سئو محتوا چیست؟ بهترین روش های بهینه سازی محتوا سئولب-جان مولر


محتوای ستونی یا پیلار کانتنت تمرکز ویژه ای روی استراتژی بازاریابی شما دارد. معرفی مرکز محتوا یک کانتنت هاب بسیار متنوع تر از یک وبلاگ است. بدون شک همانند بسیاری از حوزه‌های آنلاین و غیرآنلاین، سئو کانتنت نیز از اصول و شرایط تعریف‌شده و اثبات‌شده‌ای تبعیت می‌کند که استفاده اصولی از آن‌ها تا حد زیادی موفقیت شما را تضمین می‌کند. هدف از نگارش این صفحات، معرفی خدمات یا محصولات عرضه شده توسط یک وبسایت است.

  • اما این فرصت آشنایی، تنها زمانی پدیدار می‌شود که محتوای ما با استفاده از اصول سئو محتوا در صفحه نتایج گوگل بدرخشد.
  • در انتخاب این کلمات کلیدی باید دقت کنید که نه خیلی عمومی باشد و نه خیلی تخصصی.
  • بهینه سازی تیترهای داخلی محتوا،تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و همچنین محتوای شما را تقسیم به بخش‌های کوچک‌تری می‌کنند.
  • تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است.

شاید برای یک استراتژی تولید محتوا نیاز به سرمایه گذاری داشته باشید، اما این سرمایه گذاری در برابر سودی که از فروش و ارائه خدمات دریافت می کنید، بسیار ناچیز است. سایت رقبا را مورد بررسی دقیق قرار دهید و علت رضایت یا عدم رضایت مخاطبانشان را شناسایی کنید. نوع ابزارها و الگو هایی که باعث شده محتوای آنها بیشتر دیده شود را فراموش نکنید.

زبان استایل دهی CSS می تواند به زیبایی و خوانایی محتوای شما کمک کند. تصاویر متن‌های طولانی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و خواندن مطلب را آسان‌تر می‌کنند. سعی می کنم در آینده این مقاله را آپدیت کنم و ریزتر وارد جزئیات شوم. هرچند که تضمین می کنم اگر همین مواردی که در این آموزش گفتم را رعایت کنید قطعا نتیجه می گیرید.

چاشنی سئو رو به محتوات اضافه کن تا جون بگیره!

البته در این مقاله، در خصوص استراتژی بهینه سازی محتوا، خیلی صحبت نمی شود و فقط تعریف کلی آن بیان می شود. بیشتر هدف ما، آشنایی شما با این اصطلاح و چگونگی افزایش و بهبود آن می باشد. انکر تکست یا Anchor Text متنی است که کاربر با کلیک روی آن به صفحه هدف منتقل می شود. یکی از فاکتورهای سئو که کمتر به آن اشاره شده، اهمیت انکر تکست در لینک سازی است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع و انواع انکر تکست مطلب زیر را از دست ندهید. تولید محتوای سئو شده را چگونه شروع کنیم؟ / مراحل تولید محتوای سئو شده.

همانطور که می دانید سئوی محتوا جزء سئوی داخلی سایت محسوب می شود. ما در سئوی داخلی یک سری فاکتورهایی داریم که با محتوای سایت مان در ارتباط است. مثلا بخشی با عنوان تحقیق کلمات کلیدی داریم که در نهایت به محتوایی که بعدا قرار است برای صفحات سایت مان ایجاد کنیم مربوط می شود.

و صفحات فرعی (کلیدواژه‌های جانبی، عمدتا دو یا چند کلمه‌ای و با تعداد جستجوی کمتر)، وارد جزئیات مربوط به زیردسته‌های آن موضوع می‌شوند (کلیدواژه‌های دُم دراز). اکنون پس از بررسی نکات مهم در رابطه با محتوای سئو شده و رعایت آن‌ها به خوبی می‌توانید در راستای بهینه‌ سازی سایت‌های مورد نظر خود قدم بردارید. اما همیشه به هنگام نگارش محتوای سئو شده این نکته اساسی و ضروری را در ذهن خود داشته باشید که کاربران در سایت‌ها به دنبال مطالبی ساده، خوانا و قابل فهم هستند. زمانی که یک نوشته در قالب مقاله، کتاب و … نوشته میشود، بر این باور هستیم که مخاطب قرار است آن را مطالعه کند. بنابراین به طور حتم یکی از پارامترهایی که میتواند یک مخاطب را از خواندن یک مطلب راضی نگه دارد، علاوه بر محتوا، خوانایی آن متن خواهد بود.

بهینه سازی عنوان یا تیتر محتوا

به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود. مهم نیست که آیا محصولی را به فروش می رسانید، خدمات ارائه می دهید، یک وبلاگ می نویسید یا هر چیز دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک الزام است. قبلا خیلی در مورد افزونه یواست سئو صحبت کردم و گفتم که به طور مستقیم تاثیری روی سئوی محتوا نداره اما یک راهنمای خیلی خوب هست تا بتونید یه محتوای سئو شده خیلی خوب ایجاد کنید.

دوره سئو در تولید محتوا

درصورتى كه كلمه تان از اين ارزيابى سربلند بيرون آمد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید. می توانید آنها را در انتهای لیست کلمات کلیدی منتخب خود قرار دهید و بعد ها که سایتتان ارزش و اعتبار بیشتری گرفت، از آنها برای تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید. توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد.

محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است. نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید می‌توانید از مترادف‌ها، مخفف‌ها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید. آیا چیزی مانند یک اشتباه تایپی در یک قطعه محتوای عالی می‌تواند ذهنتان را مغشوش کند؟ نه. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند گرامر یک معیار برای رتبه بندی است بلکه گرامر یک تجربهٔ کاربری و یک معیار مهم در مورد اعتبار متن است. توصیه می‌کنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحه‌ای که می‌نویسید قرار دهید. در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید.