سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان-جان مولر


کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید. سئو کلاه خاکستری به روش‌هایی گفته می‌شود که مطابق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند ولی تشخیص‌شان برای ربات‌های گوگل نیز ساده نیست در نتیجه احتمال جریمه سایت توسط گوگل کاهش یافته و می‌توانند به رشد سایت کمک کنند.

هدف اصلی وب‌سایت‌های تجاری این است که با دیده‌شدن بیشتر از طریق موتورهای جستجو؛ درآمد مالی بیشتری کسب کنند. سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به طور کلی باید گفت که به کلیه ی اقداماتی که باعث می شود تا موتور جستجو سایت ما را به عنوان یک منبع مهم شناسایی کند و آن را در رتبه بالایی قرار دهد، سئو می گویند. این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و SEO انجام میشود. مهم‌ترین فاکتورهای خارج از صفحه، تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که به سایت شما اشاره می‌کنند. هر چه سایت‌های مرتبط با کیفیت و رتبه بالاتری به سایت شما لینک دهند، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد بود.

  • که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.
  • در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت.
  • اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند.
  • Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
  • سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند.

مثلا ممکن است فردی از شما بخواهد با استفاده از روش‌های لینک‌سازی کلاه سیاه؛ خیلی سریع رتبه‌های سایت را بالا ببرید، توصیه من این است از قبول این پروژه‌ها امتناع کنید چرا که باعث خراب شدن رزومه شما خواهد شد. فریلنسرها معمولا در وب‌سایت‌های مخصوص فریلنسری ایرانی و خارجی یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند،‌ رزومه خود را آپلود می‌کنند و منتظر پیشنهادات می‌مانند. فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود را ایجاد کنید، ایده‌های لینک‌سازی که آموختید آزمایش کنید تا متوجه شوید که چه چالش‌هایی در پیاده‌سازی وجود دارد. بنابراین یک وب‌سایت باید حتما بخشی از هزینه‌های خود را برای تولید محتوای ارزشمند اختصاص دهد. ممکن است برای اجرای توصیه‌های سئو به پشتیبانی مداوم وب سایت نیاز داشته باشید و بسیاری از شرکت‌های سئو این مورد را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. این خدمات شامل تجزیه و تحلیل حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی، روند جستجوی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل SERP و اولویت بندی کلمات کلیدی است.

الگوریتم پیج‌رنک چیست؟

همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئو‌ی سایت توسط موتور‌های جستجو به درستی اتفاق نمی‌افتد و در‌نتیجه به سئوی سایت لطمه وارد می‌شود. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند.

برای آنکه به موضوعی مسلط شویم، لازم است تا ابتدا درک درستی از آن داشته باشیم. لازمه درک موضوعی به گستردگی On Page Seo دانستن مفاهیم و اصطلاحات رایج در آن است. به همین منظور ما فهرستی از این مفاهیم و اصطلاحات را برایتان تدارک دیده‌ایم. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی.

تأثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند. برای آنکه مفهوم سئو را به خوبی درک کنید پیشنهاد میکنیم نظرات متخصصین این حوزه را در پاسخ به سوال سئو چیست؟ مطالعه نمایید. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است.

مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟». پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند. چون که به صورت طبیعی، عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند.

گوگل اینستنت، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال ۲۰۱۰ در تلاشی به‌منظور به‌هنگام‌تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد. به‌طور تاریخی، مدیران وب‌سایت‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها روی بهینه‌سازی یک وب‌سایت و ارتقای رتبهٔ جستجوی آن زمان گذاشته‌اند. در نتیجه در خلاصه‌ترین تعریف «سئو» را می‌توان به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

وقتی داشتم نظرات کارشناس های سئو رو توی این صفحه میخوندم به نکته جالبی رسیدم. تقریباً نظرات متخصص های ایرانی خیلی بهتر، دقیق تر و جذاب تر از خارجی ها بود. خیلی خوشحالم که وبسیما تونسته این فرصت رو برای کارشناس های کشورمون فراهم کنه تا بیشتر خودشون رو نشون بدن. دوستی با مخاطب بهترین هدفیه که هر سایتی میتونه روی اون سرمایه گذاری کنه. ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه. سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن.