سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی


وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌شود، می‌توانید زبان به کار گرفته شده توسط مخاطبان آن موضوع را شناسایی کنید و در مطالب خود استفاده کنید. مطالعه انجام شده توسط نلسن نورمن گروپ نشان داد که تنها ۱۶ درصد از کاربران بصورت کلمه به کلمه متون را می‌خوانند. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه‌ سازی محتوا حضور داشته باشد. خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم، بهینه‌سازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است.

این عبارت به معنی کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی است. البته وقتی که تعداد کلمات در عبارت زیاد شده و long tail ها را تشکیل می­دهند، تعداد ترکیب­ها گسترده تر شده و کار با آنها هم به طبع دشوار تر است. اما قطعا این عبارات توانایی این را دارند که شما را سریع تر به هدفتان که گرفتن رتبه و جذب مخاطب درست است برسانند. همیشه یک محتوای سئو شده یک دسته ی مختص به خود را دارد و مطالب و محتوای سایت را دسته بندی کنید .

  • این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود.
  • در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد.
  • در ادامه چند نمونه از این مدل اشتباهات فاحش را در سئوی محتوا برای شما مثال می زنم تا بهتر متوجه منظورم شوید.
  • محتوایی است که در بخش‌هایی از موضوع از کلمات کلیدی مرتبط و اصلی استفاده کرده است.

پاراگراف اول متن را میتوان یکی دیگر از نقاط موثر محتوا در سئو دانست. البته اگر این کار میسر نشد مشکلی نیست اما حتما در 100 کلمه ابتدایی محتوا باید کلمه کلیدی اصلی وجود داشته باشد. تیم رایامارکتینگ را میتوان قدرتمند ترین و بزرگترین تیم در زمینه تولید محتوای سئو شده دانست، هزینه تولید محتوا توسط این سایت بسیار مقرون به صرفه است. برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید. به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید. بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد.

۱۳. استفاده از لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی

همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است. پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است. به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد. تولید محتوای سئو شده به فرایندی برای بهینه سازی و SEO وب سایت ها گفته می شود و حضور در نتایج موتور های جستجو مثل گوگل میباشد . نکته اصلی دقیقاً در شناسایی درست این کلید واژه­‌ها، عبارت­‌های کلیدی و…

با توجه به اینکه رتبه گرفتن در برخی از کلمات کلیدی دشوار است، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords بیشتر پیشنهاد می شود. می دانیم که تولید محتوای با کیفیت و اصولی از اقداماتی است که به رشد سایت کمک زیادی می کند. اما در هر صورت نوشتن یک محتوای با کیفیت، جامع و یونیک بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. حال اگر وب سایتی محتوای شما را بدون ذکر منبع و اجازه شما در سایت خود کپی کند، قطعا با او برخورد خواهید کرد. اما چگونه؟ در ادامه نحوه گزارش کپی کنندگان به گوگل برای حذف مطلب کپی شده از سایت را به شما خواهیم گفت. تصاویر مرتبط را در مطالب خود بگنجانید و در نهایت محتوا را با رسانه‌های اجتماعی پیش ببرید.

وی پی ان های رایگان و مشکلات امنیتی آن ها که دامنگیر کاربران می شود!

برای این کار شما باید یک تحقیقات کلمات کلیدی بر روی لانگ تیل کیورد ها انجام دهید. یعنی به جای اینکه همیشه سعی کنیم محتواهایی را تولید و سئو کنیم که رقابت شدیدی در سئو آنها وجود دارد ، به تولید محتوا بر روی عبارات کلیدی تمرکز میکنیم که رقابت چندانی روی آنها وجود ندارد. هیچ کس آنها را نمیخواند ، هیچ ترافیکی از صفحه نتایج سرچ گوگل ندارند و هبچ ترافیکی از صفحات دیگر سایت شما هم به آنها منتقل نمیشود. پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت.

البته لینک دادن به خارج سایت معمولا در مقالات سایت اتفاق می افتد. در این صفحه ابتدا ۳ ویدیو آموزش سئو محتوا را مشاهده می‌فرمایید و سپس به معرفی اجزای مختلف این مبحث پرداخته‌ایم. موتورهای جستجو از الگوریتم هایی مثل tf-idf و bm25 برای بدست اوردن چگالی مناسب کلمه استفاده میکنن و چگالی یک عبارت را نسبت به کل صفحات ایندکس شده مشابه بررسی میکنند. برای بازاریاب، عادی است که بپرسد طول محتوا چقدر باید باشد. بهترین پاسخ این است که «هر چقدر که لازم است.» به‌عنوان یک قانون کلی، باید مطمئن باشید محتوای شما آن‌قدر عمیق هست که موضوع را پوشش دهد. چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند.