سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-جان مولر


وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود. همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید تا در نهایت برای کلمات کلیدی اشتباه، صفحه ای را بهینه سازی نکنید. شما می خواهید صفحه محصول قهوه ساز خانگی خود را بهینه کنید و در ادامه کلمه کلیدی “بهترین قهوه ساز خانگی” را پیدا می کنید. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای معیارها و داده های مرتبط با سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و برتری رقابتی به شما بدهند.

  • ربات ها یا لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند.
  • یکی از راه ایی که میتوانید متوجه شوید ساختار ایده آی سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد.
  • با این دستاورد مفهومی به نام سئوی محلی نیز ایجاد شد که بر اساس آن کسب و کارها سایتشان را برای محل نزدیک خود بهینه سازی می‌کنند.
  • فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود.
  • این تست‌ها در WebSite Auditor (نرم افزاری برای بررسی سئو سایت) ادغام شده‌اند، بنابراین می‌توانید بهینه ‌سازی موبایل صفحات خود را بررسی کنید.

در این تبلیغ پیرمردی که جلو تلویزیون نشسته متوجه گریه نوه شیر خوارش که در فاصله 5 متری اوست نمی شود. یکی از فاکتورهایی که تعیین کننده هزینه ای است که شما باید برای استفاده از خدمات سئو پرداخت کنید، میزان خدماتی است که دریافت می کنید، طبعاً هرچه این میزان بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید بپردازید. این کتاب آشنایی سریع با مفاهیم و تکنیک های تأثیرگذار سئو برای کسب موفقیت در دنیای آنلاین را برای خوانندگان خود فراهم کرده است.

موتورهای جستجو دقیقاً چه هستند و چگونه کار میکنند

به سئو تکنیکال، سرعت سایت و موارد مربوط به کرالینگ سایت غافل نشوید. برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد. از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید.

تاریخچه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

در گذشته سئوکارها فقط روی جذب ترافیک کار می‌کردند اما امروز ترافیکی از اهمیت بالا برخوردار است که نرخ تبدیل مناسبی نیز داشته باشد. ترافیکی که از گوگل وارد وب‌سایت شما می‌شود چند مشخصه دارد که خاص گوگل است. شما می‌توانید همین الان از هدیه خود استفاده کنید که [بیش از ۱۰۰۰ نفر] در سایت خودمان، یوتیوب و آپارات به صورت رایگان از آن استفاده کرده‌اند و شروع به یادگیری ۰ تا ۱۰۰ سئو کرده‌اند. در اینترنت سایت های زیادی وجود دارند که می توان توسط آنها آنالیز بخش های مختلف سئو را انجام داد. از این سایت ها می توانید جهت آنالیز سئوی سایت استفاده کنید.

هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد. اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. CSS مخفف عبارت و زبانی برای ایجاد تغییرات در اسنادی است که به زبان‌های نشانه گذاری (مثل HTML) نوشته شده اند. HTML را بعنوان اسلکت و استخوان‌بندی یک سازه و CSS را بعنوان اجزایی برای زیبا سازی ظاهری آن در‌نظر بگیرید. CSS به توسعه دهندگان وب امکان ایجاد تغییرات ظاهری در صفحات وب را می‌دهد.

LSI مخفف عبارت و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است. LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند. برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد.

قابل توجه ترین بخش سایت از دید من که خیلی برام جالبه بخش میکروبلاگ هستش. اینکه شما تونستید با خوندن این مقاله به نیازهای خودتون پاسخ بدید بهترین خبر برای ماست. اگر این صفحه براتون جذاب بوده، میتونید با مراجعه به صفحه آمورش تولید محتوا ایده هایی که تو این صفحه دیدید رو در عمل ببینید.