سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-جان مولر


سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند. شمایی که می دانید سئو چیست قطعا می دانید که هدف از بهبود وضعیت سایت و سئو کردن آن، رسیدن به صفحه اول و رتبه 1 گوگل است، با این کار میزان فروش سایت بالا می رود. به همین دلیل برخی از متخصصان سئو هزینه دریافتی خود را با توجه به میزان فروش سایت که به دلیل سئو آن ها بوده است، تعیین می کنند. زمانی که بدانید سئو چیست یکی از مهم ترین اصطلاحاتی که باید بدانید، بک لینک است. به تمامی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود را بک لینک می گویند.

  • شما در این مقاله متوجه شدید سئو چیست و چه کاربردی دارد و اهداف و انواع سئو چیست به شما توضیح داده شد.
  • اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد.
  • همانطور که بارها عرض کردم بخش مهمی از کارهای سئو به بک‌لینک‌سازی مربوط می‌شود.

در این صورت در هر لینک ۲۰ امتیاز به صفحه مقصد لینک ارسال می‌شود. لینک جویس (یا به اصطلاح شربت لینک) میزان ارزشی است که توسط لینک به صفحه مقصد ارسال می‌شود. یک مقاله خودتان می‌نویسید، لینک‌ها را هم خودتان مشخص می‌کنید و با پرداخت پول به سایت‌هایی که پذیرنده رپورتاژآگهی هستند در آن سایت‌ها منتشر می‌کنید. چون حالا افراد شروع به ساخت لینک‌های غیرواقعی می‌کردند تا رتبه بهتری کسب کنند. تا بدینجا سعی کردم نکات مهم مربوط به سئو داخل سایت را خدمتتان عرض کنم.

سئو محلی چیست؟ کاربردها و نکات سئو محلی یا لوکال سئو

انجمن ها و تالار های گفتگو مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و در آنها مشغول تولید مطلب شوید. از سایتهایی بک لینک بگیرید که امتیاز اسپم آنها زیاد بالا نباشد. به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد.

مفهوم یادگیری یا Learning در موتورهای جستجو

این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد و شاید فقط یک کلمه سه حرفی باشد اما می تواند یک دنیا تفاوت در استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما ایجاد کند. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است.

اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر می‌شوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نا‌محدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنی‌ترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتوا‌ها می‌توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتوا‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است. موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند.

پس از شناخت بهتر است کلیدواژه های هدف خود را به طور بسیار دقیقی انتخاب کنید.بعد از یافتن کلمه کلیدی با چک کردن طریقه به کارگیری آن در صفحه نخست گوگل مناسب ترین الگو را پیدا کنید. شاید گمان کنید زمانی که یک کلید واژه خوب میتواند به سئوی سایت شما به طریقه بسیار موثری کمک کند. اما توجه داشته باشید که شاید پیدا کردن یک کلید واژه شرطی لازم و ضروری بشد اما قطعا شرط کافی نیست! باید توجه داشت که محتوا نه تنها باید قوی و بهتر از دیگران باشد بلکه باید خاص و متفاوت نیز باشد. همچنین در زمینه تبلیغات هرچه بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود. سئو می تواند جستجو هر چیزی را در برگیرد؛ اینکه کاربر چه چیزی را چگونه جستجو می کند از اهمیت بالایی در زمینه سئو برخوردار است.