خطاهای رایج rel=”canonical” در SEO ویدئو • Yoast



آیا دو صفحه در سایت خود دارید که عملاً ی،ان هستند اما برای کارکرد سایت شما ضروری هستند؟ و آیا نیاز به ایند، شدن یکی از آنها در جستجوی گوگل دارید؟ سپس باید از تگ rel=”canonical” استفاده کنید. این یک ابزار مفید در هر زرادخانه SEO است. اما کجا می تو،د بر،ب را پیدا کنید؟ در صفحه تکراری قرار دارد و به نسخه ای که می خواهید ایند، شود اشاره می کند. به عبارت دیگر: به گوگل و سایر ،نده های موتورهای جستجو می گوید که این نسخه “متعارف” است.

در بازاریابی ویدئویی، پیاده سازی های فنی رایجی وجود دارد که نیاز به استفاده خاص از تگ rel=”canonical” دارد. مثلا برای جلوگیری از ایند، شدن صفحات تکراری و بی کیفیت. همچنین روش‌های رایج بسیاری از افزونه‌ها و ابزارها برای پیاده‌سازی rel=”canonical” وجود دارد که می‌تواند سئوی ویدیو را مختل کند.

در این پست، ما اشتباهات رایجی که معمولاً با rel=”canonical” برای سئوی ویدئو انجام می‌شود را بررسی می‌کنیم. و ما نحوه اجتناب از آنها را توضیح خواهیم داد!

هنگامی که ویدیوهای خود میزبان از یک پخش کننده سفارشی و CDN استفاده می کنند، بسیار معمول است که ویدیوها را به ،وان یک فایل رسانه ای محصور شده در یک صفحه خالی در غیر این صورت جاسازی کنید. سپس یک پخش کننده ویدیو می تواند فایل ها را از طریق iframe یا جاوا اسکریپت ارجاع دهد. این صفحات اغلب در یک زیر شاخه یا زیر دامنه زندگی می کنند، به ،وان مثال videos.example.com/video-5.html. آنها معمولاً هیچ هدف کاربردی برای کاربران ندارند، به جز ارائه مک، که پخش‌کننده‌های ویدیو می‌توانند فایل‌های ویدیویی را از آن بیابند و از آن خارج کنند.

از آنجا که هدف این صفحات فنی است و اغلب به آنها پیوند داده نمی شود (فراتر از نمونه هایی در کد پخش کننده ویدیو)، صفحات تکراری واقعی هستند. این بدان م،است که من، نیست آنها را در معرض شاخص قرار دهیم. با این حال، صفحات باید قابل ،یدن باشند. در غیر این صورت، Googlebot Video نمی‌تواند فایل‌های ویدیویی را پیدا کند و ویدیوها را فهرست‌بندی کند.

بنابراین بهترین راه حل پیاده سازی rel=”canonical” است. این باعث می‌شود صفحات شما قابل ،یدن باشند، در حالی که به گوگل می‌گویند آن‌ها را ایند، نکند. در عوض، Google آنها را به ،وان دارایی های فرعی برای صفحه اصلی که ویدیوها در آن ارائه می شوند، مشاهده می کند. این می تواند به این م،ی باشد که شما باید قو،ن rel=”canonical” خود ارجاع پیش فرض را تنظیم کنید، بنابراین این صفحات جدا شده به طور پیش فرض شامل تگ های متعارف خود مرجع هستند.

راه حل: از rel=”canonical” استفاده کنید تا صفحات ویدئوی ایزوله شده را به صفحاتی که در اصل در آنها تعبیه شده اند اشاره کنید.

هنگام فهرست‌بندی ویدیوها، گوگل یک ویدیو را به‌،وان فرزند یک صفحه در نظر می‌گیرد نه یک دارایی فردی با URL متمایز خود، همانطور که با فایل‌های تصویری انجام می‌دهد. این ی،ی چی؟ این بدان م،ی است که در حال حاضر تکرار در سطح ویدیو مورد توجه خاصی برای Googlebot نیست. حتی اگر یک ویدیو را در دو صفحه قرار دهید و داده‌های ساختاریافته را پیاده‌سازی کنید تا Googlebot بتواند ویدیوها را پیدا کرده و فهرست‌بندی کند، Google به خودی خود آنها را یک ویدیو نمی‌داند.

توجه: این بدان م،ا نیست که می‌تو،د همان ویدیو را در صفحاتی که دوست دارید بدون هیچ عواقبی منتشر کنید. اگر صفحات در غیر این صورت بسیار شبیه هستند، کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهند، و ،اوین ویدیویی و تصاویر کوچک ی،، دارند، این امر همچنان می تواند باعث سردرگمی و رتبه بندی آدم خواری شود. با این حال، این مشکل در سطح صفحه به جای سطح ویدیو خواهد بود.

در آینده، ممکن است ابزاری برای نشان دادن تکراری بودن در سطح دارایی رسانه ای پدیدار شود. با این حال، در حال حاضر، بهترین راه حل این است که اطمینان حاصل کنید که هر صفحه ای که ایجاد می کنید، علاوه بر دارایی های تکراری، حاوی محتوای منحصر به فرد باشد. و به گوگل اعتماد کنید که بداند کدام صفحه برای هر پرس و جوی داده شده برای رتبه بندی من، تر است.

راه حل: از rel=”canonical” استفاده نکنید. فقط مطمئن شوید که هر صفحه دارای کپی منحصر به فرد و سایر رسانه های منحصر به فرد است.

اگر لازم باشد از یک ویدیو چندین بار استفاده کنید چه؟

به ،وان مثال، اگر می خواهید از آن در یک صفحه راهنما و یک پست وبلاگ استفاده کنید. مطمئن باشید، همچنان می تو،د این کار را بدون نگر، از تکرار انجام دهید. با این حال، برخی افراد هنوز احساس می کنند که باید از rel=”canonical” برای نشان دادن این تکرار استفاده کنید. دلیل آنها؟ ویدیوها ی،ان هستند، بنابراین برای رتبه بندی یکی از صفحات باید من، تر از دیگری باشد. اگرچه این درست نیست. از آنجایی که rel=”canonical” فقط در سطح صفحه عمل می کند تا سطح دارایی رسانه، استفاده نادرست از پروتکل است.

اگر می خواهید به مرورگر شرط کنید که یک ویدیو را در یک نقطه خاص (به جای شروع) شروع کند، احتمالاً از پارامترهای URL استفاده می کنید. به ،وان مثال، ویدیوهای YouTube با پارامتر “?t=” و ویدئوهای Wistia با “?wtime=” کار می کنند.

پارامترهای URL یک ویژگی واقعا مفید هستند. اما آنها می توانند به ویژه برای SEO ویدیو مفید باشند، زیرا به شما امکان می دهند URL هایی را برای استفاده در آن ایجاد کنید کلیپ طرحواره در ،یب با Video Object. این به ،ه خود به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما برای “لحظه های کلیدی” در جستجوی گوگل ایند، می شوند و در نتیجه توجه و فضای بیشتری را در صفحات نتایج برای هر درخواست داده شده اشغال می کنند.

با این حال، اگر از پارامترهای URL مانند این استفاده می کنید، از نظر فنی صفحات تکراری برای هر “کلیپ” ایجاد می کنید. چیزی که گوگل همیشه نمی تواند فرض کند باید به صورت پیش فرض در ریشه صفحه باشد. بنابراین باید قو،نی را پیاده سازی کنید که اطمینان حاصل کنند که هر URL با استفاده از پارامتر پرس و جو که قو،ن ویدیو را مشخص می کند، به طور خودکار بدون این پارامتر پرس و جو (معمولاً URL ریشه) به صفحه متعارف می شود.

راه حل: اطمینان حاصل کنید که قو،ن متعارف به طور خودکار یک بر،ب برای URL های دارای پارامتر مهر زم، اضافه می کنند. آن را به تغییر URL بدون این پارامتر نشان دهید.

آیا لایت با، یا گا،ی ویدیویی در سایت خود دارید؟ اگر چنین است، پس به احتمال زیاد از افزونه های ویدیویی یا کدهای جاسازی شده استفاده می کنید که از پارامترهای پرس و جو یا هش برای نشان دادن تنوع URL استفاده می کنند.

در چنین مواردی، پخش‌کننده ویدیو تا زم، که جاوا اسکریپت راه‌اندازی نشود، بارگیری نمی‌شود، که با URL سازگار نشان داده می‌شود. برای اینکه Googlebot بتواند این ویدیوهای جاسازی شده را پیدا، رندر و فهرست بندی کند، خود تغییرات URL باید قابل ،یدن و فهرست بندی باشند. این ممکن است با توصیه‌هایی که قبلاً داده‌ایم متناقض به نظر برسد. اما یک تفاوت اساسی بین این دو موقعیت وجود دارد: تغییر در محتوای صفحه، که با عملکرد جاوا اسکریپت رخ می دهد.

شما باید این نوع صفحات را ایجاد کنید که به صورت پویا تولید می شوند، مانند صفحات ایجاد شده از طریق کانال های Wistia، برای ،نده های موتورهای جستجو در دسترس است. با این حال، توصیه می کنیم از تگ های noindex یا rel=”canonical” استفاده نکنید. این بدان م،ی است که شما باید قو،ن متعارف خودکار را به دقت در نظر بگیرید. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که هر پارامتری که استفاده می‌کنید به‌طور خودکار با پارامترهای مهر زم،، یا پارامترهای ردیابی که توسط سایر پلتفرم‌های تحلیلی پیاده‌سازی می‌شوند، گروه‌بندی نمی‌شوند. اینها باید به طور خودکار متعارف شوند.

راه حل: بر،ب های متعارف را به این صفحات اضافه نکنید.

به طور خلاصه

تگ rel=”canonical” می تواند ابزار مفیدی در زرادخانه سئو سایت شما باشد. “URL متعارف” یا نسخه “ترجیح” یک صفحه وب را مشخص می کند. این بدان م،است که می تو،د از هدایت گوگل به سمت محتوای تکراری خودداری کنید. بنابراین اگر از تگ rel=”canonical” به درستی استفاده کنید، سئو سایت شما را بهبود می بخشد. عالیه، درسته؟ به همین دلیل است که خوب است بد،د اشتباهات رایج در هنگام استفاده از این کار چیست و چگونه آنها را اصلاح کنید.

بیشتر بخو،د: نحوه استفاده از گزارش نمایه سازی ویدیوی جدید در کنسول جستجوی گوگل »

فیل ناتینگهام

فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.

آواتار فیل ناتینگهام


منبع: https://yoast.com/common-relcanonical-errors-in-video-seo/