درس های آموخته شده از تست های SEO که “برنده” نشدند – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

ما دوست داریم در مورد برنده شدن در تست‌های سئو صحبت کنیم، مانند موارد فوق‌العاده‌ای که در آن تست A/B را اجرا می‌کنید و تاثیر مثبتی می‌بینید. با این حال، در ،مت امروز، ویل در مورد تست‌های بازنده بحث می‌کند: آزمایش‌هایی که نتایج منفی دارند – یا بدون نتیجه – که نمی‌تو،د تاثیرشان را ثابت کنید.

این نتایج آزمون در واقع جایی است که احتمالاً می تو،د با ارزش ترین بینش ها را بیابید.

اینفوگرافیک به تشریح آموخته های حاصل از تست های سئو که برنده نشدند

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz. نام من ویل کریچلو است. من بنیانگذار و مدیر عامل شرکت هستم جستجوی خلبان. ما تعداد زیادی تست سئو را اجرا می‌کنیم، و اگر قبلاً یا در یک صحنه بزرگ‌تر من را دیده‌اید که در یکی از این‌ها صحبت می‌کنم، احتمالاً شنیده‌اید که درباره بسیاری از تست‌های برنده صحبت می‌کنم، آن موقعیت‌های خوبی که در آن شما یک A/B اجرا می‌کنید. تست کنید و روحیه بگیرید و جشن بگیرید. امروز قرار است در مورد از دست دادن تست ها صحبت کنیم. بنابراین اینها می‌توانند تغییرات منفی یا بی‌اثر باشند، تغییراتی که در آن‌ها نمی‌تو،د تأثیری را در هر دو جهت ثابت کنید.

بنابراین این اساساً آن موقعیتی است که در آن بینشی پیدا می کنید. ممکن است تحقیق کلمات کلیدی باشد. ممکن است از ممیزی فنی سایت باشد، هر چه که باشد. شما یک نظریه دارید. شما یک فرضیه یا چیزی دارید که قرار است به نفع وب سایت شما باشد. در نتیجه تغییر را اجرا می کنید و روی صورت خود می افتید. شما به طرز شگفت انگیزی ش،ت می خورید، و داده های نتیجه آزمایش شما کمی شبیه این به نظر می رسد.

در حال حاضر، این در واقع یک مورد کاملا اغراق آمیز است. بسیاری از ،ابی‌هایی که می‌بینیم 2-٪، -3٪ یا فقط خط صاف هستند، و آنهایی از نوع -2٪ و -3٪ می‌توانند بدون آزمایش‌های علمی کنترل‌شده، که تمرکز ما بر آن است، واقعاً سخت باشد. زمان زیادی را در وب سایت های واقعا بزرگ می گذر،م. آنها واقعاً می توانند جمع شوند. اگر به طور مداوم این تغییرات کوچک منفی را در طول سال اعمال می کنید، واقعاً می تواند برنامه سئوی شما را به طور کلی سخت کند. اما آنها می توانند گم شوند. شما این تغییر را اجرا می کنید و می تواند در سر و صدا، فصلی بودن، سایر تغییرات در سراسر سایت، به روز رس، الگوریتم های گوگل، چیزهایی که رقبای شما از آن استفاده می کنند گم شود. این چیزی است که ما سعی می کنیم آن را تشخیص دهیم و از آن اجتناب کنیم.

چه چیزی می تو،د یاد بگیرید؟

بنابراین چه چیزی می تو،م از از دست دادن تست ها بیاموزیم و چه زم، می توانند برای ما به ،وان یک تجارت مفید باشند؟ خوب، یکی از مزایای غیرقابل تصور، کاهش ت، است که ممکن است از تیم مهندسی خود بخواهید. اگر همه این ایده‌ها را دارید و قبلاً از تیم خود می‌خواهید همه آن‌ها را بسازند، اما اگر آزمایش‌هایی را انجام دهید و متوجه شدید که برخی از ایده‌های شما منفی بوده‌اند، برخی از آنها بی‌اثر بوده و به نفع شما نیستند. اکنون فقط از تیم مهندسی و محصولات خود می‌خواهید محصولاتی را حفظ کنند که تأثیر مثبتی بر سئو دارند. ما شاهد کاهش 80 درصدی بلیط های SEO برای مهندسی بوده ایم. بنابراین این یک مورد تجاری است.

اما، البته، گاهی اوقات آزمایش‌های شما به این شکل به نظر می‌رسند، و بنابراین در واقع مورد تجاری در مورد اجتناب از این تأثیرات منفی بر وب سایت شما است.

نمونه های تاکتیکی

بنابراین من چند مثال تاکتیکی دارم که فکر می‌کردم خوب است از آن‌ها استفاده کنم که ممکن است در موقعیت‌های شما نیز مفید باشد.

مورد اول حذف متن سئو است. بنابراین موارد زیادی را دیده‌ایم که مثلاً به یک صفحه دسته‌بندی در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک فکر کنید. شما یک دسته لیست محصول دارید، و سپس جایی در پایین صفحه، کمی کپی وجود دارد. شاید در یک div، seo_text باشد. شاید یک فونت واقعا کوچک، خا،تری، نه دقیقاً سفید روی پس‌زمینه سفید، اما واضح است که برای چشم انسان طراحی نشده است. ما آزمایش‌هایی را انجام داده‌ایم که در آن موقعیت‌هایی مانند آن، با متن بسیار کم کیفیت در صفحات دسته‌بندی داشتیم. ما حذف آن را آزمایش کردیم و در واقع شاهد کاهش قابل توجه آماری در دید ارگ،ک بودیم، که مایه شرمساری است، زیرا می د،م که این متن با کیفیت بالا نیست، می د،م جایی که گوگل می خواهد ما نیست، و با این حال حذف آن یک مشکل بود. ایده بد.

یکی از چیزهایی که می تو،م از آن بیاموزیم این است که بگوییم اولاً بچه را با آب حمام بیرون نیندازید. شما نمی تو،د فقط به روابط عمومی گوگل و همه این چیزها واکنش نشان دهید و بگویید: “خوب، بهترین شیوه ها این را می گوید. بیایید این کار را فوراً انجام دهیم.” شما نمی تو،د بدون آزمایش این کار را انجام دهید زیرا ممکن است به وب سایت خود آسیب بزنید. اما به مسیری برای بهبود بالقوه آینده اشاره می کند، زیرا اگر داشتن متن وحشتناک بهتر از بی متنی باشد، داشتن متن خوب ممکن است حتی بهتر باشد. بنابراین یکی از چیزهایی که در آزمون باخت از آن سود می‌برید این است که می‌تو،د یاد بگیرید، و بنابراین می‌تو،د به برخی از بینش‌هایی که ممکن است در آینده برای شما مثبت باشد، راهنمایی کنید.

مثال دیگری که در اینجا برای شما آورده ام، ممکن است از خود بپرسید که این چیست، و هنر نقطه قوت من نیست. این یک تخم مرغ عید پاک است. به من اعتماد کنید، این یک تخم مرغ عید پاک است. نمونه‌ای از یک وب‌سایت را دیدیم که در سراسر اروپا کار می‌کرد، چندین وب‌سایت کشور/منطقه مختلف، در حال آزمایش اضافه ، پیشنهادهای فصلی. بنابراین در این مورد، در مورد سفر عید پاک، تعطیلات عید پاک، پروازهای عید پاک، از این قبیل چیزها بود. تحقیقات کلیدواژه نشان می‌داد که تقاضا برای این کار وجود دارد، که مخاطبان به این شکل جستجو می‌کنند، اما افزودن آن پیشنهادات به صفحه منفی بود و این بسیار تعجب‌آور بود. چیزی که معلوم شد اینجا اتفاق می افتد این بود که کیفیت آن صفحه را برای چیزهایی که نان و کره آن صفحات فرود بودند کاهش می داد. بنابراین، بله، برای برخی از جستجوهای مرتبط با نوع سفر عید پاک، رتبه بهتری داشت، اما برای حجم عمده ترافیک سفرها به نام شهر یا هر چیز دیگری که ممکن است باشد، بدتر بود، و تأثیر خالص منفی بود. این چیزی است که فقط با جستجو می تو،د آن را دریافت کنید.

بنابراین امیدوارم از این سفر کوچک در از دست دادن تست های سئو و آنچه می تو،م از آنها بیاموزیم لذت برده باشید. نام من ویل کریچلو است. من در SearchPilot هستم. می تو،د من را در توییتر، @willcritchlow پیدا کنید. به زودی منتظر گفتگو با شما هستم. مراقب باش.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/lessons-learned-from-failed-seo-tests-whiteboard-friday