سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی


تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز به دانش و تخصص کافی در حوزه کاری مربوطه داشته تا بتوان متوجه شد که کار بر روی چه کلماتی میتواند به سئوی سایت کمک کند. البته ابزار و تکنیک های خاصی نیز وجود دارد که وبمسترها میتوانند به کمک آنها در هر حوزه ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهند. وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” مي شود، اكثر مردم فكرشان به سمت “محتوای یک مقاله” ميرود. محتواى سئو شده برای هر صفحه اى از سایت كه كلمه ى كليدى خاصى را مورد هدف قرار مي دهد، استفاده می شود. اين جمله بدان معناست كه سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود.

  • عنوان شما مانند درب ورودی مقاله شماست که هرچه بهتر انتخاب شود عامل جذب کننده خیلی بهتری برای مخاطب شما خواهد بود.
  • استفاده از این تیتر در بدنه متن کار غیرمعمولی به شمار می‌رود.
  • تحقیق کلمات کلیدی بخش بسیار بزرگ و مهمی از فرایند سئو و بهینه سازی محتوا است.
  • با تهیه لیستی از کلمات کلیدی کسب و کار خود می‎توانید محتوای بهینه تولید کرده و اگر این محتوا بهینه و کاربر پسند باشد سایت شما در نتایج اولیه گوگل، نشان داده می‎شود.
  • بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند.

به طور کلی محتوای سئو شده به محتوایی گفته می شود که شرایط لازم را برای درک بهتر گوگل از ماهیت و مفهوم صفحه فراهم کند. علاوه بر این به دغدغه ها و سوالات مخاطب هم در آن پاسخ داده شده باشد. تجربه ثابت کرده است؛ استفاده از کلمه کلیدی صفحه در تعدادی از تگ های هدینگ؛ برای کسب رتبه موثر است. مهم این است که تکرار کلمه کلیدی در متن طبیعی باشه، میزان طبیعی بودن با توجه به کلمه و نوع محتوا متفاوت است. مثلا عبارت ‘با’ ممکنه در یک صفحه زیاد تکرار بشه اما طبیعی هست.

۲- شناسایی و دسته بندی محتوا بر اساس نیت کاربر

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، استفاده از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math به شما یک تعداد کاراکتر و نمره در گنجاندن کلمه کلیدی برای این موارد می‌دهد. وقتی صحبت از سئو محتوا می‌شود، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آن‌ها اهمیت می‌دهند، نه لزوماً موضوعاتی که فقط شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید. به‌عنوان‌مثال، شما به‌عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود، بسیار فراتر از یک مبتدی هستید.

نمونه کارهای سئو

این ابزار تمام پارامترهای کلیدی را ارزیابی می کند و نکات قابل اجرا در مورد چگونگی رفع مشکلات در صورت لزوم را ارائه می دهد. محتوای موجود خود را تغییر دهید و بروزرسانی کنید و محتوای قدیمی را نیز حذف کنید. عبارت «تصویر …» را حذف کنید و به جای آن مستقیماً توصیف تصویر را بنویسید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید.

سئو محتوا (SEO Content) چیست؟

لحن محتوا نیز باید تا حدودی رسمی نوشته شود و از آوردن توضیحات اضافی خودداری شود. علیرضا یک دفتر دیجیتال مارکتینگ در تهران دارد که ۲۰ نیرو را مدیریت می‌کند از این رو استفاده بهینه از زمان را جدی می‌گیرد. او بعد از یک روز کاری پر مشغله پشت سیستم عبارت آخرین تغییرات الگوریتم موش کور گوگلرا سرچ می‌کند. البته نمی‌توانیم برای تمام قالب‌های محتوایی بالا، سئو محتوا را انجام دهیم. به همین خاطر، تمرکز خود را بر روی فرمت‌هایی از محتوا قرار دادیم که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم که قابل سئو کردن نیز هستند.

از طریق گوگل آنالیتیکس هم می‌توانیم میزان بازدیدی که آن مقاله از طریق گوگل جذب کرده است را ببینیم. این را هم به یاد داشته باشیم که فرایندهای بهینه سازی محتوا زمان‌بر هستند. اگر فرایند گفته‌ شده را کاملاً دقیق هم اجرا کنید، بازهم 2 الی 3 ماه طول می‌کشد تا نتایج آن را ببینید.

در مثال قبل عبارت “بالا بردن بازدید سایت” یا “جذب ترافیک واقعی” جزء عبارات مشابه افزایش بازدید سایت محسوب می شوند که باید در پاراگراف اول متن تان به کار ببرید. در آموزش سئو محتوا، سعی کردم یک آشنایی اولیه به شما بدهم و سپس بخش‌های مختلف این موضوع را برای شما معرفی کنم. آیا از مفاهیم مطرح شده در درس سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده رضایت داشتید؟ لطفا به این مطلب رای بدهید.