با توجه به شرکت های تجزیه و تحلیل داده های متعدد، توییتر کاهش قابل توجهی در دید در گوگل را تجربه می کند.
داده ها از سیستری، نشان می دهد که دید جستجوی توییتر در عرض یک روز 32 درصد در ایالات متحده کاهش یافته است.
Newsdash گزارش داد که توییتر بین 12 تا 14 درصد از دید خود را در نتایج جستجوی Google در تمام جستجوهای اخبار در ایالات متحده و بریت،ا از دست داده است.
این کاهش به دنبال اقدامات اخیر مالک و مدیر عامل جدید توییتر، ایلان ماسک، برای محدود ، تعداد توییتهایی است که کاربران میتوانند در تلاش برای رفع مشکلات مربوط به حذف دادهها مشاهده کنند.
وضعیت هنوز در حال آشکار شدن است و توییتر ممکن است بتواند در صورت اقدام سریع برای حل مشکلات فعلی، بهبود یابد.
بسیاری از کارشناسان این را یکی از مهمترین اشتباهات سئوی اخیر میدانند.
چی شد؟
برای کاهش ،اش داده ها، ماسک محدودیت موقتی در تعداد توییت هایی که کاربران می توانند در روز بخوانند، اعلام کرد.
در ابتدا، محدودیت ها در 6000 پست برای حساب های تایید شده، 600 پست برای حساب های تایید نشده و 300 پست برای حساب های تایید نشده جدید تعیین شد.
با این حال، این محدودیت ها به زودی دو بار افزایش یافت و به 10000، 1000 و 500 پست پایان یافت.
ماسک در مصاحبهای گفت: «هدف ما رسیدگی به موضوع ،اش دادهها است که بر تجربه واقعی کاربر تأثیر گذاشته است. بی،ه. صدها سازمان به داده های توییتر دسترسی داشته اند و ما معتقدیم که این اقدامات ضروری است.
عواقب ناخواسته
در حالی که اقدامات ماسک برای بهبود تجربه کاربر در توییتر انجام شد، اما بر عملکرد ،ندههای جستجوی گوگل تأثیر گذاشت.
،اش دادن و ،یدن داده ها برای چگونگی تعیین رتبه بندی جستجو توسط گوگل ضروری است.
گوگل روزانه داده ها را از بسیاری از URL ها می خواند تا فهرست خود را به روز نگه دارد. محدودیت های اعمال شده توسط ماسک مانع از دسترسی گوگل به توییتر می شود که منجر به کاهش دید جستجو می شود.
در نتیجه، محتوای توییتر کمتر در جستجوی گوگل برای بسیاری از کلمات کلیدی ظاهر می شود.
ضربه ناک اوت به رتبه بندی کلمات کلیدی
تجزیه و تحلیل مداوم نشان می دهد که توییتر بر اساس داده های اولیه از بازار ایالات متحده، نزدیک به 60،000 رتبه بندی کلمات کلیدی را از 10 جایگاه برتر نتایج جستجوی گوگل از دست داده است.
Sistrix گزارش می دهد که توییتر کلمات کلیدی مهمی از جمله “ralphs”، “metropcs”، “roblox”، “reddit”، “در واقع”، “white ،use”، “britney spears”، “steak n shake”، “kanye west” را از دست داده است. «gm»، «لیکرها»، «صورتی»، «،های کریسپی»، «کلتها»، «gmc»، «تنیس»، «قطبنما»، «بانو»، «وطن پرستان» و «تبدیل شوندگان».
توییتر جایگاه سوم خود را برای عبارت جستجوی «yankees» از دست داد، که حجم کلیک ماهانه 1.8 میلیون در ایالات متحده را می بیند. این کلمه کلیدی با ارزش تقریبی 168 هزار کلیک در ماه، اکنون توسط espn.com به سرقت رفته است.
به دنبال کاهش دیده شدن جستجو توسط توییتر، رقبای آن به موفقیت هایی دست یافته اند.
دامنههایی مانند theguardian.com، cbssports.com، usnews.com، instagram.com، facebook.com، rottentomatoes.com، linkedin.com، s،ify.com و espn.com رتبهبندی جستجو را بهبود بخشیدهاند.
سیستری، در بهروزرس، چهارم جولای خاطرنشان کرد که زیانها همچنان ادامه دارد، با دادههای جدید که نشان میدهد رتبه توییتر برای کلمه کلیدی «ترامپ» از 10 رتبه برتر حذف شده است.
تاثیر بر کاربران
برای پلتفرمی مانند توییتر که با اخبار و بحثهای لحظهای در هم آمیخته است، جایگاه آن در گوگل مستقیماً بر توانایی آن در جذب کاربران و حفظ بازدیدکنندگان معمولی تأثیر میگذارد.
اگر به سرعت مورد توجه قرار نگیرد، وضعیت فعلی ممکن است تأثیر بلندمدتی بر رشد توییتر و معیارهای تعامل کاربر داشته باشد.
اگرچه کاربران میتوانند مستقیماً به توییتر دسترسی داشته باشند، اما کاهش دید جستجو میتواند بر نحوه کشف محتوای جدید تأثیر بگذارد.
کاربر، که برای یافتن توییتهایی در مورد موضوعات خاص، به ویژه آنهایی که با کلمات کلیدی گمشده مرتبط هستند، به Google متکی هستند، ممکن است به جای دیگری بروند.
کاربران بالقوه ای که از طریق موتورهای جستجو با محتوای توییتر مواجه می شوند، گاهی به این پلت فرم می پیوندند. کاهش دید ممکن است باعث شود توییتر کمتر مرتبط به نظر برسد و به طور بالقوه بر رشد آن تأثیر بگذارد.
میزان پیامدهای این کاهش ناگه، در دید جستجو هنوز مشخص نشده است. میتو،م انتظار داشته باشیم اطلاعات بیشتری در مورد این رویداد در روزها و هفتههای آینده روشن شود.
در حال حاضر، به ،وان یادآوری قوی از رابطه بین موتورهای جستجو و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و اینکه چقدر سریع ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود، عمل میکند.
آیا توییتر می تواند بازیابی کند؟
نحوه رسیدگی توییتر و گوگل به این وضعیت تعیین می کند که سایت رسانه اجتماعی تا چه حد بهبود می یابد.
گوگل از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند که تاریخچه سایت را در نظر می گیرد. بنابراین، کاهش طول، مدت در دید ممکن است حتی پس از رفع مشکلات، بازیابی رتبه های از دست رفته را برای توییتر دشوارتر کند.
با این حال، ا،یستم اینترنت پویا و انعطاف پذیر است. اگر توییتر مشکلاتی را که بر ،ندههای جستجوی گوگل تأثیر میگذارد حل کند، میتواند به تدریج به جایی که بود بازگردد.
به طور خلاصه
افت شدید توییتر در دیده شدن جستجوی گوگل نشان می دهد که چگونه پلتفرم های اصلی فناوری به یکدیگر وابسته شده اند و چقدر سریع عواقب ناخواسته ممکن است از تغییرات هر شرکتی ایجاد شود.
به خاطر داشته باشید که وضعیت جاری و روان است. اگر توییتر و گوگل بتوانند به سرعت به مشکلات ریشه ای رسیدگی کنند، توییتر ممکن است بیشتر نمای از دست رفته جستجوی خود را به دست بیاورد و تأثیر آن را بر تجارت و کاربرانش محدود کند.
با این حال، مشکلات دید طول، تر می تواند چالش های بزرگ تری ایجاد کند.
تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/twitters-google-rankings-plummet-following-actions-by-elon-musk/490779/