سئو داخلی چیست نکات مهم سئو آن پیج چک لیست سئو داخلی On-Page SEO-جان مولر


البته بدیهیست که این موارد تنها بخش کوچکی از اسرار سئو می باشد و خیلی گوگل وارد جزئیات نشده است و تنها به صورت کلی و در بسیاری از مواقع کلیشه ای به موضوع سئو سایت پرداخته است. با این وجود مرجع اصلی برای آموزش سئو در سایت های خارحی از خود سایت گوگل developers.google.comمی دانیم. وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و مطمئن شوید در تمامی اندازه ها و مرورگرها به خوبی کار می کند. در سئو با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که هر یک معنی خاص خود را دارند. برخی از معروف ترین این اصطلاحات، سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری است.

  • در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود.
  • اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت.
  • به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.

خرید بک لینک انبوه یا Sitewide از عوامل تاثیر گذار و البته کلاه سیاه، خرید بک لینک انبوه یا Sitewide می باشد که باعث افزایش سریع قدرت وب سایت شما می شود. از این نوع بک لینک ها بیشتر در سایت هایی که رقبای زیاد دارند مثل زمینه گردشگری ( بلیط هواپیما و تور ) بیشتر می بینیم. برای اینکار شما می توانید به سایت هایی که حاضر به فروش این نوع لینک ها هستند ( اغلب سایت های خبری ) مراجعه کرده و بر اساس مدت زمان انتشار بک لینک در سایت خود، به آنها پول پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست. توجه فرمایید که تمامی موارد گفته شده حتماً باید توسط یک متخصص و کارشناس سئو بررسی شود و انجام خودسرانه هر یک از این تکنیک ها می تواند باعث پنالتی شدن و آسیب به سئو سایت شما شود.

هرچه یک بک لینک برجسته تر باشد، گوگل وزن بیشتری به آن می دهد. هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند. هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد. در ادامه به بررسی مهمترین موارد در این زمینه پرداخته ایم.

Client-Side Rendering چیست و چطور کار می‌کند؟ چه تفاوتی با تفسیر سمت سرور دارد؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای کاربران ارزش قائل هستند و می‌خواهند مرتبط ‌ترین نتایج را نشان دهند. بنابراین گوگل ارتباط محتوای شما و محبوبیت آن را بهتر درک می‌کند و منجر به رتبه بالاتر می شود. اگر می خواهید وب سایت شما بهتر شود، باید از Backlink استفاده کنید.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

این محتوا شامل عکس، متن، ویدئو و هر چیزی است که چشم می‌بیند. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند.

مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند. گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است. اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند. بهتر است از تبلیغات کلیکی گوگل یا سایر کانال‌های جذب بازدیدکننده مانند شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

با ما همراه باشید تا بدانید سئو چیست و با مزایای سئو و کاربرد های مهم آن آشنا شوید. با گسترش عمومیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتم‌های خود تغییراتی ایجاد کردند تا مطالب تازه به سرعت در میان نتایج جستجو رتبه‌بندی شوند. سئو انواع گوناگون جستجو را دربرمیگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود، که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شوند.

بله، دسته بندی ها موجب نظم بخشیدن به ساختار وب سایت شده و می توانند از رقابت صفحات با یکدیگر در نتایج جستجو جلوگیری کنند. لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد. فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد. شاید نیاز به زمان بیشتری برای مشاهده اثرات آن داشته باشید.