سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد


وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد.

  • در این راستا میتوان زمان را بزرگترین سرمایه‌ای دانست که در این راه باید مدیریت شود.
  • چندین سالی است که وبمستران متوجه اهمیت سئو و نقش آن در کسب‌وکارهای خود شده‌اند و به همین سبب تعداد زیادی از این مدیران سایت‌ها به دنبال آموزش سئو و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو هستند.
  • سئو داخلی سایت به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن محتوای زنجیره ای با کیفیت بالا مرتبط با موضوع سایت، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و سایر عوامل تکنیکی بستگی دارد.
  • Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند.
  • اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود.

وب سایتی که در هاست با کیفیتی باشد، چه در داخل چه در خارج، از نظر سئو امتیاز خوبی کسب می کند. منتها چون درصد هاستای ضعیف در ایران نسبت به خارج بیشتر است، به همین دلیل هاست های خارجی از طرف خیلی از متخصصین سئو پیشنهاد می شود. گوگل تخمین زده که 25 تا 30 درصد محتوای وب سایت ها به صورت متوسط تکراری هستند. در صورتی که اقدام به تولید محتوای اتوماتیک نکرده و رفتارهایی مشکوک از شما سر نزده باشد، جای نگرانی وجود ندارد.

تولید و بازاریابی محتوا

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

انجمن ها و تالار های گفتگو مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و در آنها مشغول تولید مطلب شوید. از سایتهایی بک لینک دریافت کنید که میزان اتوریتی دامنه آنها بالا باشد. از سایتهایی بک لینک بگیرید که امتیاز اسپم آنها زیاد بالا نباشد.

آیا برای افزایش رتبه می توانم اقدام به خرید بک لینک کنم؟

راه دیگری که یک شرکت سئو می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، ارائه نتایج قابل اندازه گیری است. برخلاف برخی از تاکتیک های بازاریابی سنتی، سئو به راحتی می تواند در طول هر مرحله از کمپین شما ردیابی و اندازه گیری شود. با درخواست از شرکت سئوی خود برای یک گزارش تحلیلی ماهانه، می توانید بهتر درک کنید که چگونه خدمات سئو برای کسب و کار شما ارزش ارائه می کند. شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با استفاده از تقلب و گول زدن موتورهای جستجو را می گویند. که با توجه آپدیت الگوریتمهای گوگل در سالیان اخیر خیلی از روشهای آن عملا منسوخ شده است و اجرای آن در بیشتر موارد موجب جریمه و خشم گوگل یا اصطلاح“پنالتی گوگل” خواهد شد. این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و SEO انجام میشود.

به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر داشته باشید که پروژه ها و کسب و کار های آنلاین بسیار متنوع بوده و بهینه سازی آنها نیز نیاز به استراتژی های خاص خود دارد. به زبان ساده، بهینه سازی بدون داشتن برنامه ریزی و استراتژی صحیح معمولا نتایج خوبی ندارد و گاهی کم کاری و یا حتی استفاده ی بیش از حد از بهینه سازی سایت، سرمایه گذاری شما در این بخش را به هدر می دهد. میلیون‌ها کاربر هر روز به دنبال پاسخ سؤالات خود یا به دنبال حل مشکلات خود هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌دهند. اهمیت سئو نیز در همین است و اگر می‌خواهید که در نتیجه‌ی جستجوی یک کلمه، یکی از لینک‌های اول باشید باید به اصول و قواعد سئو احترام بگذارید. بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوی که شده، موضوع SEO را جدی بگیرید. بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.