سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-جان مولر


معمولا مهمترین آپدیت های گوگل در دسته بندی اخبار بهشون پرداخته میشه. یادگیری سئو این روزها یه چیزه و یاد دادن اون به بقیه کار بسیار دشوارتریه. با توحه به شناختی که از بازاریابی آنلاین دارم میدونم کار بسیار دشواری رو دارین انجام میدین. من معمولا برای سایتی نظرمو نمینویسم، ولی واقعا مطالب مهم و مفیدی از سایتتون یاد گرفتم. سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم.

ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند. به‌عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادف‌ها کمک می‌کند. انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند میتوانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند. بدون محتوا با کیفیت شما ناچارید یک صفحه تکراری را در مثلا 9000 سایت تبلیغ کنید. میتوانید لینک های این صفحات را بین سایت هایی که میخواهید از آنها لینک دریافت کنید توضیع کنید.

منظور از کلمه کلیدی همان کلمه یا عبارتی است که قصد دارید سایت با آن کلمه در صدر نتایج گوگل دیده شود. مثلا کسی که کارش کابینت است دوست دارد با کابینت کاری یا کابیت سازی دیده شود. یکی از مهمترین فاکتور های پیروزی در سئو، انتخاب درست کلمات کلیدی است. برای این منظور پیشنهاد می کنم پس از خواندن کامل این صفحه، مطلب آموزش سئو کلمات کلیدی را مطالعه فرمایید. با گسترش استفاده از دستگاه های همراه از جمله موبایل و تبلت استفاده از خدمات اینترنتی بسیار همه گیر شده است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دنبال خدمات دهنده ای برای رفع نیاز خود باشید.

  • این کار شما را به زودی از گردانه رقابت در دنیای بین المللی بیرون می کند.
  • صفحاتی که در بخش crawled – currently not indexed قرار می‌گیرند عموما صفحاتی هستند که ارزش محتوایی بالایی نداشتند یا به دلیل تعداد زیاد از بودجه خزش سایت شما بیشتر بوده اند.
  • مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند.
  • امروزه آنالیز کننده های سایت معتبر مثل الکسا یا موز به پارامتر های سئو بسیاری از جمله پارامتر های مهم سئو سایت توجه کرده و در دادن امتیاز های خود به هر سایت ازین پارامتر ها استفاده میکنند.
  • هر وبلاگ یا مجله؛ احتیاج به ۱ یا چند سئو کار (تیم سئو) دارد.

در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می‌کنید، یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. این فایل به شما کمک می‌کند نسبت به رفتار خزنده‌ها در مورد وب‌سایتتان، کمی کنترل داشته باشید. مثلاً می‌توانید به کمک فایل robot از آن‌ها درخواست کنید که صفحاتی مثل صفحه پرداخت و… شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به ربات‌های گوگل کمک کنید. چطور؟ یکی از بهترین راهکارها، ایجاد یک ساختار قابل پیگیری و دنبال کردن در سایت است.

بازاریابی B2B چیست؟ ( تفاوت بازاریابی b2c با b2b در چیست؟ )

هر بار که می‌خواهید یک پست جدید منتشر کنید، به سایر محتواهای وب سایت فکر کنید، مخصوصا آنهایی که برای خواننده ممکن است مفید باشد. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست و چطور آن را بهبود بخشیم؟

به عبارت دیگر، اگر شما یک وب سایت دارید و هدف، جلب بازدیدکنندگان محلی از فروشگاه آنلاین شما است، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید. پیوند های خارجی مهم ترین معیاری هستند که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند چراکه نمی توان آن ها را به راحتی ایجاد کرد. در لینک سازی تنها از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده نکنید و از کلمات مترادف، استفاده از کلمه کلیدی و برند در کنار همدیگر و یا آدرس لینک به عنوان Anchor text استفاده نمایید. سئوی خارجی ارزشمند بوده و به اعتبار دادن سایت نزد گوگل مرتبط است.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید. اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

با وجود تغییرات مداوم در سایت، بروزسانی های موتورهای جستجو، محتواهای منسوخ شده و فعالیت دیگر رقبا، سئو نیاز به فعالیت مستمر دارد. با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت.