ریچ اسنیپت چیست؟ چگونه برای مبتدیان قطعات ثروتمند به دست آوریم



ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت ها نوعی از نتایج جستجوی گوگل هستند که اطلاعات بیشتری را نمایش می دهند. مانند رتبه‌بندی یا بررسی.

Google معمولاً این اطلاعات اضافی را از کد ویژه (نشانه گذاری داده های ساختاریافته) موجود در HTML صفحه وب است،اج می کند.

یک نتیجه جستجوی معمولی گوگل به این صورت است:

نتیجه جستجوی گوگل

در حالی که الف قطعه غنی چیزی شبیه این به نظر می رسد:

قطعه غنی در جستجوی گوگل

در مثال rich snippet بالا، Google نتیجه جستجو را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که شامل تصویر، رتبه‌بندی، تعداد بازبینی و ،ن زمان باشد.

این پیشرفت‌های بصری می‌توانند توجه را جلب کرده و کلیک‌ها را تشویق کنند.

Rich Snippets در مقابل Rich Results در مقابل ویژگی های SERP

مردم از «قطعات غنی» و «نتایج غنی» به جای یکدیگر استفاده می کنند. هر دوی آنها رجوع به همین مطلب شودبه گفته گوگل.

تمام ریچ اسنیپت ها (یا نتایج غنی) نوعی ویژگی SERP هستند.

ریچ اسنیپت ها (یا نتایج غنی) هر نوع فهرست جستجویی هستند که داده های بصری یا تعاملی را نمایش می دهند.

اینها شامل رتبه‌بندی‌ها، اطلاعات رویداد، مجموعه داده‌ها، پرسش‌های متداول، و بیشتر. آنها می توانند در هر SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) ظاهر شوند.

ویژگی های SERP هر چیزی است که یک لیست ارگ،ک استاندارد نیست. قطعه های ویژه، بسته های نقشه و چرخ فلک های تصویر تنها چند نوع از ویژگی های SERP هستند.

چگونه Rich Snippets به SEO کمک می کند

گوگل می گوید استفاده از داده های ساخت یافته عامل رتبه بندی نیست. (گوگل اطلاعات را از نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته برای اطلاع‌رس، به قطعه‌های غنی است،اج می‌کند.)

هیچ افزایش رتبه بندی عمومی برای استفاده از SD وجود ندارد. تا اونجایی که من یادمه همینه با این حال، SD می‌تواند درک موضوع صفحه را آسان‌تر کند، که می‌تواند نشان‌دادن مکان‌های مرتبط را آسان‌تر کند (هدف‌گیری را بهبود می‌بخشد، شاید رتبه‌بندی برای شرایط من، را بهبود می‌بخشد). (جدید نیست، ایمو)

– johnmu هنوز یک ربات چت نیست 🐀 (@JohnMu) 2 آوریل 2018

اما مطالعات نشان می دهد که کاربران بیشتر از نتایج جستجوی معمولی روی نتایج غنی کلیک می کنند.

ریچ اسنیپت ها صفحات شما را از نظر بصری در SERP جذاب تر می کند. متمایز ، آنها از نتایج جستجوی معمولی.

بنابراین کاربران به احتمال زیاد بر روی قطعه‌های غنی کلیک می‌کنند و CTR ارگ،ک (نرخ کلیک) را بهبود می‌بخشند.

بیایید دوباره دو نتیجه جستجو را مرور کنیم.

لیست جستجوی معمولی شما:

لیست جستجوی معمولی برای مرغ کباب

و یک قطعه غنی:

قطعه غنی

به نظر شما کدام صفحه احتمالاً کلیک بیشتری را جذب می کند؟

بله، دومی.

علاوه بر کمک به شما در بهبود CTR، یک مزیت دیگر سئو برای داشتن نتایج غنی وجود دارد.

کد داده های ساختاری که برای برنده شدن ریچ اسنیپت ها اضافه می کنید به گوگل کمک می کند محتوای صفحه شما را بهتر درک کند.

و اگر گوگل بتواند صفحه شما را بهتر درک کند، ممکن است رتبه بهتری به آن بدهد. و برای جستجوهای مرتبط تر.

چگونه تکه های ثروتمند شویم

دریافت یک قطعه غنی برای نمایش در SERP مست،م آن است که داده های ساختاریافته را به کد منبع صفحه وب خود اضافه کنید.

درک داده های ساختاریافته

داده های ساختاریافته نوعی فرمت استاندارد است که اطلاعات مربوط به محتوای صفحه وب شما را به موتورهای جستجو مخابره می کند.

هنگامی که در کد یک صفحه وب وجود دارد، داده های ساختاریافته می توانند به شکل زیر باشند:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org/", 
"@type": "Recipe", 
"name": "Banana Bread Recipe",
"image": "https://sallysbakingaddiction.com/wp-content/uploads/2018/10/moist-banana-bread.jpg",
"description": "Use t،se ripe bananas and create the best banana bread recipe ever. Moist and 
delicious, it's easy to make—one bowl, no need for a mixer!",
"keywords": "",
"aut،r": {
"@type": "Person",
"name": "Your Name"
},
"prepTime": "PT30M",
"cookTime": "PT30M", 
"totalTime": "PT60M", 
"recipeCategory": "entree", 
"nutrition": {
"@type": "NutritionInformation",
"servingSize": "1 Bowl",
"calories": "500 cal",
"،Content": "10 g"
}
}
</script>

هنگامی که از داده های ساخت یافته در وب سایت خود استفاده می کنید، اساساً از طرح واره در قالب کد نشانه گذاری استفاده می کنید.

طرحواره واژگ، است که به موتور جستجو در مورد ،اصر موجود در صفحه شما می گوید.

قالب نوعی کد نشانه گذاری است که طرحواره را به موتور جستجو مخابره می کند. سه فرمت اصلی کد نشانه گذاری وجود دارد: JSON-LD، microdata و RDFa. (JSON-LD فرمت ترجیحی گوگل است.)

Schema.org به واژگان جه، برای داده های ساخت یافته اختصاص داده شده است. می‌تو،د از وب‌سایت برای کمک به نوشتن و آزمایش قطعات داده‌های ساختاریافته‌تان، صرف نظر از فرمت، استفاده کنید.

مثلا:

بگویید که یک دستور پخت نان موزی در وب سایت خود دارید. می تو،د داده های ساختاریافته را برای دستور العمل ها اضافه کنید:

  • مدت زمان پخت و پز
  • اطلاعات تغذیه ای
  • ،اصر
  • دستورالعمل ها

این دستور آشپزی صفحه در Schema.org ویژگی های مختلفی را نشان می دهد که می تو،د در کد خود استفاده کنید:

صفحه دستور غذا

آن صفحه همچنین کدهای نمایشی را برای هر قالب نشان می دهد. شما می تو،د این کد را کپی و تغییر دهید تا داده های ساختار یافته خود را ایجاد کنید. یا از آن به ،وان مرجع استفاده کنید.

کد نمایشی صفحه دستور غذا

یک نوع ریچ اسنیپت من، را انتخاب کنید

کد نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته که اضافه می‌کنید به نوع قطعه‌های غنی Google که می‌خواهید دریافت کنید بستگی دارد.

البته، سایت شما نیاز به محتوای مرتبط دارد تا نوع خاصی از ریچ اسنیپت را دریافت کند. به ،وان مثال، اگر محتوای مربوط به غذا و دستور العمل ها را در وب سایت خود ایجاد نکنید، نمی تو،د تکه های دستور غذا را دریافت کنید.

گوگل پشتیب، می کند بسیاری از انواع ریچ اسنیپت.

بیایید به انواع ریچ اسنیپت ها که مربوط به بسیاری از وب سایت های موجود در اینترنت هستند نگاه کنیم.

قطعه نشانه گذاری محصول

نشانه‌گذاری‌های محصول در دسترس بودن، تصویر، قیمت، تعداد بازبینی و رتبه‌بندی محصول را نشان می‌دهند. این پیشرفت ها می تواند برای سایت های تجارت الکترونیک مفید باشد.

قطعه نشانه گذاری محصول

قطعه سؤالات متداول

قطعه سؤال متداول (FAQ) فهرستی از سؤالات و پاسخ ها را در زیر ،وان و توضیحات صفحه شما نشان می دهد.

اینطوری:

قطعه سؤالات متداول

اگر صفحات فرود یا پست های وبلاگی دارید که در آن سوالات و پاسخ های متداول را درج کرده اید، می تو،د قطعه پرسش های متداول را دریافت کنید.

بررسی قطعه

یک قطعه بررسی رتبه‌بندی‌ها را از وب‌سایت‌های بررسی نمایش می‌دهد. نظرات می‌تواند درباره محصولات، کتاب‌ها، دستور العمل‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری یا ،ب‌وکارهای محلی باشد.

بررسی قطعه

قطعه دستور غذا

قطعه دستور غذا رتبه بندی، تعداد مرور، مدت زمان پخت و پز و حتی کا،ی را نشان می دهد. اگر دستور العمل ها را در وب سایت خود پوشش دهید، می تو،د این نوع قطعه را دریافت کنید.

قطعه دستور غذا

قطعه فیلم

قطعه فیلم جزئیات مربوط به تاریخ انتشار، زمان اجرا، ژانر و رتبه بندی فیلم را نمایش می دهد. اگر وب سایت شما اطلاعات مربوط به فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را پوشش می دهد، می تو،د از این نتیجه غنی گوگل استفاده کنید.

قطعه فیلم

قطعه رویدادها

این قطعه جزئیات ضروری در مورد رویدادها مانند تاریخ و مکان را برجسته می کند. اگر بلیط رویدادها و کنسرت ها را بفروشید، این نوع قطعه به شما مربوط می شود.

قطعه رویدادها

ایجاد و اضافه ، نشانه گذاری داده های ساخت یافته به صفحات خود

بعد از اینکه یک نوع ریچ اسنیپت را انتخاب کردید که برای وب سایت شما منطقی است، ،ت به ایجاد و افزودن کد نشانه گذاری داده های ساختاری من، به صفحات می رسد.

می تو،د از گوگل استفاده کنید کمک کننده نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای ایجاد کد نشانه گذاری به جای نوشتن آن از ابتدا.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار آمده است:

1. باز کنید ابزار. نوع قطعه ای را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید و URL صفحه خود را وارد کنید. سپس روی ” کلیک کنیدشروع کنید بر،ب زدن

برای این مثال، ما نشانه گذاری داده های ساخت یافته محصول را ایجاد می کنیم.

نشانه گذاری داده های ساخت یافته محصول

این ابزار URL صفحه وب را به نمای «تگ داده» می کشد:

نمای داده بر،ب

در این مثال، این یک قطعه محصول برای مک بوک پرو خواهد بود. بنابراین ما باید ،اصری مانند نام محصول، قیمت، تصویر، برند، لوگو و غیره را وارد کنیم.

2. ،اصر مختلف صفحه را انتخاب یا برجسته کنید. سپس ابزار از شما می خواهد که به آن ،اصر بر،ب اختصاص دهید.

مثلا:

برای افزودن نام محصول، نام محصول را برجسته کنید، سپس “نام” بر،ب:

بر،ب نام

برای اضافه ، قیمت، قیمت را برجسته کرده و ” را انتخاب کنیدقیمت” بر،ب:

بر،ب قیمت

این ابزار در حین کار تمام اطلاعات را به پنل سمت راست اضافه می کند.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد ،اصر را بر،ب گذاری کنید.

4. پس از اتمام کار، رنگ قرمز را انتخاب کنید.HTML ایجاد کنیددکمه ” در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش.

ایجاد دکمه HTML برجسته شده است

این ابزار یک کد نشانه گذاری JSON-LD را در پانل کناری ایجاد می کند.

کد نشانه گذاری JSON-LD

5. کد را کپی یا دانلود کنید. سپس این کد را در ،مت صفحه خود قرار دهید.

اگر از یک سیستم مدیریت محتوای محبوب (CMS) مانند WordPress، S،pify یا Wix استفاده می‌کنید، افزونه‌ها و افزونه‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند تا داده‌های ساختاریافته را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

به ،وان مثال، وردپرس پلاگین های زیادی دارد که می توانند داده های ساخت یافته را برای شما پیاده سازی کنند. اینجا چندتایی هستند:

افزونه های وردپرس

داده های ساختاریافته خود را اعتبارسنجی کنید

آ،ین مرحله این است که اطمینان حاصل کنید که داده های ساخت یافته شما به درستی تنظیم شده اند.

گوگل تست نتایج غنی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

یک URL را به ابزار وصل کنید و روی ” کلیک کنیدتست URL

دکمه URL تست

سپس این ابزار داده‌های ساختار یافته‌ای را که در بخش «داده‌های ساختار یافته شناسایی‌شده» در صفحه نتایج پیدا کرده است به شما نشان می‌دهد.

اگر نشانه‌گذاری شما اخطار دریافت می‌کند یا موارد نامعتبری دارد، برای جزئیات بیشتر، نوع rich snippet را انتخاب کنید:

1 مورد نامعتبر شناسایی شد

این ابزار موارد نامعتبری را که باید اصلاح شوند، برجسته می‌کند. و همچنین فیلدهای از دست رفته که اختیاری هستند.

مواردی که باید اصلاح شوند

در این مثال، فیلد “نام” وجود ندارد. به همین دلیل است که داده های ساخت یافته ما یک خطا را برمی گرداند.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم این است که فیلد نام را اضافه کرده و نام دستور پخت را در کد خود مشخص کنیم.

توجه داشته باشید: حتی اگر نشانه گذاری داده های ساخت یافته من، را بدون خطا اضافه کنید، گوگل می گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که صفحات شما به صورت ریچ اسنیپت ظاهر شوند.

این به گوگل بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد یک قطعه غنی را نشان دهد یا خیر.

با Semrush بر Rich Snippet های خود نظارت کنید

اگر کاربر Semrush هستید، می تو،د از ابزار Semrush’s Site Audit برای نظارت بر تمام صفحات وب سایت خود برای مسائل مربوط به داده های ساختاریافته و ریچ اسنیپت ها استفاده کنید.

یک پروژه را در ابزار تنظیم کنید و یک ،یدن کامل از وب سایت خود را اجرا کنید.

پس از اتمام ،یدن، به “Markup” بروید و روی “کلیک کنید”دیدن جزئیات

نشانه گذاری ابزار ممیزی سایت

با این کار گزارشی باز می شود که صفحات دارای نشانه گذاری و تعداد صفحات دارای داده های ساختاریافته نامعتبر را نشان می دهد:

صفحات با نشانه گذاری و گزارش داده های ساختار یافته

در ویجت «اقلام داده ساختاریافته» در پایین گزارش، «مشاهده همه موارد نامعتبر” برای مشاهده لیست کامل موارد نامعتبر.

مشاهده همه موارد نامعتبر

در مرحله بعد، دکمه بر،ب را برای آزمایش صفحه خود در ابزار Rich Results انتخاب کنید.

دکمه بر،ب برجسته شده است

با این کار تست نتایج غنی گوگل باز می شود. و به طور خودکار شروع به آزمایش صفحه شما برای مشکلات داده های ساختاریافته می کند.

تست صفحه url زنده

سپس نتایج را برگرد،د:

نتایج آزمون

از این داده‌ها برای رفع موارد نامعتبر یا رفع هرگونه هشداری که ابزار پرچم‌گذاری می‌کند، استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ابزار حسابرسی سایت چه اقلام داده های ساختاری را تشخیص می دهد، این ج، را اینجا ببینید.

یادداشت سردبیر: شما همچنین می تو،د تکه های غنی رقیب خود را زیر نظر بگیرید و سایر ویژگی های SERP در تحقیقات ارگ،ک.

خوراکی های کلیدی

  • ریچ اسنیپت ها می توانند سایت شما را در SERP های گوگل متمایز کنند و کلیک ها و ترافیک بیشتری را جذب کنند
  • شما می تو،د قطعه های غنی را با نشانه گذاری داده های ساختاریافته ایجاد کنید
  • برای نوشتن قطعه داده های ساختاریافته خود نیازی به متخصص برنامه نویسی ندارید — می تو،د از راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته و افزونه های Google استفاده کنید.

می تو،د تنظیمات خود را با ابزار حسابرسی سایت Semrush یا Google تست کنید تست نتیجه غنی




منبع: https://www.semrush.com/blog/rich-snippets