روش های تبدیل ویدئو و صدا به متن



نحوه تبدیل ویدیو به متن
آنا کراوتس
آنا کراوتس

مدیر پشتیب، فنی Serpstat

رونویسی ویدیو به متن به ارتقاء SEO وب سایت کمک می کند: ایند، ، اطلاعات ارسالی را بهبود می بخشد و کاربر محتوا را به روشی راحت درک می کند. ما مجموعه ای از ابزارها را برای رونویسی سریع و با کیفیت بالا از ویدئو به متن تهیه کرده ایم.

هر کاربری که از سایت شما بازدید می کند نمی تواند همین حالا و اینجا یک ویدیو تماشا کند. برخی از اتصال به اینترنت کند هستند، برخی از پخش با صدای بلند ناراحت هستند و برخی اطلاعات را در قالب متن بهتر درک می کنند.

به همین دلیل، بهتر است فایل های صوتی و تصویری را برای پخش خودکار در صفحات وب سایت غیرفعال کنید و به جای آن اجازه خواندن متن را بدهید.

درک اطلاعات متنی برای روبات‌ها آسان‌تر از ویدیو است، زیرا آنها نمی‌دانند که چگونه یک ویدیو را مانند انسان‌ها «تماشا کنند». ربات ها برای درک محتوای ویدیویی به متن همراه متکی هستند. برای بهبود نمایه سازی، تمام این فایل ها را در سایت خود رونویسی کنید.

چگونه صدا را به متن تبدیل می کنید؟ می‌تو،د از یک رویکرد دستی یا خودکار، مانند ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید یا از مجریان شخص ثالث استفاده کنید. انتخاب بستگی به امور مالی، زمان آزاد و اه، شما دارد. بیایید به هر روش نگاه کنیم.

روش های تبدیل ویدیو به متن

رونویسی یوتیوب

رونویسی یوتیوب ابزاری از مجموعه ابزار محتوای هوش مصنوعی Serpstat است. ویژگی خاص آن این است که بدون نیاز به گوش دادن و ضبط دستی گزیده‌ها، صدای ویدیو را به صورت خودکار به فرمت متن تبدیل می‌کند.

1.برای شروع، یک نشانه API در نمایه خود ایجاد کنید.توکن API

2.یک زبان ویدیویی را انتخاب کنید.

3. پیوند ویدیوی YouTube را جایگذاری کنید.
رونویسی یوتیوب

4.«دریافت رونوشت ویدیویی!» را فشار دهید. دکمه.

5.نتایجی را دریافت کنید که می تواند در قالب txt صادر شود.
نتایج رونویسی YouTube

متن رونویسی شده به انجام بسیاری از وظایف کمک می کند: از بهینه سازی سایت هایی با محتوای جدید تا تهیه متون تبلیغاتی.

ما در مورد ابزار و موارد استفاده از آن در مقاله صحبت می کنیم.

آیا می خواهید کارهای روتین را سریعتر انجام دهید؟

آزمایشی 7 روزه خود را فعال کنید و ابزارهای محتوا را به صورت رایگان آزمایش کنید!

فعال کنید

رونویسی دستی

یکی دیگر از راه های شناخته شده گوش دادن به متن به صورت گزیده و رونویسی دستی آن در یک ویرایشگر متن است. یا از ابزار رونویسی داخلی استفاده کنید. اگر گفتار ضبط شده نامشخص است، آن را به وضوح و با صدای بلند در میکروفون لپ تاپ یا تلفن هوشمند خود بگویید. ورودی صوتی برای این منظور استفاده می شود و می تواند به هر ویرایشگر متنی اضافه شود.

با این حال، این روش به وضوح کندتر و پیچیده تر از روش اول است.

رونویسی دستی

ابزارهایی برای تبدیل صدا به متن

بسیاری از ابزارهای رایگان امکان تبدیل صدای ضبط شده به متن را دارند. اما نباید از چنین خدماتی انتظار نتایج دقیقی داشت. زیرا ضبط های صوتی به ندرت بدون نویز پس زمینه، نقص گفتار و لهجه هستند. بنابراین، در بیشتر موارد، شما باید به صورت دستی مطالب به دست آمده را پس از تبدیل صدای ضبط شده به متن نهایی کنید.

خدمات رایگان محبوب برای رونویسی: Gglot، گفتار نگار، o رونویسی، Dictation.io.

مبدل صدا به متن را می توان با استفاده از نسخه اندروید یا iOS بر روی رایانه یا تلفن هوشمند خود نصب کرد. لطفاً توجه داشته باشید: برخی از نرم افزارها نیاز به اتصال شبکه بدون وقفه دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند بدون اینترنت کار کنند.

بیایید عملکرد oTranscribe را به ،وان مثال در نظر بگیریم. این ابزار رونویسی دستی فایل های صوتی و تصویری را به متن تسهیل می کند. هنگامی که صفحه اصلی این سرویس آنلاین را باز می کنید، رابط زیر را مشاهده خواهید کرد:

o رونویسی

فایل را وارد کنید یا لینک ویدیو را مستقیماً از YouTube وارد کنید.

o رونویسی

کلیدهای میانبر به شما این امکان را می دهند که به سرعت متن و سرعت ویدیو را کنترل کنید. می‌تو،د نتیجه نهایی را در قالب‌های md.، txt. یا otr. در رایانه یا Google Drive ذخیره کنید.

تفویض اختیار به مجریان

اگر در حال برنامه ریزی برای رونویسی انبوه ویدئو به متن هستید اما هیچ یک از گزینه های بالا را نمی پسندید، از چند مجری بخواهید که به شما کمک کنند. آنها ویدیو را به متن رونویسی می کنند، اما این روش دو نقص دارد:

  • برای رونویسی ویدیو به متن باید هزینه بپردازید.
  • اجراکنندگان ناصادق ممکن است نتوانند ضرب الاجل را رعایت کنند یا کار با کیفیت پایین ارائه کنند.

نتیجه

دو دلیل برای رونویسی ویدیوها وجود دارد:

1.برای ارائه محتوا در قالب های مختلف و بهبود کاربری سایت.

2.سرعت بخشیدن به تشخیص اطلاعات توسط موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود بهینه سازی سایت.

بیش از یک راه وجود دارد، اما سریع ترین و دقیق ترین آن استفاده از هوش مصنوعی است.

اگر متنی با کیفیت پایین در صفحه آپلود کنید – ممکن است موتور جستجو آن را به ،وان هر،مه یا برای بازدیدکنندگان سایت مفید نباشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید یک فایل صوتی را به متن تبدیل کنید – این کار را به خوبی انجام دهید.

خطایی پیدا کردید؟ آن را انتخاب کنید و Ctrl + Enter را فشار دهید تا به ما بگویید

آیا وقت ندارید اخبار را دنبال کنید؟ جای نگر، نیست! ویراستار ما مقالاتی را انتخاب می کند که قطعا در کار شما به شما کمک می کند. به انجمن دنج ما بپیوندید 🙂

با کلیک بر روی دکمه، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید.


منبع: https://serpstat.com/blog/،w-to-convert-video-to-text