سئوی ارگانیک چیست و چگونه شروع کنیم؟



سئوی ارگ،ک چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگ،ک (سئوی ارگ،ک) اقداماتی را برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات توصیف می‌کند.

در صنعت بازاریابی جستجو، جستجوی پولی به تبلیغات متنی اشاره دارد که از طریق سرویسی مانند Google Ads قرار داده می شود، در حالی که جستجوی ارگ،ک به نتایج غیرپرداختی اشاره دارد که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.

در اینجا یک مثال از دو نتیجه اول جستجوی ارگ،ک برای پرس و جو، جواهرات ضد حساسیت آورده شده است:

img-semblog

بهبود سئوی ارگ،ک سایت شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحقیق کلمات کلیدی برای کشف آنچه که مشتریان شما به دنبال آن هستند
  • ایجاد محتوا برای داشتن صفحاتی در وب سایت شما که به این جستجوها پاسخ می دهند
  • بهینه سازی روی صفحه برای اطمینان از اینکه محتوای سایت شما به گونه ای ساختار یافته است که هم افراد و هم موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند
  • تحقیق در مورد رقبا برای درک اینکه چه چیزی برای وب سایت های مشابه کار می کند و برنامه ریزی کنید که چگونه در رتبه بندی از آنها رقابت کنید.
  • ممیزی فنی برای کشف و رفع هر گونه مشکل در کد وب سایت که بر تجربه سایت تأثیر منفی می گذارد
  • توسعه و ایجاد لینک برای رشد ارتباطات و بک لینک هایی که افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد.

اینها تنها چند نمونه از کارهایی هستند که می تو،د برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو انجام دهید و به طور طبیعی سایت خود را در مقابل مخاطبان من، قرار دهید. اینکه چه چیزی ممکن است برای شما بهترین کار را داشته باشد به مخاطب هدف شما بستگی دارد.

بیایید بیشتر در مورد بهینه سازی جستجوی ارگ،ک و نحوه استفاده از آن به نفع خود صحبت کنیم.

سئو ارگ،ک

چرا سئوی ارگ،ک مهم است؟

پژوهش نشان می دهد که ،ب و کارهای B2B حدود 64 درصد از ترافیک را از جستجوی ارگ،ک می بینند.

img-semblog
با حسن نیت از BrightEdge

منطقی است که از چیزی که می تواند بیش از نیمی از ترافیک ،ب و کار شما را ،ب کند، سرمایه گذاری کنید. اما، دلایل دیگری نیز وجود دارد:

مزایای بهینه سازی ارگ،ک برای موتورهای جستجو

رشد پایدار

تجارت همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. اگر نمی تو،د پول بیشتری را برای تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید، نمی تو،د جایگاه خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. با یک استراتژی جستجوی ارگ،ک، ترافیک وب سایت شما حتی بدون بودجه تبلیغاتی نیز می تواند افزایش یابد.

تولید سرب ارزان

در مقایسه با روش های پولی، سئوی ارگ،ک می تواند هزینه کمتری داشته باشد. شما می تو،د سایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان برای کاهش هزینه ها بهینه کنید. یک پست وبلاگ می‌تواند با همان شرایطی که تبلیغ‌کنندگان صدها دلار به ازای هر کلیک می‌پردازند، رتبه اول را ،ب کند. سپس، می‌تو،د از آن ترافیک برای دریافت سرنخ‌های جدید استفاده کنید.

اعتماد و آگاهی از برند را ایجاد می کند

هنگامی که محتوای شما در رتبه اول قرار می گیرد، ،ب و کار شما را در ذهن جستجوگران نگه می دارد. بهینه‌سازی برای جستجوی ارگ،ک می‌تواند به برند شما کمک کند در نتایج غنی مانند بسته‌های نقشه و قطعه‌های برجسته (معروف به ویژگی‌های SERP) ظاهر شود. حضور در این موارد می تواند به اثبات خود به ،وان یک مرجع در موضوعات محبوب در جایگاه شما کمک کند.

ببینید شرکت های دیگر چگونه با سئو رشد کرده اند. اینها را بررسی کنید داستان های موفقیت.

اتخاذ یک رویکرد جامع به سئو معمولاً بهترین نتایج را به همراه دارد. انجام تلاش های استراتژیک چه در سایت و چه در خارج از سایت شما یک رویکرد متعادل به شما می دهد. به طور کلی می تو،د سئو را به سه دسته اصلی ت،یم کنید:

  1. خارج از صفحه
  2. در صفحه
  3. فنی
img-semblog

با در نظر گرفتن موارد فوق، در اینجا چند روش خاص برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد:

فرصت های خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه شامل تاکتیک هایی مانند دریافت بک لینک و بررسی های خارجی است.

بک لینک ها لینک هایی از یک سایت به سایت دیگر هستند. آنها به ویژه برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا به این م،ی است که افراد دیگر به اندازه کافی به سایت شما اعتماد دارند تا افراد را به آن بفرستند.

انتشار محتوا در وبلاگ خود کافی نیست. اگر می خواهید بهترین شانس برای به دست آوردن ترافیک ارگ،ک از سئو را داشته باشید، باید برای آوردن افراد به سایت خود ارتباط برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل برای تبلیغ محتوای خود به دنبال کنندگان شروع خوبی است، اما بهتر است ادامه دهید.

سایت هایی وجود دارد (مانند هارو و Qwoted) که کارشناسان را با خبرنگاران نیازمند به منابع مرتبط می کند.

img-semblog

اغلب، خبرنگاران به منبع (بک لینک) لینک می دهند. در اینجا نحوه دریافت بک لینک های مرتبط با آن آورده شده است Qwoted:

پس از ایجاد یک حساب کاربری، می تو،د به شرکت هایی که درخواست قیمت دارند نگاه کنید. روی «درخواست‌ها» و سپس جایی که می‌گوید «ارسال رایگان» کلیک کنید.

img-semblog

Qwoted درخواست‌ها را بر اساس دسته‌هایی که در طول راه‌اندازی حساب خود انتخاب کرده‌اید، می‌کشد.

img-semblog

هنگامی که یک فرصت من، را پیدا کردید، روی نتیجه کلیک کنید و سپس بر روی دکمه “باز ، قفل و راه اندازی” کلیک کنید تا نظر متخصص را ارائه دهید.

img-semblog

هنگامی که قفل اطلاعات را باز کردید، یک منبع جدید (خودتان) اضافه کنید و طرح خود را بسازید. آهنگ خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.

img-semblog

اگر خبرنگار علاقه مند به استفاده از شما به ،وان منبع باشد، در پلتفرم با شما تماس خواهد گرفت.

تاکتیک های روی صفحه

استراتژی های درون صفحه بر روی بهینه سازی محتوای سایت شما برای کلمات کلیدی که مردم در گوگل جستجو می کنند تمرکز دارند.

اما کدام کلمات کلیدی می توانند مخاطبان من، را به سمت محتوای شما هدایت کنند؟ با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تو،د متوجه شوید.

چند ابزار رایگان گوگل برای شروع وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل است. شما می تو،د کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاحات گسترده ای را که برای ،ب و کار شما اعمال می شود، مشاهده کنید.

به ،وان مثال، فرض کنید شما شمع می فروشید:

img-semblog

با استفاده از Google Trends یک قدم جلوتر بروید تا ببینید افراد بیشتری دنبال کدام موضوع هستند.

ابتدا یکی از پرس و جوها را در Google Trends جستجو کنید صفحه نخست (ما در حال انتخاب شمع برای مردان هستیم).

img-semblog

سپس، با کلیک بر روی جایی که می گوید “+ افزودن مقایسه”، آن را با یک عبارت دیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که به طور متوسط ​​روند جستجوی تاریخی بالاتری دارد.

img-semblog

با توجه به این اطلاعات می توان گفت که «شمع مردانه» اصطلاحی است که می تواند با محتوای من، مشتریان را جذب کند.

Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی

بهتر است داده‌های حجم جستجو و علاقه را با ابزار تحقیق کلمه کلیدی تأیید کنید. اگر در ذهن ندارید، ابزار مرور کلی کلمات کلیدی را امتحان کنید.

کلمات کلیدی بالقوه را تایپ کنید تا ،ن بهتری از تعداد افرادی که برای یک عبارت خاص جستجو می کنند به دست آورید.

img-semblog

پس از آن، می‌تو،د ،ن‌های مهمی را در مورد حجم جستجو، دشواری رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی، هدف جستجو و موارد دیگر برای کمک به اطلاع‌رس، استراتژی جستجوی ارگ،ک خود مشاهده کنید.

img-semblog

درک مسائل فنی

تمرکز بر جنبه های فنی استراتژی بهینه سازی ارگ،ک شما شامل کارهایی مانند بهبود عملکرد سایت و تجربه کاربر می شود. گوگل سایت شما را بر اساس عواملی از این دست قضاوت می کند.

با این حال، چگونه می د،د که چیزی در سایت شما در حال انجام است؟ به خصوص اگر یک توسعه دهنده ماهر نیستید، ممکن است تجزیه و تحلیل باطن سایت خود ،ره آور به نظر برسد.

ممیزی می تواند به شما کمک کند تا هر مشکلی را سریع و آسان کشف کنید. شما می تو،د از Site Audit برای یافتن مشکلات در حدا،ر 100 صفحه در ماه در سایت خود به صورت رایگان استفاده کنید.

با ایجاد یک پروژه با وب سایت خود شروع کنید:

img-semblog

راه اندازی را ادامه دهید. پس از پایان کار، روی دکمه “شروع ممیزی سایت” کلیک کنید:

img-semblog

اکنون می تو،د ببینید که آیا مشکلاتی در سایت شما وجود دارد، خواه بزرگ یا کوچک باشند.

img-semblog

ممیزی سایت همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی رفع این مشکلات ارائه می دهد. رفع مشکلات فنی حتی پس از مشاهده آنها ممکن است دشوار باشد. در مواردی مانند این، ممکن است بخواهید خدمات سئوی ارگ،ک را بررسی کنید.

سئوی ارگ،ک DIY در مقابل استخدام یک متخصص

اگر می‌خواهید برخی از کارها را کنار بگذارید، همیشه می‌تو،د به خدمات سئو نگاه کنید. سئو برای حفظ تلاش مداوم نیاز دارد و استخدام یک متخصص می تواند کمک کننده باشد.

تصمیم گیری برای استخدام یک متخصص به بودجه شما و میزان صبور بودن شما بستگی دارد. سئو زمان می برد و انجام آن توسط خودتان (مگر اینکه قبلاً حرفه ای باشید) احتمالاً با یک منحنی یادگیری روبرو می شود.

اگر نمی‌خواهید مسیر استفاده از ابزارهای تحقیقاتی ارگ،ک را در زمان خود طی کنید، یک آژانس بازاریابی دیجیتال می‌تواند مطمئن شود که همه پایه‌ها تحت پوشش و نگهداری هستند.

یک مثال عالی از این موضوع این است که چگونه آژانسی به نام Why SEO Serious ترافیک ارگ،ک تلفن همراه یک نانوایی کوچک را تا 460% بهبود بخشید (از 171 بازدید ماهانه به 785 بازدید فقط در 7 ماه).

به هر حال، دریافت ترافیک ارگ،ک بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. تنها برنامه شما نیست یک آژانس همچنین می تواند به شما کمک کند تا استراتژی من، را برای سایر کانال های ترافیکی، مانند پولی و اجتماعی، تعیین کنید.

پیگیری پیشرفت شما

خواه DIY خود را انجام دهید یا اعطا کنید، همچنان باید رشد طبیعی خود را در طول زمان پیگیری کنید.

کنسول جستجوی گوگل (GSC) و گوگل آنالیتی، دو تا از بهترین راه ها برای مشاهده عملکرد سایت شما هستند.

برای مشاهده روند کلی رشد ارگ،ک خود به بخش عملکرد در GSC بروید.

img-semblog

با مقایسه بازه‌های تاریخ می‌تو،د ال،ا را حتی راحت‌تر ببینید. کارهایی را که خودتان انجام داده اید یا سئوی حرفه ای که استخدام کرده اید را دنبال کنید.

چه مدت طول می کشد تا سئوی ارگ،ک کار کند؟

Maile Ohye گوگل ،ن می زند که سایت شما باید پس از 4 ماه پس از استخدام یک متخصص سئو، رتبه بندی برای کلمات کلیدی را شروع کند. اما، هر سایتی متفاوت است. پاسخ مشخصی برای اینکه چقدر طول می کشد تا تلاش های سئو شما هر نوع نتیجه ای را نشان دهد وجود ندارد.

پاسخ کوتاه: انتظار نداشته باشید یک شبه مقام اول را ،ب کنید. سئو یک بازی طول، است، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی ارگ،ک خود را با رویکردی کل نگر در ذهن (در صفحه، خارج از صفحه و فنی) ایجاد کنید و رشد خود را دنبال کنید تا به طور طبیعی مشتریان جدید را جذب کنید.


منبع: https://www.semrush.com/blog/،ic-seo