سئو محتوا چیست؟ بهترین روش های بهینه سازی محتوا سئولب


ما از فرمت‌های دیگر محتوا مانند تصویر و ویدیو استفاده می‌کنیم تا سریع‌تر و راحت‌تر نیاز کاربران را رفع کنیم. لینک‌های داخلی، صفحات دیگر سایت ما را به کاربران هم معرفی می‌کنند و ماندگاری آن‌ها در سایت را افزایش می‌دهند. پس باید به نوعی محتوا نگارش شود که در عین مفید و کاربر پسند بودن، بهینه نیز باشد.

  • اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت به لیست طولانی از عباراتی که می خواهید آنها را پیدا کنید، خواهید رسید.
  • اگر می بینید که با گذشت زمان، جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص به طور مداوم کاهش می یابد، می توانید متوجه شوید که این کلمه کلیدی مناسب هدف گذاری برای بازاریابی شما نیست و همچنین بالعکس.
  • البته انواع مدل های محتوا در سایت وجود دارند که می توان به محتوای صفحه مقاله، محتوای صفحه محصول، محتوای دسته بندی ها، محتوای صفحه خدمات، محتوای لندینگ پیج های خاص در سایت اشاره کرد.

اینکار خوب است اما نباید همه تمرکزتان را روی کلمات کلیدی بگذارید. در سال های اخیر سایت هایی که نتوانسته اند سرعت بارگذاری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورند، جریمه های سنگینی را از سوی موتورهای جستجو به خصوص گوگل متحمل شده اند. اگر خلاصه ای برای محتوای سئو شده نوشته نشود، ممکن است گوگل در هر بار نمایش، بخشی از متن را به عنوان خلاصه محتوا تشخیص دهد. محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود.

زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. سعی کنید از ساختار کلی تا جزئیات محتوای خود را خوب طراحی کنید. متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینک‌ها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینک‌های شکسته اجتناب شود. چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ناخوشایند است.

از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید

در مثال قبل عبارت “بالا بردن بازدید سایت” یا “جذب ترافیک واقعی” جزء عبارات مشابه افزایش بازدید سایت محسوب می شوند که باید در پاراگراف اول متن تان به کار ببرید. در آموزش سئو محتوا، سعی کردم یک آشنایی اولیه به شما بدهم و سپس بخش‌های مختلف این موضوع را برای شما معرفی کنم. آیا از مفاهیم مطرح شده در درس سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده رضایت داشتید؟ لطفا به این مطلب رای بدهید.

محتوای بلند و کامل برای سئو شدن محتوا بنویسید

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، استفاده از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math به شما یک تعداد کاراکتر و نمره در گنجاندن کلمه کلیدی برای این موارد می‌دهد. وقتی صحبت از سئو محتوا می‌شود، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آن‌ها اهمیت می‌دهند، نه لزوماً موضوعاتی که فقط شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید. به‌عنوان‌مثال، شما به‌عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود، بسیار فراتر از یک مبتدی هستید.

به طور کلی محتوای سئو شده به محتوایی گفته می شود که شرایط لازم را برای درک بهتر گوگل از ماهیت و مفهوم صفحه فراهم کند. علاوه بر این به دغدغه ها و سوالات مخاطب هم در آن پاسخ داده شده باشد. تجربه ثابت کرده است؛ استفاده از کلمه کلیدی صفحه در تعدادی از تگ های هدینگ؛ برای کسب رتبه موثر است. مهم این است که تکرار کلمه کلیدی در متن طبیعی باشه، میزان طبیعی بودن با توجه به کلمه و نوع محتوا متفاوت است. مثلا عبارت ‘با’ ممکنه در یک صفحه زیاد تکرار بشه اما طبیعی هست.