راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-جان مولر


علت این است که بیشتر پلتفرم ها یک نقشه سایت پیش فرض دارند که به صورت خودکار ایجاد شده است. آن ها با فرمت XML تحویل داده می شوند و معمولا در مسیر نسبی /sitemap.xml یافت می شوند. دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد.

  • اگر از Yoast استفاده نمی کنید، افزونه های دیگری در وردپرس برای این منظور وجود دارند.
  • حتی اگر شما در سایتتان فروشگاه داشته باشید برای آن نیز sitemap مربوطه را خواهد ساخت.
  • در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند.

بعداً در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای ساخت سایت مپ، استفاده از افزونه یواست است. افزونه‌ای که می‌توان از آن برای بهینه‌سازی صفحات نیز استفاده کرد.

جمع بندی

البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است. با کلیک بر مشاهده نقشه سایت، می توانید لیست صفحات را مشاهده کنید. هر وب سایتی چه گوچک باشد و یا بزرگ نیاز دارد که گوگل صفحات مهم آن را پیدا کند و از آخرین به روزرسانی های آن مطلع شود. البته باتوجه به امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار میگیرد زیاد نیازی به استفاده از این نوع نقشه سایت نمی باشد.

طراحی سایت فروش فایل

در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید. در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد.

حتی در صورتیکه لینک سازی داخلی اشتباه انجام شده باشد باز هم گوگل می تواند با استفاده از این فایل صفحات سایت را پیدا کند. شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید.

برای این منظور بایستی هر URL سایت را در قالب تگ‌های XML قرار دهید. اگر با کدنویسی HTML آشنا باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و یا می‌توانید با یک برنامه ویرایشگر متن ‌ مانند Sublime Text یک فایل XML بسازید. با استفاده از الگوهای سایت مپ مانند مثال بالا، سعی کنید ساختار صفحات خود را مشخص و یا اصلاح و بهینه کنید. یادتان نرود باید بتوان به هر صفحه از وبسایت تنها با 3 کلیک وارد شد.