جستجوی گوگل یک سیستم رتبه بندی مرجع موضوعی دارد



لوگوی گوگل ربات خواندن رو،مه پارک نیمکت

گوگل a پست جدید وبلاگ در مورد یک سیستم رتبه بندی قدیمی که قبلاً در مورد آن صحبت نکرده بود و آن را “مرجع موضوع” نامید. در ابتدا، همه فکر می‌،د گوگل یک به‌روزرس، الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی جدید را اعلام می‌کند، اما نه، دنی سالیوان از گوگل در توییتر توضیح داد و گفت: “این سیستم جدیدی نیست که به تازگی راه اندازی شده است.”

دنی افزود که “ما چندین سال از آن استفاده کرده ایم.” این “پست بخشی از تلاش های منظم ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رتبه بندی است.”

بنابراین گوگل این سیستم رتبه‌بندی را به نام «مرجع موضوع» دارد که هدف آن «عرضه محتوای مرتبط، خبره و آگاه در جستجو و اخبار Google» است. گوگل گفت که مرجع موضوع “کمک می کند تا مشخص شود که کدام منابع خبره در زمینه های موضوعی خاص، مانند سلامت، سیاست یا امور مالی، برای پرس و جوی خبری افراد مفید هستند.”

سپس گوگل توضیح داد که چگونه کار می کند و گوگل با این سیستم رتبه بندی جستجو به دنبال چه چیزی است:

  • چقدر یک منبع برای یک موضوع یا مکان قابل توجه است: سیستم های Google انتشاراتی را که به نظر می رسد مخصوصاً با موضوعات یا مکان ها مرتبط هستند، درک می کنند. گوگل نوشت: «به ،وان مثال، آنها می توانند بگویند افرادی که به دنبال اخبار فوتبال دبیرستان نشویل هستند، اغلب برای پوشش محلی به نشریه ای مانند تنسی مراجعه می کنند.
  • نفوذ و گزارش اصلی: سیستم Google به چگونگی گزارش اصلی نگاه می کند، مثالی که Gogoel گفت این است که ناشری که برای اولین بار داست، را منتشر کرده است و توسط ناشران دیگر مورد استناد قرار می گیرد تا بفهمد چگونه یک نشریه در یک موضوع تأثیرگذار و معتبر است.
  • شهرت منبع: سیستم Google همچنین به تاریخچه منبع گزارش با کیفیت بالا یا توصیه‌های منابع متخصص، مانند انجمن‌های حرفه‌ای، نگاه می‌کند. برای مثال، سابقه یک نشریه در انجام گزارش‌های اصلی یا جوایز رو،مه‌نگاری آن‌ها شواهدی قوی از شهرت مثبت برای وب‌سایت‌های خبری است.» گوگل توضیح داد.

من آنچه را که گوگل نوشته است در مورد آنچه ناشران باید در مورد رتبه بندی خوب با این سیستم فکر کنند، دوست دارم. گوگل نوشت: «ناشر، که به دنبال موفقیت با موضوع مرجع هستند، باید دقیقاً همان کاری را انجام دهند که انتشاراتشان معمولاً انجام می‌دهند: پوشش عالی در مورد حوزه‌ها و موضوعاتی که به خوبی می‌دانند ارائه دهند. چنین کارهایی طبیعتاً باید با آنچه که سیستم مرجع موضوعی ما اندازه‌گیری می‌کند و با راهنمایی‌های کلی ما هماهنگ باشد. در مورد ایجاد محتوای مفید و برای مردم.”

این من را به یاد سامانه خبری محلی که “برای شناسایی و آشکارسازی منابع محلی اخبار هر زمان که مرتبط باشد، مانند ویژگی‌های “داستان‌های برتر” و “اخبار محلی” Google کار می‌کند.”

و بله، همه اینها چیزهایی است که گوگل برای مدتی موعظه کرده است و بیشتر سئوکاران سعی می کنند مشتریان خود را به هر حال به دست آورند.

برای اضافه ، کمی بیشتر، این سیستم جدیدی نیست که به تازگی راه اندازی شده است. ما چندین سال است که از آن استفاده می کنیم. پست امروز ما بخشی از تلاش های منظم ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رتبه بندی است.

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2023

این باید به زودی به صفحه سیستم های رتبه بندی گوگل اضافه شود:

در آینده نزدیک خواهد بود. آن صفحه به صورت دوره ای به روز می شود.

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2023

بنابراین این جدید است، اما جدید نیست – متوجه شدید؟

بحث انجمن در توییتر.




منبع: https://www.seroundtable.com/google-search-news-topic-aut،rity-ranking-system-35438.html