سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان-جان مولر


تصور کنید شما عبارت سئو به زبان ساده را کیلیک میکنید و میبینید که سایت اثر خاص در رتبه سوم حضور دارد. که در نهایت باعث می‌شود در میزان ارزشمندی محتواها یک رقابت ایجاد شود. اگر این پیش ذهنیت را داشته باشید، محتوا کپی نمیکنید چون، از دید گوگل مطلب دسته اولی ندارید و کپی کار حساب میشوید. اینها را گفتم که بدانید، چه مطلبی باید بنویسید، و چه پیش فرض ابتدایی از سئو مطالب سایت و یا چیستی سئو داشته باشید. تا اینجا دقیقاً متوجه شدیم که سئو چیست، سئو به چه معناست و باید دقیقاً چه چیزی را بهینه کنیم. منظورم از کلمه خاص، همان کلمات یا مسائلی هست که افراد روزانه آنها را جستجو میکنند.

  • سرعت وبسایت به طور کلی، و سرعت صفحه ای که مخاطب ما آن را میبیند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند.
  • زیرا سئو یک سایت علاوه بر دانش فنی نیازمند زمان کافی خواهد بود.
  • همچنین اگر خواهان آموزش به صورت آنلاین هستید، مجموعه ما در هفته 3 الی 4 مطلب را به دسته بندی آموزش سئو سایت مراجعه نمایید و از آخرین الگوریتم‌ها و آخرین آموزش‌ها مطلع شوید.
  • بنابراین وب‌مسترها رو به پمپاژ کلمات کلیدی در صفحه آورده بودند.

سایت های غیر مرتبط و اسپم در صورت لینک دادن به سایت شما باعث پنالتی شدن سایت خواهند شد. این مقاله دست کمی از یک دوره سئو نداشت واقعآ لذت بردم یه جاهایی از مقاله رو نوت برداری کردم عالیییی بود! و برای اینکه افراد بیشتری با جادوی سئو آشنا بشن تصمیم گرفتم این دوره بمب رو جزء بهترین دوره سئو ایران در سایت های کانتنت منتشر کنم. در گذشته تمرکز گوگل بر این بود که کلمه کلیدی چند بار در متن تکرار شده. اسپایدر گوگل داشتن تگ عنوان، alt عکس، url، H1 و تگ توضیح را چک می‌کرد. بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جست‌وجوی ارگانیک را بعد از جعبه‌های پاسخ، گوگل ادز و …

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

تا قبل از هامینگ‌برد؛ درک گوگل از ارتباط کلمات بسیار محدود بود. سپس صفحات منتخب را با سایر فاکتورهای رتبه‌بندی تطبیق می‌دهد و نتایج را ارائه می‌دهد. سپس می‌توانید محل کارتان را از روی نقشه انتخاب کنید و اطلاعات تکمیلی را مانند آدرس، شماره تلفن و تصاویر وارد کنید. شما می‌توانید از مجموعه‌های دولتی یا حتی خصوصی درخواست کنید از سایتشان به شما بک‌لینک بدهند. تا قبل از انتشار کبوتر، فاکتورهای سنتی سئو برای رتبه‌بندی نتایج محلی وارد عمل می‌شدند. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خزش و ایندکس خود (مانند الگوریتم کافئین) تمام صفحات موجود در وب را خزش و ایندکس می‌کند.

چه روش‌هایی برای ساخت نقشه سایت وجود دارد؟

در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

توییتر روابط عمومی جستجوی گوگل (Google SearchLiaison)

مزیت‌های این روش این است که شما کار را سپرده‌اید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد. یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 600 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. در این مطلب هر آنچه لازم است برای سئو بدانید به صورت قدم به قدم و پیوسته توضیح داده شده است تا بتوانید با سئو و فرایندهای آن بطور کامل در سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال آشنا شوید.

ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود. در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند. در این روش، بارگذاری اولیه سایت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما پس از آن، تفسیر اطلاعات بسیار زودتر اتفاق می‌افتد.

نرخ پهنای باند اینترنت و تعداد تلفن های هوشمند در ایران افزایش یافته است، ضریب نفوذ اینترنت در سال 1397 به 60 درصد رسیده و تعداد کاربران اینترنت در ایران از مرز 40 میلیون نفر گذشته است. میلیون ها کاربر ایرانی از گوگل برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، یافتن محصولات و .. در این مقاله تلاش کردیم تا سئو را با زبان ساده و به بهترین شکل توضیح دهیم، با انواع سئو آشنا شدیم، دلایل اهمت آن ها را شناختیم و متوجه شدیم که چرا به این میزان برای موتور های جستجو اهمیت دارند. به کلیه فعالیت هایی که در داخل سایت برای بهبود رتبه آن در گوگل انجام می شود، سئو داخلی یا سئو درون صفحه می گویند. به همین دلیل می توانیم با فعالیت در حوضه سئو و سرمایه گذاری در این رشته شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل بالا برده و کسب وکار خود را بهتر و بیشتر از سایر رقبا خود به دیگران معرفی کنیم. اگر برای شما هنوز سوال است که سئو چیست؟ و SEO چگونه کار میکند؟ بهتر است به سئو سایت اینگونه نگاه کنید.

مثلا اگر آدرس یک صفحه محصول، با تغییر رنگ و جنس محصول تغییر می‌کند این از نظر گوگل ۲ صفحه متفاوت است. مطمئن شوید در صفحات سایتتان که می‌خواهید ایندکس شوند، با کد «متا روبوتس نوایندکس» مسدود نباشند. از شلوغ کردن منوی سایت اجتناب کنید و فقط آدرس صفحات مهم‌تان را در منو قرار دهید. سعی کنید برای تمام تصاویر سایتتان تگ Alt داشته باشید و موضوع عکس را در چند کلمه توضیح دهید.

تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است. رسیدن به صفحه اول گوگل به طور تقریبی حدود 22 تا 6 ماه به طول می انجامد. البته این روند بستگی به کلمه کلیدی که سئو بر روی آن انجام می گیرد دارد. اما چاره کار کجاست؟ استفاده از شرکت هایی که به خود از متخصصان برجسته بازاریابی هستند و تیم خود را برای اینکار پرورش داده اند. تیم ما بعد از ارائه مشاوره تخصصی به شما، به طور کاملاً دقیق نقشه راه رسیدن به سئوی وب سایت شما را برایتان ترسیم خواهد کرد و سعی می کند در کمترین زمان ممکن شما را به بهترین نتایج برساند.