سئوی موجودیت چیست و چرا اهمیت دارد



داریا آهیوا
داریا آهیوا

ویرایشگر وبلاگ در Serpstat

سئوی موجودیت روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. با این حال، در نگاه اول، درک اینکه چیست و آیا واقعاً ارزشمند است، می تواند دشوار باشد.

من این موضوع را بررسی کردم و از سارا طاهر که به دلیل تخصصش در سئوی موجودیت شناخته شده است نظر تخصصی خواستم.

سئوی موجودیت شبیه چیزی فوق مدرن به نظر می رسد. اما آیا واقعاً جدید است؟

بیایید با تعریف سئوی موجودیت شروع کنیم.

حدود 10 سال پیش صفحه جستجو مملو از نتایج جستجوی با کیفیت پایین بود و گوگل شروع به معرفی به روز رس، هایی مانند پاندا کرد تا اطلاعات بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از تغییرات قابل توجه در سال 2012، معرفی نمودار دانش گوگل بود.

به روز رس، های گوگل

این به شما کمک می کند تا به راحتی بهترین اطلاعات را بیابید و برای گسترش دانش خود در مورد موضوع عمیق تر باشید.

چگونه به نهادها متصل می شود؟

برای درک اینکه موجودیت ها مفهوم جدیدی نیستند، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به نمودار دانش بیندازیم. من به دنبال بلندترین کوه در بریت،ا بودم و گوگل نه تنها از پیوندها یا داده های اولیه دفاع می کند. اطلاعاتی را نشان می دهد که به نحوی با عبارت جستجوی ما مرتبط است.

این اتفاق می افتد زیرا Google Knowledge Graph یک شبکه م،ایی است، شبکه ای از موجودیت های دنیای واقعی را نشان می دهد و رابطه بین آنها را نشان می دهد.

نمونه ای از نمودار دانش گوگل

سارا طاهر

سارا طاهر

سئوی موجودیت چیز جدیدی نیست. من فکر می کنم نام تازه است، اما این مفهوم سال هاست که وجود دارد. حتی زم، که در سال 2014 کار سئو را شروع کردم، یکی از چیزهایی که در مورد آن یاد گرفتم مربوط به “موضوعاتی” بود که باید در صفحه ای وجود داشته باشد که مشتق مستقیم کلمه کلیدی نیست.

به ،وان مثال، اگر در مورد پرواز به پاریس صحبت می کنید، چیزی که باید به طور طبیعی در صفحه ذکر کنید «برج ایفل» است، حتی اگر بخشی از تحقیقات رایج کلمات کلیدی شما نباشد و هیچ ابزار تحقیق کلیدواژه، «برج ایفل» را در زم، که شما از آن برای پیدا ، کلمات کلیدی مرتبط برای “پرواز به پاریس” استفاده می کنید.

به عبارت دیگر، سئوی مبتنی بر موجودیت به کاربران کمک می کند تا اطلاعات را بر اساس زمینه به جای کلمات کلیدی به تنهایی پیدا کنند.

تفاوت بین کلمه کلیدی و موجودیت چیست؟

تشخیص کلمات کلیدی و موجودیت ها دشوار است زیرا در نگاه اول بسیار آشنا هستند. اما با این حال، اگر یک بار آن را ببینید، به راحتی می تو،د تفاوت را درک کنید.

آناستازیا ورونینا

سارا طاهر

به گفته گوگل، “موجودات شامل چیزها یا مفاهیمی هستند که به صورت زب، با اسم ها نمایش داده می شوند.”

گوگل موجودیت ها را به ،وان بخشی از الگوریتم خود شناسایی می کند و آنها را در نمودار دانش خود ذخیره می کند. گوگل تمرکز خود را از “رشته” و کلمات به “چیزها” ی،ی موجودیت ها تغییر داد.

موجودیت ها اسم هستند، بنابراین می توانند به م،ای واقعی کلمه هر چیزی فیزیکی، ایده یا مفهوم باشند. افراد، مکان ها، رویدادها و اشیاء همگی می توانند موجودیت باشند.

نهاد سئو چیست

سارا طاهر

سارا طاهر

مفهوم کلمات کلیدی از «پرس و جوهای جستجو» یا آنچه کاربر برای یافتن اطلاعات در گوگل تایپ می کند، می آید. اما موجودیت ها کلماتی هستند که به کلیدواژه اصلی شما مربوط می شوند. بنابراین آنها ،وما بخشی از کلمات کلیدی هدف شما نیستند.

به ،وان مثال، اگر به دنبال «نحوه پخت ماکارونی» هستید، سایر کلمات کلیدی می توانند عبارتند از:

  • پخت ماکارونی؛
  • دستورالعمل پخت ماکارونی

اما موجودیت ها می توانند:

نمونه نهادهای سئو

زمینه یک موجودیت چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

جالب ترین بخش در مورد موجودیت ها ارتباط آنها با یکدیگر است. پس چگونه کار می کند؟

به طور کلی، اگر دو اصطلاح معمولاً با هم استفاده شوند (مثلاً “تیم برتون” و “کارگردان چهارشنبه”) چیزی شبیه به:

نهادهای سئو

سارا معتقد است که نهادها یکی از معیارهایی است که گوگل ارتباط محتوا را تعریف می کند.

سارا طاهر

سارا طاهر

Google از نهادها برای تعیین ارتباط، مرجعیت موضوعی و میزان عمیق بودن یک پست وبلاگ در مورد یک موضوع خاص استفاده می کند. بنابراین اگر در مورد «چگونه در قاهره زندگی کنیم» بنویسید و چیزی در مورد «ترافیک» پوشش ندهید، این می تواند به گوگل نشان دهد که محتوا به اندازه کافی کامل نیست.

برای ایجاد زمینه من، برای موجودیت خود، باید در موضوع عمیق تر بروید و موجودیت های مرتبط را بررسی کنید.

به ،وان مثال شما در مورد سفری به نشویل، شهر کوچکی در ایندیانا می نویسید. مخلوط ، آن با نشویل در تنسی آسان است. بنابراین برای کمک به شناسایی صحیح آن باید به پارک ایالتی براون کانتی اشاره کنید که درست در نزدیکی شهر یا مکان‌های مهم دیگر قرار دارد.

با ذکر نشویل در زمینه مکان ها یا مکان های دیدنی دیگر، مشخص می کنید که نشویل متعلق به کدام یک از این نهادها است.

سارا طاهر

سارا طاهر

ما اساساً باید تحقیقاتی انجام دهیم تا نهادهای مرتبط با موضوعی که در مورد آن می نویسیم پیدا کنیم. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، مانند جستجوی تصویر یا تجزیه و تحلیل موجودیت های رقبا با ابزارهای مختلف مانند “Google Knowledge Graph Search API”. شما همچنین می تو،د آنها را طوفان فکری کنید. هنگامی که فهرستی از موجودیت‌های مرتبط را داشتیم، باید مطمئن شویم که آنها به طور طبیعی در محتوا دوخته شده‌اند.

می تو،د از منابع باز متعددی مانند جستجوی تصویر گوگل، گوگل ترندز، ویکی پدیا، پیشنهادات جستجو و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. همچنین، گاهی اوقات جستجوی موجودیت را می توان فقط با طوفان فکری انجام داد.

اما بیایید نگاهی گذرا به برخی از ابزارهای نامشخص برای یافتن سریعتر نهادها بیندازیم.

1.ابزارهای اتصال موضعی

ابزارهایی وجود دارند که می توانند کلمات مرتبط را بر اساس موجودیت شما به شما نشان دهند. مثلا، en،yexplorer، تیغ های متنی، به صورت موضعی.

شما فقط باید موضوع خود را وارد کنید و یک طرح با کلمات مرتبط خواهید داشت.

ابزار برای نهادهای سئو

2.ChatGPT

البته ChatGPT چیزی است که مردم در ماه گذشته درباره آن صحبت کرده اند و احتمالاً همه می دانند که چگونه از آن برای تولید متن استفاده کنند. اما آیا می توان عملکرد هوش مصنوعی را در سئوی موجودیت اعمال کرد؟

کوشال بیاتنال، یکی از بنیانگذاران و مشاور Stir، در توییتر خود به اشتراک گذاشت که OpenAI می تواند به شناسایی موجودیت کمک کند. که می تواند هم برای توسعه دهندگان و هم برای سئوکاران مفید باشد.

توییتر کوشال بیاتنال

چگونه یک وب سایت را برای جستجوی موجودیت بهینه کنیم؟

با توجه به اهمیت موجودیت ها برای نتایج جستجوی مرتبط، سوال اصلی این است که چگونه آنها را در استراتژی خود بگنج،د.

در اینجا یک چند قدمی سارا:

1.یک نقشه موضوعی ایجاد کنید

نقشه موضوع ایده های مرتبط با موضوع شما را نشان می دهد. این کمک می کند تا بفهمید تا چه حد به طور کامل موضوع را پوشش داده اید، بنابراین به اعتبار موضوعی دست یابید.

2.موضوعات را اولویت بندی کنید

پس از ایجاد نقشه موضوعی، ابتدا موضوعاتی را انتخاب کنید که برای صحبت در مورد آنها مهم است. به خاطر داشته باشید که برخی از موضوعات ممکن است به چندین انتشار نیاز داشته باشند.

3.انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موجودیت

با استفاده از ابزارها و تاکتیک هایی که قبلاً ذکر شد، تحقیقات موجودیت را انجام دهید. برای راحتی می تو،د آنها را در یک نمودار بصری سازماندهی کنید.

3.پیوند داخلی را فراموش نکنید

این نکته جدید نیست، اما از اهمیت کمتری هم برخوردار نیست. از بهترین تکنیک های پیوند استفاده کنید و به نهادها پیوند دهید.

سارا طاهر

سارا طاهر

پیوندها و پیوندهای داخلی به ایجاد قدرت موضوعی کمک می کنند. ما در صنعت سئو در مورد خوشه بندی محتوا صحبت کرده ایم، که پیوندهای داخلی برای آن استفاده می شود. پیوندهای خارجی به تضمین ارزش این محتوا کمک می کند، اما همچنین از طریق متن لنگر و انکرها اطلاعات بیشتری به Google می دهد.

با Serpstat رشد بازاریابی جستجوی خود را سرعت بخشید!

فرصت های کلمات کلیدی و بک لینک، استراتژی آنلاین رقبا، رتبه بندی روزانه و مسائل مربوط به سئو.

مجموعه ای از ابزارها برای کاهش زمان شما در کارهای سئو.

آزمایشی 7 روزه رایگان دریافت کنید

نظر نویسندگان پست مهمان ممکن است با نظر کادر تحریریه و متخصصان Serpstat مطابقت نداشته باشد.

خطایی پیدا کردید؟ آن را انتخاب کنید و Ctrl + Enter را فشار دهید تا به ما بگویید

آیا وقت ندارید اخبار را دنبال کنید؟ جای نگر، نیست! ویراستار ما مقالاتی را انتخاب می کند که قطعاً به شما در کار شما کمک می کند. به انجمن دنج ما بپیوندید 🙂

با کلیک بر روی دکمه، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید.




منبع: https://serpstat.com/blog/en،y-seo