کنید – هرچند اندک. برای مثال می توانید ایمیلی را برای کسانی که فکر می کنید به موضوع بلاگ پست شما علاقه دارند بفرستید. صفحاتی که روی کوئری های عمومی تمرکز دارند باید در بالای هرم شما قرار داشته باشند. از متا دیسکریپشن ها برای خلاصه و جمع بندی کردن پست خود استفاده کنید. اما در حال حاضر باید محتوای شما با “Search Intent” هم مطابقت داشته باشد.

بسیاری از مواقع شاید مخاطب حتی تمامی مطالب شما را هم نخواند و تنها به خواندن تیترهای میانی بسنده کند پس باید آنقدر گیرا باشد که حتی در آن صورت هم حرفی برای گفتن داشته باشد. نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی و همینطور از شماره‌ گذاری و لیست بندی ها تا جای ممکن در آن استفاده شده باشد، تا به کمک آن بتوانید محتوای خود را برجسته و قوی نشان دهید. در انتخاب این عنوان مناسب بهتر است تا از یک الی دو تا از کلید واژه های تان استفاده کنید و آن را هم در ابتدای عنوان خودتان جا دهید. چون همانطور که گفتم عنوان شما اولین چیزی است که توسط هر دو هدف شما یعنی مخاطب و گوگل دیده و بررسی خواهد شد.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ (کامل‌ترین راهنمای موجود)

اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند. این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند. باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند. البته یادتان باشد وقتی محصولات این دسته‌ زیاد شد، حتما تگ نوایندکس را بردارید و صفحه دسته‌بندی محصول را روی یک کلمه کلیدی هدف‌گذاری کنید.