راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر-جان مولر


پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. در این مقاله نقشه سایت و اهمیت آن و همچنین شیوه ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی را توضیح دادیم.

  • ممنون، کل ادرس و که داد من کپی کردم تو قسمت سایت مپ، زد با موفقیت انجام شد، اما در قسمت status سایت مپ سرچ کنسول زده couldn’t fetch.
  • مثلا اگر شما 2000 تا صفحه داشتید و فقط 1500 تا از آن ها ایندکس شده بودند در هیچ قسمت از وبمستر شما آیتمی با عنوان “صفحات ایراد دار” نمی دیدید.
  • سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.
  • اطلاعاتی در مورد بازه زمانی تغییرات هر کدام از صفحات وب سایت در این پرچسب قرار میگیرد.

نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. در قسمت مربوطه آدرس فایل نقشه سایت خود را وارد کنید، سپس روی دکمه submit کلیک کنید. با این روش نقشه سایت شما در سرچ کنسول گوگل ثبت می‌شود؛ در نتیجه از طریق گوگل قابل بررسی خواهد بود. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید.

معرفی نقشه سایت به گوگل | آموزش ثبت سایت مپ گوگل

در زیر یک نمونه از فایل‌های XML برای شما آورده شده تا با آن آشنا شوید. در صفحه بعدی، از شما خواسته می شود جزئیات وب سایت خود را از جمله URL نقشه سایت وارد کنید. با این حال، برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند آن را پیدا کنند، توصیه می کنیم سایت مپ را به صورت دستی ارسال کنید. این بهترین افزونه SEO وردپرس در بازار است که به شما مجموعه ای جامع از ابزارها را جهت بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو به شما ارائه می دهد. ساده ترین راه برای ایجاد نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می باشد.

منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید. فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها. به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند.

قیمت طراحی سایت با وردپرس

درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. سایت مپ در واقع یک فایل شامل محتواهای مهم سایت است، پسوند این فایل XML می‌باشد.

فایل XML یا نقشه سایت

نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.

اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. All in One SEO تنها افزونه‌ایست که به شما اجازه افزودن صفحات خارجی مانند موارد بالا را به سایت مپ سایت وردپرس می‌دهد. برای این منظور به بخش Additional Pages بروید و آن را فعال کنید. در این قسمت قادرید که هر صفحه سفارشی را در سایت مپ خود بگنجانید. و هنگامی‌که URL ها را موردبررسی قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم که صفحاتی هستند که از ابتدا نیازی به ایندکس‌ها وجود نداشت.

برای شروع کافی است به انتهای آدرس URL سایت، عبارت “wp-sitemap.xml” را اضافه کنید. این قابلیت جدید وردپرس برای آن است که کلیه سایت‌های وردپرسی حتماً از مزایای سایت مپ‌های XML برخوردار شوند. البته اصلاح این سایت مپ (افزودن یا حذف موارد مختلف از آن) کار چندان ساده‌ای نیست. خوشبختانه در اکثر افزونه‌های سئوی وردپرس، قابلیت اصلاح سایت مپ وجود دارد.

این اطلاعات شامل تعداد لینک هایی است که گوگل در نقشه سایت شما پیدا کرده است. از اینجا می توانید به صورت دستی صفحات را به نقشه سایت XML خود اضافه کنید. این در صورتی مفید است که وب سایت شما دارای صفحات HTML ساکن باشد که توسط WordPress CMS ایجاد نشده اند. نقشه های سایت برای ایجاد یک وبلاگ یا ایجاد یک وب سایت جدید بسیار مفید هستند، زیرا اکثر وب سایت های جدید هیچ لینکی ندارند. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به سختی بتوانند آن ها را کشف کنند.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. تقریبا غیرممکن است که بتوانید تمام لینک‌ها و ربات‌ها را در یک وبسایت بزرگ به روز نگه دارید و نقشه سایت را نیز منطبق با کار سایت آپدیت کنید. در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند.