سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین


خوشحالیم که خوانندگانی مثل شما داریم که ارزش محتوای سایت را درک می کنند. در مورد کندی سایت خدمتتون عرض کنیم که طبق نتایج تست سرعت سایت از هر پلتفرم معروفی مانند Gtmetrix، Pingdom و حتی ابزارهای ایرانی، زمان بارگذاری سایت بین یک تا چهار ثانیه است. حدس می زنیم که سرعت اینترنت شما شاید در زمان کار با وب سایت پایین بوده، یا اینکه دچار اختلالاتی شده باشد.

  • قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید.
  • با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.

اگر کلاه سفید را انتخاب کردیم پس این سایت مناسب شماست و اگر می‌خواهید سئوکار کلاه‌سیاه و کلاه خاکستری باشید، پیشنهاد می‌کنیم با اینترنت و گوگل خداحافظی کنید. 🙂 چرا که سئوی کلاه‌سیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد. سئو کردن سایت به صورت کاملا کلاه سفید و قانونی واقعا زمانبر بوده و گاها بازخورد خوبی ندارد. برای بررسی اصول این روش سئو و همینطور یادگیری چند تکنیک، به مقاله سئو کلاه سفید در فرین آکادمی مراجعه کنید.

تاریخچه سئو و بهینه سازی وب

اگرچه ممکن هستش که در کوتاه مدت نتیجه نبینید ولی در دراز مدت بهترین نتیجه هارا خواهید دید. به همین علت در ابتدای همین مقاله ” سئو چیست ” Seo را کاری علمی و تجربی خوانده ایم. همچنین میزان دانش و تجربه متخصص یا کارشناس سئو و همچنین سوابق کاری مرتبط او نیز می تواند در قیمت خدمات سئو تأثیرگذار باشد.

White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید چیست؟

این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد. اون چیزی که سئو رو پیچیده می کنه رقابتی هست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن اون جایگاه های بالا دارن. یک سئو مستر خوب، باید توانایی انطباق چک لیست‌های عمومی سئو با شرایط پروژه اش رو داشته باشه.

به این سبک از بهینه سازی “فنی” گفته می‌شود چرا که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغات خارجی آن وب سایت ندارد. ( بهینه سازی سایت ) به دو دسته سئو داخلی یا On-Page Seo و سئو خارجی یا Off-Page Seo تقسیم میشود. در نتیجه اگر وب سایتی برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک وب سایت تازه کار فعالیت ثابت و مفیدی انجام دهد، دارای رتبه و اعتبار بیشتری برای موتورهای جستجو است. دومین بخش از وب سایت شما که قدرت کلی سایت را در فرایند بهینه سازی به گوگل نمایش می‌دهد، میزان اعتبار محتوای یک صفحه (مثلاً یک پست وبلاگ) است. یکی از مهمترین اهداف سئو رساندن سایت به رتبه بندی های بالای گوگل است تا فروش / بازدید وب سایت شما بالا برود.