راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-جان مولر


اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید. همچنین crawler های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل برای پیدا کردن صفحات سایت نیازی به دنبال کردن لینک های داخلی سایت ندارند. در صورت مشاهده‌ی چنین صفحه‌ای، باید برچسب noindex را از آن حذف کنید و مجددا در نقشه سایت ثبت کنید.

  • صفحاتی که منجر به ایجاد محتوای تکراری می شوند را خارج کنید، در وردپرس صفحات بایگانی، برچسب ها و نویسندگان گزینه مناسبی برای اینکار هستند.
  • این سایت مپ به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا پست‌های شما را همراه با کاور ویدئو در نتایج جستجوی ویدئویی خود نمایش دهد.
  • افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است.
  • پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد.
  • اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
  • فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است.

با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. اگرچه مکان خاصی را در صفحات نتایج موتور جستجو تضمین نمی کند، اما تمام محتویات صفحه وب شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار می دهد. و این به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند که وب سایت شما را خزنده کنند و به طور بالقوه شانس شما را برای رتبه بندی در SERP ها افزایش دهند. افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده. اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید. اگر در ساخت سایت مپ تازه‌کار هستید، ابدا نگران نباشید؛ چون تنظیمات پیشفرض این افزونه کلیه موارد را برای سایت‌های مختلف، وبلاگ‌ها و فروشگا‌ه‌های آنلاین لحاظ می‌کند.

طراحی سایت فروش فایل

سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد. استفاده از سایت مپ در وب سایت باعث میشود تا سرعت ایندکس وب سایت های بزرگی که از محتواهای زیادی برخوردار هستند با سرعت بالایی انجام شود. بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید.

انجام سئو برای سایت

زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این قابلیت به موتورهای جستجوی گوگل خواهد گفت که شما از چه محتوایی درو ب سایتتان استفاده کرده اید و این محتواها در چه زمینه ای میباشد. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند. سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه. هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید.

در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود. اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود.

به صلاح نیست دو افزونه Yoast و Google XML Sitemaps با هم نصب باشه. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم. از این فرم می‌توانید برای ورود و یا ثبت نام در مجله کاپریلا استفاده کنید.