سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت


محتوای سئو شده دیگر شکل رباتی گذشته را ندارد و از اصول قبلی پیروی نمی کند. مهم ترین اصل در تولید محتوای سئو شده این است که آن را برای مخاطب بنویسید و طوری بنویسید که برای او کاربردی باشد و از مطالعه آن لذت ببرد. یک صفحه خوب می تواند هم به سئو محتوا خدمت کند و هم بهصفحات فرودسایت شما.

  • در این مطلب به بررسی چگونگی بهینه‌سازی محتوا و پست های سایت در راستای کلمات کلیدی مد نظر شما می‌پردازیم و در کنار آن تاکتیک‌های بهینه‌سازی دیگری را نیز ارائه می‌کنیم.
  • همچنین باید توجه داشت که از به کار بردن کلمات غیر ضروری خودداری کنید.
  • در غیر این صورت بیم اینکه توسط گوگل جریمه شوید وجود دارد.
  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط محدودیت خاصی ندارد به شرط اینکه آسیبی به روان بودن و ظاهر متن وارد نکند.

باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود. کوتاه سازی پاراگراف هاتجربه کاربررا بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر جای می‌گذارد.

سئو محتوا و بهینه سازی پیشرفته متن

پس منظور ما از سئوی محتوا هر مدل صفحه با محتوایی که در آن وجود دارد است. در سئوی محتوا یکسری المان ها را باید در محتوای درون صفحه به کار ببریم و یکسری هم مثل نوشتن دسکریپشن، لینک های داخلی و خارجی جزء موارد حاشیه ای در صفحه محسوب می شوند که هر کدام را به شما شرح می دهم. برای بهینه سازی تیتر یا عنوان محتوا، نکات متعددی وجود دارد.

گوگل حتی به طور واضح اعلام کرده که محتوا یک بخش فوق العاده مهم برای موفقیت در سئو است. همچنین اعلام کرده که “محتوا” یکی از 3 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. مزیت دیگر استفاده از تصاویر و ویدیو این است که باعث می‌شوند محتوای ما در بخش تصاویر و ویدیوی گوگل هم دیده شود. با این اتفاق، هم جایگاه ما در نتایج بالا می‌رود و هم بازدید بیشتری را کسب می‌کنیم. علاوه بر تصویر ویدیو، می‌توانیم با اضافه کردن صوت، اینفوگرافیک، جدول و نمودار محتواهای خود را غنی‌تر کنیم. علاوه بر لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی هم در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل مؤثر هستند.

سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

اين همان چيزي است كه آناليز كلمات برايتان فراهم ساخته است. اولين قدم هم اين است كه ١٠ كلمه را از لیست خود انتخاب كرده و يكى از آنها را آناليز كنيد. شما باید همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که اولاَ منحصربفرد باشد، دوماً در صورتی که سایت ها از محتوای شما استفاده می کنند، به شما لینک بدهند. هر موضوعى ارزش به اشتراک گذاشته شدن را ندارد، اين عمل همچنان يك عامل كيفى مكمل محسوب ميشود. تنها كافيست بهBuzzSumoسرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است. اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند.

نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی و همینطور از شماره‌ گذاری و لیست بندی ها تا جای ممکن در آن استفاده شده باشد، تا به کمک آن بتوانید محتوای خود را برجسته و قوی نشان دهید. در این شرایط ما به شما می‌گوییم که بنا به کسب و کاری که دارید چه محتواهایی مناسب شماست و در چه شرایطی بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بی صبرانه منتظرم تا پست بعدی وبلاگ شما را در بالای نتایج جستجو ببینم. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید.